רחובות מתחדשת: שני מתחמי התחדשות עירוניים מקודמים בעיר

עיריית רחובות והרשות הממשלתית יקיימו במהלך חודש יוני שני מפגש הסברה ייעודי לכל פרויקט ומזמינות את התושבות והתושבים, בעלות ובעלי הדירות, העסקים והנכסים באזורי ההתחדשות. 

רחובות מתחדשת: עיריית רחובות והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מודיעות על שני מתחמי התחדשות עירונית נוספים בעיר

שכונת דניה ורחוב הרצל במרחב מטרו מרכז צפויים לשנות את פניהם ולעבור תהליך התחדשות עירונית מקיף.

עיריית רחובות והרשות הממשלתית יקיימו שני מפגש הסברה ייעודי לכל פרויקט ומזמינות את התושבות והתושבים, בעלות ובעלי הדירות, העסקים והנכסים באזורי ההתחדשות. המפגשים יתקיימו בשבוע הראשון של חודש יוני.

עיריית רחובות והרשות להתחדשות עירונית עתידות לקיים שני כנסי הכרזה בהם יוצגו שתי תוכניות אסטרטגיות שקידומן החל לפני מספר חודשים – תוכנית רחובות מרכז ותוכנית להתחדשות שכונת דניה.

קידום התוכניות הינו תוצאה של שיתוף פעולה פורה בין העירייה והמנהלת להתחדשות עירונית לבין הרשות להתחדשות עירונית.

תכנית “רחובות מרכז” הינה תוכנית להתחדשות סביב תחנת המטרו המתוכננת בגן המייסדים (תחנת רחובות מרכז), רחוב הרצל וסביבתו.

התכנית נפרסת על ציר המרכזי ביותר בעיר – רחוב הרצל, החל מתחנת המשטרה ועד למתחם הנביאים והיא עוברת דרך הרחובות הבאים: בית הפועלים, טלר, גולדין, אזור השוק העירוני וגן המייסדים ומגיעה כאמור עד רחוב הנביאים.

התוכנית ממומנת על-ידי הרשות להתחדשות עירונית שמקדמת תוכניות רבות ודומות במרכזי ערים בארץ בהן מתוכננות תחנות מטרו. על עריכת התוכנית אמון משרד האדריכלים אלונים גורביץ’ להם ניסיון רב בתוכניות התחדשות מורכבות במרכזי ערים ותיקות.

מטרת התוכנית היא חידוש מרכז העיר, רחוב הרצל וסביבתו, תוך חידוש מתחם השוק כמרחב עירוני שוקק, מוקד משיכה מסחרי עירוני וזאת בהתאם לעקרונות תכנון מוטה תחבורה ציבורית.

לאור העובדה כי רחוב הרצל עתיד לשמש בעתיד כציר תחבורה ציבורית משמעותי הכולל קווי אוטובוס מהירים ומטרו, מדיניות העירייה היא לחדש את סביבת הרחוב בין היתר באמצעות תוספת יח”ד קטנות, דיור להשכרה ודיור בר השגה כך שמבני המגורים המתחדשים לאורכו יתגוררו אוכלוסיות שנוטות להשתמש בתחבורה ציבורית ופחות ברכב הפרטי.

עיריית רחובות והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מזמינות את תושבות ותושבי האזור, בעלות ובעלי העסקים והדירות במתחם הרחובות המוזכר להגיע למפגש הכרזה ראשון. המפגש יתקיים במעמד ראש העיר מתן דיל ביום ראשון, כ”ה באייר תשפ”ד, 2.6.24, בשעה 19:00 במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל ברח’ אברבנאל 7. יש להירשם למפגש מראש בלחיצה על הקישור 

במפגש התושבות והתושבים יוכלו להציג את שאלותיהם ולקבל תשובות מהגורמים המקצועיים.

מתחם ההתחדשות העירונית בשכונת דניה

תכנית ההתחדשות העירונית בשכונת דניה- שכונת דניה ממוקמת באזור מזרח העיר והינה אחת השכונות הוותיקות ברחובות.

את תכנית ההתחדשות בשכונה מובילה עיריית רחובות בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כדי לשפר את תנאי המגורים, התשתיות והמרחבים הציבוריים בשכונה הוותיקה.

בשל החשיבות הרבה בחידוש השכונה, הגישה העירייה באמצעות המנהלת להתחדשות עירונית את המתחם במסלול רשויות והצליחה לקבל את אישורה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כי המתחם ראוי להתחדשות ובהתאם לכך החליטה לממן בעבורו תוכנית.

מטרת התוכנית היא לחדש את השכונה תוך מענה מקיף ככל האפשר לצרכי האוכלוסייה המגוונת המתגוררת בשכונה. במסגרת התוכנית יהיה דגש מיוחד לחידוש התשתיות הציבוריות בשכונה כך שתתאפשר בעתיד תוספת יח”ד חדשות בצורה מושכלת והדרגתית.

את התוכנית עורך משרד האדריכלים דרמן ורבקל לו ניסון עשיר בהובלת תוכניות להתחדשות שכונות ותיקות ברחבי הארץ.
עיריית רחובות והרשות מזמינות את תושבות ותושבי שכונת דניה לכנס הכרזה על הליך ההתחדשות העירונית בשכונה ביום שלישי, כ”ז באייר תשפ”ד, 4.6.24 בשעה 18:00 באודיטוריום של קריית החינוך למדעים, ברח’ דרך ירושלים 32. תושבות ותושבי השכונה מוזמנים להירשם מראש לכנס בלחיצה על הקישור.

את הכנס יוביל ראש העיר מתן דיל ובו מהנדסת העיר דלית הראל תציג בפני התושבים את התכנית. תושבות ותושבי השכונה שיגיעו למפגש יקבלו את כל המידע על התהליך, הצעדים שבהם יתקיים ויוכלו להציג שאלות לצוותים המקצועיים. לשאלות ומידע נוסף על התכנית ניתן ליצור קשר עם נועה, נציגת קשרי קהילה בטל’ 052-844-9481 או במייל> [email protected]

ראש העיר רחובות – מתן דיל קרדיט צילום שרון גבאי

ראש העיר, מתן דיל:

“אנחנו יוצאים לדרך עם שתי תכניות חשובות. אני מאמין שהתחדשות עירונית היא הדרך למקסם את רווחתם של התושבות והתושבים בעיר ולהעניק לכם שכונות מחודשות, מרחב ציבורי מטופח ותשתיות איכותיות, תוך שמירה על מרקם החיים הקיים בעיר. הבטחתי לתושבים שאפעל בשקיפות מיטבית בכל התחומים העירוניים – ובכללם גם בתחומי תכנון עירוני וקידום תכניות משמעותיות בעיר. אני מזמין אתכם להשתתף במפגשי שיתוף הציבור בנושא ההתחדשות העירונית במרכז העיר ובשכונת דניה בהם נציג את התכניות בפירוט מלא, נשמע את דעתכם וניישם את ההערות שלכם כדי שנוכל לשפר את איכות החיים בשכונת דניה ובאזור מרכז העיר”.

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק התחדשות עירונית דני מרשה

המשנה לראש העיר ומחזיק בתיק התחדשות עירונית דני מרשה:

“את תהליכי ההתחדשות העירונית במרכז העיר ובשכונת דניה אנחנו נוביל יחד ובשיתוף פעולה מלא איתכם, התושבות והתושבים. השיח עם התושבים יוביל אותנו ליצירת תכנית המותאמת לצרכי התושבים וכזאת שתשפר את איכות החיים בשכונה. אני קורא לכל תושבות ותושבי מרכז העיר ושכונת דניה להצטרף למפגשים שיזמנו עבורם ולהשפיע על עתיד השכונה שלהם”.

מהנדסת העיר דלית הראל:

“אנחנו יוצאים לדרך בשני פרויקטים חשובים להתחדשות עירונית בשכונת דניה ובמתחם רחובות מרכז ברחוב הרצל וסביבתו. לקראת התנעת שני תהליכי ההתחדשות האלה אנחנו קוראים לתושבות ותושבי האזור, בעלי העסקים והדירות לקחת חלק פעיל ולהגיע למפגשים המשותפים בהם נציג בפניהם את התכניות המלאות ואת הדרכים בהן יוכלו להיות מעורבים”.

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: מתן דיל - שרון גבאי | רח' הרצל - רון אוריאל | דני מרשה - דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן