news08.net/ads.txt

רחובות תצדיע לילדי המעברות – אלו שחיו בפחונים, שרעבו ללחם, שבנו את העיר

מעברות  (1)

 

סיפורם של שמונה מילדי המעברות שהגיעו ארצה באישון הלילה, חיו בפחונים וחלקם אף רעבו ללחם – יושמע לראשונה באירוע הצדעה ייחודי שיתקיים ב-3 בדצמבר בהיכל התרבות העירוני. השבוע הם נפגשו, כחלק מההכנה לערב המרגש, עם המספר יוסי אלפי.

ערב הצדעה שטרם נראה כמותו, ויתמקד בילדי המעברות ברחובות, יתקיים בשלושה בדצמבר לאחר שראש העיר, רחמים מלול, הנחה את החברה העירונית לקיים אירוע אשר יזכיר את הילדים מראשיתה של העיר, האנשים שבנו אותה. במסגרת ההכנות לאירוע, יצא ‘קול קורא’ לתושבי רחובות על מנת לאתר תושבים שגדלו כילדים במעברות ועל מנת שיחשפו את סיפוריהם.

“ילדי המעברות המקומיים, לאחר ניצחונכם הגדול על חיי המעברה, לבטח יש לכם סיפורי גבורה, שקרו לכם, להוריכם או לקרוביכם. אנו מחפשים אתכם, נציגי העיר רחובות, לשתף אותנו בסיפורי החלוצים של מדינת ישראל, אשר היו הראשונים להגיע עם קום המדינה. ביחד ניצור ערב אחד מרגש עם ילדי המעברות ועם האנשים שהצליחו להקים עם” – כך נכתב בקול הקורא. 27 מתושבי העיר, ילדי המעברות, כיום בעשור השביעי ומעלה לחייהם, נענו לקריאה והגיעו למפגש מקדים עם מספר הסיפורים הידוע, יוסי אלפי.

במפגש שארך ארבע שעות נשמעו עשרות סיפורים, הכרוכים בהיסטוריה של רחובות ומדינת ישראל כולה, כאלו שעד היום לא נשמעו בפומבי ומתוכם נבחרו אלו שיושמעו בפי כל. מנהל הקתדרה העממית רחובות, אודי קדם סיפר: “התרגשתי עד דמעות לראות ולשמוע לראשונה את סיפורם של תושבי רחובות, האזרחים הוותיקים שהקימו את המדינה. מדובר בגאווה גדולה עבורנו,  מתן הבמה לילדי המעברות הרחובותיים לספר את סיפורם האישי והלאומי הינו תיקון היסטורי וחברתי חשוב בחיי החברה הישראלית, הן לדור שחווה את החיים במעברה והן לדורות הבאים. הסיפור האישי של האזרחים הללו זה הסיפור של כולנו”. האירוע, שייערך כאמור בתחילת דצמבר יתקיים בליווי מוסיקלי של האחים צנחני.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן