news08.net/ads.txt

רחובות תשתתף בפיילוט ארצי ראשון מסוגו להגדרת “קהילה נגישה”

עיריית רחובות ורשת חוויות רחובות, קיימו את ועדת ההיגוי השנתית, במסגרתה דווח כי העיר תשתתף בפיילוט ארצי ראשון מסוגו להגדרת “קהילה נגישה”

לאחרונה התכנסה במרכז קהילתי “חוויות שוויץ המדע” וועדת היגוי שנתית של “קהילה נגישה רחובות”, בהשתתפות מפקחות מטעם משרד הרווחה, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה, מנהלת חוויות שוויץ המדע וכן, מרכזות התוכנית ברחובות ופעילי קהילה נגישה.

‘קהילה נגישה’ הינה תכנית ארצית, שמטרתה הסרת מכשולים בפני אנשים עם מוגבלויות. זוהי תכנית רב-תחומית, הפועלת בו-זמנית לשיפור כל סוגי הנגישויות. התוכנית פועלת ביישובים רבים, בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה, ג’וינט ישראל-מסד נכויות, משרד הבריאות, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, המוסד לביטוח לאומי והרשויות המקומיות ועם אנשים מכל סוגי המוגבלויות, תוך יצירת קבוצת כוח משותפת. רשת ארצית של תנועת נגישות.

אסנת לוי, מנהלת חוויות שוויץ המדע, מסרה כי בוועדה הוצגה העבודה הענפה המתרחשת בשטח ונוגעת במגוון רחב של תחומים ושירותים המקדמים שילוב והסרת מחסומים בפני אנשים עם מגבלה ובני משפחותיהם: “הוצגה בוועדה התוכנית לשנה הקרובה, כאשר חלק מרכזי בה הינו הרצון להרחיב את קהילה נגישה כך שתכלול מגוון רחב יותר של סוגי לקויות וכן מגוון רחב של סוגי מעורבות של פעילים”.

במסגרת הוועדה הוכרז על ידי מפקחות משרד העבודה כי העיר רחובות נבחרה להיות אחת מתוך שלוש ערים שתשתתפנה בבחינה והגדרה מחדש של “קהילה נגישה”, זאת לאחר שהיא מובילה בתחום ברמה הארצית.

אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה, ציינה כי: “קהילה נגישה רחובות נבחרה להשתתף בפיילוט ארצי לבחינה והגדרה מחדש של קהילה נגישה בשל היותה אחת מהקהילות הנגישות הפעילות ביותר בארץ, בין היתר בעקבות שיתופי פעולה מוצלחים שבנינו בין הרשות המקומית, רשת חוויות וכמובן קבוצת פעילים חזקה. מטרת התהליך הינו בניית קהילה המייצגת את כלל המוגבלויות  ולהגדיל את מגוון האפשרויות להשתייך לקהילה נגישה תוך חיזוק הגרעין הקיים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן