news08.net/ads.txt

רחל גליק: “יובל לא סיפר על אירוע הגבורה והיה מאוד צנוע ורגיש לסביבה” | לזיכרו של סרן יובל גליק ז”ל, מתנדב מד”א מקרית גת

כמדי שנה, מציינים במגן דוד אדום את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. נציגי מד”א ישתתפו בטקסים ויניחו זרים על קברי 162 הנופלים בני ובנות מגן דוד אדום בבתי העלמין ברחבי הארץ. בטקס המרכזי במרכז מגן דוד אדום יוקראו שמות הנופלים מקרב משפחת הארגון.

אחד מהנופלים ממשפחת מד”א הוא סרן יובל גליק ז”ל, מתנדב מד”א מקרית גת, טייס קרב שנפל בעת מילוי תפקידו בשנת 1991 כשהוא בן 22. גליק ז”ל, יליד קרית גת, נולד ב-18 למאי 1969, למד בבית-הספר היסודי ‘שפרינצק’  ובבית-הספר התיכון ‘רוגוזין’ בעיר, במגמה העיונית-אלקטרונית והתעניין בשלל נושאים כגון טיולים, איסוף אבנים, תקליטים וקלטות והאזנה לז’אנר מוזיקלי מגוון ועשיר. את התנדבותו במגן דוד אדום החל יובל בתיכון והוא שימש כמגיש עזרה ראשונה, מדריך נוער וחונך מתנדבים ובילה שעות רבות בתחנת מד”א בעיר ובאמבולנסים בסיוע רפואי לכל מי שנזקק לכך.

יובל ז”ל התגייס לצה”ל בפברואר 1988 והתנדב לחיל-האוויר. הוא סיים בהצלחה את קורס-הטיס כטייס קרב. הוא נפל בשנת 1991 בעת מילוי תפקידו והשאיר אחריו אם ושתי אחיות. הוא הועלה לדרגת סרן לאחר מותו.

רחל גליק, אימו של יובל ז”ל, סיפרה: “כשהחברים שלו נהגו לצאת בערב לבלות – יובל נהג להגיע למד”א. תמיד החזיק ברכב ערכת עזרה ראשונה מתקדמת. באחת הנסיעות שלנו יחד לתל אביב נתקלנו בתאונה, יובל אמר לי להישאר ברכב ומיד רץ עם הערכה ועזר, כעבור מספר דקות הוא חזר לאוטו, סיפר לי שסייע לפצוע והמשכנו בנסיעה כאילו כלום לא קרה, התגאיתי בו מאוד. בהזדמנות אחרת, שהוא כבר היה טייס וחזר הביתה – הוא יצא בערב גשום וסוער למשמרת במד”א וחזר באמצע הלילה. הוא רק סיפר לי שהייתה תאונה. בדיעבד, הבנתי שיובל ממש נלחם על חייו של פצוע והציל את הרגל שלו, בהמשך התברר לי שזה מכר שלנו. יובל כמובן לא סיפר על אירוע הגבורה והיה מאוד צנוע ורגיש לסביבה”.

שמעון אלקובי, מנהל מרחב נגב במד”א, שעשה משמרות רבות באמבולנסים עם יובל מספר: “אני זוכר את יובל כבחור גבוה, יפה תואר, נעים הליכות וביישן. אחד שהיה רץ לכל משימה ואוהב לעזור. הייתי נהג אמבולנס והוא היה מתנדב איתי במשמרת פעמים רבות. יובל ז”ל היה מקצועי מאוד, כשהוא היה איתי באמבולנס ידעתי שיש לי על מי לסמוך. הוא היה בחור ערכי שאהב את ארץ ישראל ונופיה, אהב לטייל ולצלם. היה בחור מבריק ומוכשר מאוד. גם כשהיה בקורס טייס ויצא מעט מאוד הביתה הקפיד להגיע לתחנה, להתנדב באמבולנסים ולתרום לקהילה. המוות שלו השאיר בנו חור גדול מאוד והיכה בנו בעוצמה רבה. הזיכרון שלו הולך איתי עד היום”.

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “במהלך השנים, מאז הקמתה של מדינת ישראל, לצערנו הצטרפו למשפחת השכול של מד”א חללים רבים. בין החללים, מתנדב מד”א סרן יובל גליק ז”ל, שנהרג בהיותו רק בן 22, יובל היה מתנדב מסור במגן דוד אדום שתרם רבות מזמנו ומיכולותיו לטובת טיפול בחולים ופצועים והצלת חיי אדם. עובדי ומתנדבי מד”א זוכרים את בנינו ובנותינו שנפלו ומחבקים לאורך כל השנה ובמיוחד ביום הקשה הזה את משפחות הארגון, ואת כלל המשפחות השכולות במדינת ישראל. מי ייתן ולא נדע עוד צער”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן