news08.net/ads.txt

רמלה הנציחה רחוב על-שם הסופר חגי איסחקוב 

חדשות 08 רמלה

העיר רמלה הנציחה השבוע את חגי איסחקוב ז”ל, סופר, בלשן וחוקר ספרות בשפה יהודית בוכרית. למען הוקרת זכרו, רחוב ברמלה נקרא על שמו. מיכאל וידל: “רואה חשיבות גדולה בהנצחת האנשים והמשפחות שעשו היסטוריה בעיר ובמדינה בכלל”

עיריית רמלה חנכה השבוע בשכונת בן גוריון, רחוב לזכרו של אדם מיוחד, חגי איסחקוב ז”ל נולד בשנת 1950

בבוכרה, עסק בהוראת השפה הטג’יקית, היה בלשן מקצועי, חוקר בשפה ובספרות היהודית בוכרית. עם עלייתו לארץ בשנת 1992 התחיל לעסוק גם במחקר בספרות יהודית פרסית ויהודית בוכרית. הוא התגורר ברמלה מאז עלייתו לארץ ופעל בה והשתתף באופן פעיל בחיים הציבוריים של הקהילה הבוכרית בעיר. חגי הותיר אחריו מורשת של עשייה ורבים ממכריו אשר הוקירו את פועלו, הגיעו לחלוק לו כבוד בטקס המרגש שהתקיים במעמד משפחתו היקרה, ראש העיר מיכאל וידל, סגנו אברהם דז’ורייב, וכן רבים מחבריו ותושבי השכונה. בשם המשפחה נשאה דברים אלמנתו רוזה, ששיתפה את האורחים על פעילותו הענפה והאהבתו לעיר.

וידל: “הערב זוהי זכות גדולה להנציח את אחד מטובי בניה של העיר”. ראש העיר ציין כי חגי היה גם חבר באגודת הסופרים היהודים –בוכרים בישראל, חתן פרס ע”ש שהאין שיראזי בספרות ופרס ע”ש יצחק מהוושב בתרבות ופעל רבות בקרב תושבי העיר בכלל והקהילה הבוכרית בפרט. וסיים כשאמר “רואה חשיבות גדולה בהנצחת האנשים והמשפחות שעשו היסטוריה בעיר ובמדינה בכלל” כמו כן בוצעו קטעי שירה מיוחדים עבורו מפי הזמר רושל רובינוב שהגיע במיוחד מארצות הברית לטקס ההנצחה. בתום דברי ראש העיר הוסר הלוט מעל שלט “רחוב חגי איסחקוב”, בהשתתפות בני המשפחה. יהי זכרו ברוך.

צילום: עיריית רמלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן