news08.net/ads.txt

רחמים מלול: “נתוני צריכת האנרגיה בעיר עוד יפחתו”

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, מתייחס היום (שני) לנתוני משרד האנרגיה שפרסם הבוקר, לראשונה, מדד שמאפשר השוואה בין צריכת החשמל לתושב של הרשויות המקומיות בישראל. רחובות נמצאה בין ארבעת היישובים בהם פירוט צריכת חשמל הרשותית לתושב (קוט”ש לתושב) מהנמוכים ביותר.

“רחובות היא בין הערים בעלות הצריכה הנמוכה ביותר של אנרגיה בישראל וזאת הודות לפעולות שנקטנו בהן, יחד עם המודעות הגבוהה של תושבי העיר לצורך בחיסכון באנרגיה”, אמר מלול. “לאחרונה התחלנו במהלך נוסף של התייעלות אנרגטית בנושא תאורת רחוב, ואני צופה שעם השלמת יישומו – נתוני צריכת האנרגיה בעיר ימשיכו ויפחתו. נמשיך ונפעל על מנת לשמור על הסביבה ולהוריד אף יותר את רמת צריכת האנרגיה בעיר”.

המדד מתבסס על נתונים שמילאו כ-120 עיריות ומועצות מקומיות באמצעות דיווח הצריכה השנתי, ומוצגים בו שני פרמטריים מרכזיים: סך צריכת החשמל הרשותית לתושב וסך צריכת החשמל של תאורת החוץ לקמ”ר. המדד מאפשר לגורמים המקצועיים ברשות ואף לתושבים, להעריך את שיעור צריכת החשמל הרשותית לתושב ביחס לממוצע הארצי של שאר הרשויות, לנתח טוב יותר את מאפייני הצריכה ואת הפוטנציאל לחיסכון, וכך – לקדם התייעלות וחיסכון באנרגיה.

כ-50% מצריכת האנרגיה של הרשות הינה בגין תאורת הרחובות; כ-30% מהצריכה מתבצעת במוסדות חינוך והשאר – במבני ציבור. על פי תקנות מקורות אנרגיה, על כל רשות מקומית למלא דיווח שנתי של צריכת האנרגיה. מדד הרשויות שהופק על בסיס דיווח הצריכה השנתי, מאפשר מעקב אחר מגמות ושינויים במשק האנרגיה המוניציפלי, והשוואה בין כלל הרשויות, במטרה להוביל לחיסכון משמעותי באנרגיה ובתקציב המופנה לצורך כך ברשות.

יחזקאל ליפשיץ, סמנכ”ל תשתיות אנרגיה ומים, במשרד האנרגיה: “המדד שמפרסם משרד האנרגיה, מאפשר לכל רשות מקומית לדעת כמה היא בזבזנית או חסכונית בצריכת חשמל ביחס לרשויות אחרות. אנו קוראים לרשויות לנצל את המענקים וההלוואות שמשרד האנרגיה מעמיד לרשותן, ולחסוך בצריכת החשמל, אשר מאפשר הפניית תקציבים לטובת פרויקטים חיוניים אחרים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן