news08.net/ads.txt

רחמים מלול: “מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל החדש ברחובות מהווה עבורנו גאווה גדולה”

גאלנט

“מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל החדש ברחובות מהווה עבורנו גאווה גדולה” – את הדברים הללו אמר ראש עיריית רחובות, רחמים מלול בתום סיור מיוחד עם שר הבינוי והשיכון, ח”כ יואב גלנט, במרכז שנחנך בשבוע שעבר.

מלול הוסיף: “המרכז יהווה עוגן תרבותי עבור כלל אזרחי ישראל מכל העדות ומכל קהילות ישראל. אני מודה לשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט על הביקור וקורא לתושבי העיר ולכלל אזרחי ישראל, להגיע ולהתרשם מהמיצגים הייחודיים המוצגים בו. מדובר בפריטים בעלי ערך תרבותי והיסטורי ראשון במעלה שאת חלקם ניתן למצוא רק במרכז החדש”.

את הסיור של מלול וגלנט הוביל מנהל המרכז, חנניה קורש, שסיפר לשניים אודות התערוכות, האמנים והמיצגים המוצבים במרכז והסיפורים המיוחדים שעומדים מאחורי כל אחד מהם. השר גלנט התרשם מאד מהשולחן האינטראקטיבי בו מוצגים פריטים ייחודיים מעולם הרוח של יהודי תימן.

אחד הפריטים היותר ייחודיים מהם התרשמו הנוכחים הינה כתובת אבן עתיקה שלמה שלא נמצאה כדוגמתה בשום מקום פרט לישראל. המדובר בכתובת אבן של משמרות הכהונה – שתכליתה להנציח את עבודת הכוהנים בבית המקדש ובכך מעידה כי משפחות כוהנים רבות הגיעו לאותו אזור בתימן. הכתובת התגלתה בסמוך לעיר תנעם של ימינו ומתוארכת, ככל הנראה, למאה השישית לספירה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן