news08.net/ads.txt

רפורמה בשלטון המקומי: נקבע גובה אחיד לתשלום ערבויות למכרזים

1514800503.6285

מתווה לקביעת עלות ערבויות ורכישת מכרזים גובש בשלטון המקומי, וינחה את הרשויות המקומית על גובה הסכומים אותם יוכלם לדרוש מספקים בהתקשרויות עמם.

מרכז השלטון המקומי הודיע כי ימליץ לרשויות לגבות עלויות זהות עבור רכישת מסמכי מכרז, ערבות הצעה, וגובה ערבויות המוגשות ע”י ספקים במכרזי הרשויות המקומיות. בחודשים האחרונים התקיימו שורה של התייעצויות בין גורמי מקצוע שונים, בסופם הוחלט בשלטון המקומי ליצור מתווה שימליץ על אחוזים וסכומים קבועים של ערבויות אותם ייגבו הרשויות המקומיות במכרזי התקשרות עם ספקים.

על פי מתווה השלטון המקומי, דמי השתתפות במכרז יתחילו ב- 300 ₪ ולא יעלו על 5,000 לכל היותר,  כאשר מהווים עד כ- 0.1% מהיקף ההתקשרות. רשות מקומית תדרוש ערבות הצעה שלא תעלה על שיעור של 2.5% מהיקף ההתקשרות. ערבות ביצוע אותה תוכל לדרוש הרשות המקומית תהיה בטווח שבין 5-10% מהיקף ההתקשרות. הרשות המקומית תורשה לדרוש ערבות טיב שלא תעלה על 50% מגובה ערבות הביצוע באותה התקשרות.

גיבוש המתווה החדש הוא פרי עבודה משותפת של מרכז השלטון המקומי בראשות חיים ביבס, יחד עם שר הכלכלה אלי כהן, וח”כ רועי פולקמן אשר פעלו להוביל מהלך שיעגן בצורה מסודרת את גובה התשלומים שיידרשו בעלי עסקים לשלם לרשויות, ולמנוע מצב בו בכל רשות גובה הערבויות הוא שונה.

חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי: “המתווה החדש הוא חלק משורת פעולות שקידמנו השנה לטובת בעלי עסקים, ביניהן הרפורמה לרישוי עסקים. המתווה יוצר איזון והאחדה של הדרישות מספקים מחד, תוך התחשבות בצרכי הרשויות המקומיות בגיבוי כלכלי להתקשרויות מאידך. אימוץ המתווה יחסוך זמן וחוסר הבנות בין ספקים שונים, לוועדות המכרזים ברשויות.

“שר הכלכלה, אלי כהן, בירך על ההסכם והוסיף כי “המתווה החדש יקל משמעותית על מגזר עסקי רחב, תוך הסרת חסם שהקשה עליו גישה למכרזים רבים. העסקים הקטנים והבינוניים הם קטר הצמיחה של המשק, אחראים למחצית מהתוצר ולכ-60% מהמועסקים במשק- והשקעה בהם היא אינטרס ציבורי”.

חבר הכנסת, רועי פוקלמן, יו”ר סיעת ‘כולנו’ אמר בתגובה לנוסח המתווה כי “עסקים קטנים ועצמאיים נתקלו בקשיים לגשת למכרזים לאור העובדה כי בכל מקום נדרשו לשלם סכומים שונים על ערבויות, ולעיתים לא יכולים היו לעמוד בהם. מתווה השלטון המקומי יקל על בעלי העסקים שיוכלו להגיש מועמדות כדי לספק שירותים שונים לרשויות. פעלנו לתקן עוד עוול בירוקרטי כדי להקל עוד קצת על העסקים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן