news08.net/ads.txt

רחל שטרית, בת ה-74 מקרית גת: “לא הייתי בים הרבה שנים, הגשימו לי חלום”

תקופת הקורונה שפקדה אותנו השפיעה מאוד על קבוצת הגיל השלישי על אחת כמה וכמה על קשישים שמתקשים לצאת מהבית בשל מגבלה פיזית או זקוקים לעזרה בכדי לצאת. לכן בקהילה התומכת המופעלת על ידי “נטלי שירותי רפואה” בשיתוף המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה, רשת המתנ”סים ובית וקס בקריית גת

צוות הקהילה התומכת המופעלת על ידי “נטלי שירותי רפואה” בשיתוף היחידה לרווחת אזרחים ותיקים באגף הרווחה בעיריית קריית גת ורשת המתנ”סים הפיק עבור חברי הקהילה יום כיף. לאחר חודשים רבים ואף שנים, בהם משתתפי יום הכיף לא יצאו מביתם – סוף סוף הם ראו את הים ונהנו מארוחה במסעדה. “נהניתי מאוד, נשמתי אוויר וראיתי את הים – כבר כמה שנים לא הייתי בים בגלל המגבלה שלי ועכשיו הגשימו לי את זה”, סיפרה רחל שטרית, חברת הקהילה בת 74 ותושבת העיר. בשעות הבוקר הגיעו רכבים מותאמים שאספו את משתתפי יום הכיף ונסעו למרינה באשקלון, אכלו במסעדה וישבו מול הים יחד.

“מדובר בקשישים שמרותקים לביתם ברוב זמנם ומטרת יום הכיף שהובלנו, נועדה ליצור עבורם רגע שישבור מעט את השגרה שלהם”, הסבירה פנינה אלגבסי, עובדת סוציאלית שמרכזת את הקהילה התומכת המופעלת על ידי נטלי שירותי רפואה בקרית גת. “אנחנו שמחים מאוד שבאמצעות הארגון הלוגיסטי שהותאם עבורם והליווי המלא של הצוות ושל המלווים – הצלחנו לייצר עבורם יום שייחרט בזיכרונם ויעלה להם חיוך על הפנים בכל פעם שהם ייזכרו בו”.

רחל שטרית, בת 74, הם אם ל-7 ילדים ויש לה 28 נכדים ואף 2 נינים, והיא חברת הקהילה התומכת בעיר. היא עלתה לארץ ממרוקו ובשנים האחרונות היא סובלת מבעיות בריאות, לחץ דם גבוה, בעיות ברגליים ובגב והיא מתניידת רק בעזרת ההליכון ובעזרת ליווי. לקהילה התומכת היא הצטרפה לפני כשנה והיא כבר לא יצאה מביתה זמן רב. היא סיפרה: “נהניתי מאוד מיום הכיף שארגנו לנו”.

“נשמתי אוויר וראיתי את הים אחרי שנים רבות שלא הייתי בים”, ציינה שטרית. “הנכדה הגדולה שלי הצטרפה אליי ליום הכיף וליוותה אותי. היה לנו מאוד מהנה יחד. התחלנו בארוחת בוקר במסעדה ואז המשכנו לים משחרר ונעים. באופן כללי אני מאוד מרוצה מהשירות שאני מקבלת מהחברות בקהילה התומכת. מעבר לטיולים הללו יש לנו את אב הקהילה יוסי, שמגיע לבקר אותי מציע את עזרתו ומתעניין מאוד בשלומי”.

דפנה (שם בדוי) חברה בקהילה התומכת כבר יותר מ-11 שנה. לדבריה היא מאוד מרוצה מהחברות בקהילה התומכת. עוד היא אמרה: “הצטרפתי ליום הכיף שארגנו לנו במיוחד והיה ממש מהנה ומרגש, חשוב לי לומר כל הכבוד לכל הצוות של קהילה התומכת”.

“הם אספו אותנו במיוחד עם רכבים מיוחדים שאפשר לנו לעלות עם ההליכון או עם כיסא הגלגלים”, סיפרה. “דאגו לנו וחשבו עלינו, הגענו למרינה וראינו את הים והיה מרגש מאוד. כל אחד שהשתתף קיבל יחס חם ואישי מכל הצוות, היה בילוי מקסים, ארוחה טעימה ותודה רבה גם על השי היפה שקיבלנו”.

תוכניות “קהילות תומכות” בקרית גת פועלת בשיתוף המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה בעיריית קריית גת, רשת המתנ”סים ובית וקס, ומופעלת על-ידי נטלי שירותי רפואה. במסגרת השירותים, מסופק סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים שונים של מבוגרים אשר מעדיפים להמשיך לגור בביתם בביטחון תוך שמירה על עצמאותם, פרטיותם ואיכות חייהם, בתוך כך חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות שבועיות, פעילויות העשרה, סיוע בתחזוקת הבית ועוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן