news08.net/ads.txt

רחובות נבחרה לפיילוט ארצי במרכזו טיפוס הרים באירופה עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים

רבים מהמשתתפים הם ספורטאים מצטיינים בארץ ובעולם. צילום: ליאת גולברי, גלית אלבג

העיר רחובות, בהובלת תחום אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות, נבחרה להרצת פיילוט ארצי לתוכנית “מעגלים לפסגה”, ביוזמת החברה למתנ”סים (בהשראת הסרט “אח שלי גיבור”) ובשיתוף אל על, עמותת 180 מעלות – ספורט ללא גבולות, עמותת מפעלות חינוך וחברה ומשרד הרווחה ובביצוע פיילוט ראשוני ברחובות באמצעות רשת חוויות. בין מטרות התכנית: חיזוק הקשר המשפחתי במשפחות בהן חי אדם עם צרכים מיוחדים.

בסוף השבוע התכנסו כל חברי המשלחת הנבחרים, ליריית הפתיחה של הפיילוט הארצי במרכזו טיפוס הרים באירופה עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים, אשר כללה יום גיבוש ואימון. בתחילת הפעילות קיבלו המשתתפים הרצאת השראה מפי ראש המשלחת, עופר בן דור, איש עסקים וממייסדי ארגון °180 – ספורט ללא גבולות, ארגון חברתי לשילוב וקידום אנשים עם מוגבלויות בחברה באמצעות קבוצות ריצה והליכה. בן דור היה מאמנו של בז’ה (עיוור מלידה) אשר רץ באולימפיאדת בייג’ין וסיים במקום ה-5 בעולם. לאחר השיחה, המשיכו המשתתפים למתיחות ואימון וגיבוש, במהלכם גם בחרו סמל שילווה את המשלחת מעתה ועד הטיפוס לפסגה. המשתתפים בתוכנית מתחייבים לתהליך הכנה אשר ייערך בארץ ויכלול אימון שבועי במשך שעתיים כל מפגש, מפגשי היכרות וגיבוש, ומסעות הכנה בארץ הכוללים טיפוס על הר. אל תהליך האימון מצטרף לכל זוג גם מתנדב עובד אל על, אשר מלווה את משפחה לאורך כל התהליך והטיפוס בסופו.

את התוכנית מלווה בהתנדבות מלאה, מטעם חוויות שוויץ המדע, עליזה סבן הנמצאת בקשר עם המשפחות. במסגרת התוכנית משתתפים אנשים בעלי צרכים מיוחדים, המלווים בקרוב משפחה ומתנדב במסע אישי משותף לחיזוק הקשר והתקשורת. במסגרת התוכנית יעברו המשתתפים אימוני כושר משותפים במשך מספר חודשים רציפים ובסופה יצאו יחדיו לטפס על הר באירופה בחודש אוקטובר.

יום גיבוש ואימון בהשתתפות הנבחרים בפיילוט. צילום: ליאת גולברי, גלית אלבג

עו”ד יניב מרקוביץ’, המשנה לראש העיר ויו”ר הרשת: “מדובר במיזם מרגש, שבאמצעות תהליך אישי אתגרי וייחודי, מחזק וממנף אנשים עם צרכים מיוחדים. רשת חוויות רחובות נבחרה לנהל את הפיילוט הארצי, כחלק מיישום יום יומי והובלת תחום הצרכים המיוחדים בעיר. אני מודה למחזיקת התיק ד”ר רוני באום שפועלת ללא לאות למען קידום המודעות והפעילות לאנשים עם צרכים מיוחדים, לגלית אלבג שמרכזת ומבצעת בפועל את כל הפעילות הענפה, לעליזה סבן ולכל המתנדבים והארגונים הרבים שחברו יחד להצלחת הפרויקט”.

גלית אלבג, רכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות הוסיפה: “רבים מהמשתתפים עם המוגבלויות הם ספורטאים מצטיינים בארץ ובעולם במסגרת עמותת “הרצון מנצח”, וחלקם אף השתתפו באולימפיאדות וזכו במדליות רבות. הם מתאמנים מספר ימים בשבוע וזהו גם מקור כוחם במשלחת – והם אלו עם היתרון היחסי במסע זה. כבר בשלב הראיונות היה ברור כי התהליך הולך להיות מרגש מאין כמותו. כל משתתף מביא את סיפורו האישי לתוך התהליך וקשה להתעלם מחוויית החיים המעניינת ולעתים המאתגרת שלהם, את סוג הקשר עם המשפחה ומה התהליך יכול לתרום לכל אחד ולקשר ביניהם”. עוד אמרה אלבג כי ישנם מספר משתתפים, אשר מסיבות שונות אינם יוצאים לתהליך עם קרוב משפחה ואושר להם לצאת עם מתנדב, איש משמעותי בחייהם, אשר בחר להתחייב גם הוא לתהליך ולאפשר את החוויה הייחודית: “מרתק לשמוע מה מביא כל אחד לקשר הזה ולמחויבות הזו לשנה הקרובה”.

חברי המשלחת הנבחרים בכנס יריית הפתיחה. צילום: ליאת גולברי, גלית אלבג

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן