news08.net/ads.txt

רחמים מלול באירוע שיתוף הציבור בנושא תכנון מזרח העיר: ״הנהגה אחראית מחויבת להמשך פיתוח העיר ולאישור התוכנית״

אולם יד לבנים היה מלא מפה לפה אמש, באירוע הבכורה לשיתוף הציבור בנושא תכנון מזרח העיר וכללה נוכחות גדולה של חברי מועצה בהם מ”מ ראש העיר בנצי שרעבי, סגן ראש העיר עו”ד יניב מרקוביץ’, אמיתי כהן, אבנר אקוע, גיא צור, אבי קינד
שי קזיוף, ד”ר רוני באום, אוה גור, איטל בציר אלשיך, אסף אל-בר, אורית שרגאי ועו”ד שמוליק בר דאנזאן.

כזכור, הוועדה המקומית אישרה את התכנון העקרוני, וכעת הגיע שלב הצגת התוכנית לציבור לשם קבלת התייחסויותיו ובקשותיו, שיילקחו בחשבון בשלב הבא – שלב התכנון המפורט.

״הנהגה אחראית מחויבת להמשך פיתוח העיר ולאישור התוכנית״ – אמר ראש העיר, רחמים מלול, בדברים שנשא. ״אני מודה לכל מי שהגיע לכאן היום, ובעיקר למי שמתנגד. חשוב לנו לשמוע גם את המתנגדים, כי הם מפרים את הדיון ומעניקים זוויות אחרות, הן לנו והן למתכננים. התוכנית היא עובדה קיימת, עליה החליטה מדינת ישראל – מועצת התכנון הארצית, ומועצת העירייה אישרה את ההחלטה״.

לדבריו, לפי ההערכות, בעוד כ- 20 שנה יווצר מחסור של כ300,000-400,000 יחידות דיור במדינת ישראל, לאור קצב גידול האוכלוסיה לעומת קצב בניית יחידות הדיור. כדי להתמודד עם מחסור זה גם ברחובות ״הנהגה אחראית מחוייבת להמשך פיתוח העיר ולאישור התוכנית״.

אחריו עלה לבמה האדריכל מנדי רוזנפלד, שהצעתו לתכנון מזרח העיר נבחרה מבין 6 תוכניות שהתמודדו בתחרות בין טובי משרדי האדריכלים בישראל. הוא הציג את תנאי השטח ופרטי התוכנית הייחודית, בהדמיות רבות. התוכנית כוללת אלמנטים של צורה ותכנון אשר משתלבים בשטח הירוק הסובב אותה, ובטבורה אלמנט עגול וייחודי, הכולל קמפוס עירוני שבתחומו יהיה פארק ירוק מבני ציבור ומבני תעסוקה ומסחר בצורה זו.

לדבריו ״כמו שלערים רבות בארץ ובעולם יש אייקון ייחודי המזוהה עימן- כך רחובות תהיה מזוהה עם העיגול בלב התוכנית״. מהנדסת העיר, אדריכלית דלית הראל, הציגה בפני הציבור דגשים נוספים לגבי התוכנית. לדבריה ״זו לא עוד תוכנית לשכונה חדשה. מדובר בתוכנית מיוחדת שלא ראינו כמותה, ואין כמוה עוד בישראל״. היא ציינה כי רק כ-1000 דונם מתוך כ-4800 דונם המהווים את שטח מזרח העיר, מיועדים לפיתוח: כחמישית בלבד מהשטח.

לאחר מכן ניתנה לקהל האפשרות להציג שאלות באופן חופשי, שעליהן השיבו בנוסף למלול גם דלית הראל, נציג חברת ״דירה להשכיר״ – טל צוראל, יועץ התנועה של הפרוייקט ואחרים. במקום נכח גם מנהל הפרוייקט וחברי הצוות המקצועי במינהל ההנדסה – שגיא תמרי, מנהל אגף תכנון ורישוי ורזי בארי, המתכנן האסטרטגי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן