news08.net/ads.txt

רצח דיאנה רז | גלית פרידמן: “פנו לעזרה”; בטי סימלמיץ: “מקרה מזעזע”, גל הפנר: “דמנו אינו הפקר”

היום (ראשון) בשעה 17:15 תובא בבית העלמין ברחובות דיאנה רז – עוד אישה שנרצחה בידי בעלה השפל – למנוחות. הרצח המזעזע, שהתרחש בביתם של בני הזוג, בזמן שארבעת ילדיהם שוהים בבית, התרחש ביום שישי. לא ברור מה היה שם, אך ברור כשמש כי המקרה הזה שוב זעזע מדינה שלמה.

לדבריה של גלית פרידמן, מדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך, “אתמול בלילה לא הצלחתי להירדם, נכנסתי לדף הפייסבוק של דיאנה רז ז”ל ושל הרוצח. ניסיתי להבין איך זה יכול לקרות פעם אחר פעם, למרות כל נורות האזהרה, הפרסום, העדויות, התחקירים. איך אנחנו לא מצליחים להבחין ולהצביע על משהו לא כשורה. על פניו זוג נורמטיבי, ארבעה ילדים, משפחה. יש את מי שאומר “הקצת יותר מדי הזה” נראה אובססיבי, יותר מדי טוב יותר מדי ורוד, יותר מדי יפה, יש מי שיגיד ממש לא, זו הכללה ושיפוטיות. אין לי תשובות וכנראה שכלום לא ודאי באמת. אין איזשהו סטראוטיפ או משהו משותף לכל הנשים האלו. מה שבטוח, לא נוכל לדעת מה קורה בין 4 קירות בתוך המשפחה באמת”.

פרידמן מוסיפה: “אני פונה לנשים: תעצרי רגע, קחי נשימה, יש בך כוחות, יש מי שיכול לעזור לך, קחי עוד נשימה, בדקי אם יש תמרורי אזהרה, במילים, במבטים, בהתנהגויות, גם אם יש לך ספק קטן, אם את לא בטוחה תפני לעזרה, לייעוץ, לקו טלפון שיכול לעזור לך לזהות, זה כנראה יכול לקרות לכל אחת מאיתנו. חשוב שנדבר עם הבנות שלנו, עם חברות ונעביר את זה הלאה וממליצה לקרוא את 5 תמרורי האזהרה מפורום מיכל סלע” – לקריאה לחצו כאן


בטי סימלמיץ יו”ר ויצו אילת: “עוד מקרה מזעזע של רצח אישה על-ידי בעלה אשר ממחיש שמדובר בתופעה מדאיגה שמחייבת טיפול ממוקד. רק עירנות, הסברה, תמיכה, הגדלת התקציבים לסיוע ובעיקר אכיפה וענישה חמורה, יהיו הפתרון למחלה הנוראית בחברה שלנו. בינתיים, חשוב שכולנו נגלה עירנות ואם נדלקות הנורות האדומות – לפעול! לדווח! להתייעץ. רק כך נוכל למנוע את הרצח הבא”.

גל הפנר עוזרת ראש העיר ומנהלת המשרד לקידום מעמד האישה בעיריית אילת: “קשה לשאת את קלות הדעת הבלתי נסבלת של היד על ההדק. שוב נרצחת אישה בישראל ע”י בן זוגה בביתה שאמור להיות מבצרה. אנחנו חייבים להוקיע את התופעה מקרבנו. אבל להוקיע אותה בקול רם וחזק. חייבים בחקיקה לחדד את האכיפה והענישה ואת כל הגורמים המטפלים בדרך שפוגשים את המקרה עוד לפני שמגיע לתוצאה הקשה. והכי חשוב להיות אנחנו הציבור מחודדים וקשובים לבני המשפחה, לחברים, לשכנים, לסביבת העבודה שלנו ולדווח! לא להשאיר מקום לספק. דמנו הוא אינו הפקר!”

קו הייעוץ והסיוע לנשים נפגעות אלימות: 3980
קו ייעוץ וסיוע לגברים במעגל האלימות: 1800-39-39-04

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
חברים
חברים
3 years ago

חברים ובני משפחה הקימו קמפיין לגיוס המונים שיהיה לטיפול ביתומים – היכנסו עכשיו ותרמו!
https://www.hamagbit.com/diana/

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
חברים
חברים
3 years ago

חברים ובני משפחה הקימו קמפיין לגיוס המונים שיהיה לטיפול ביתומים – היכנסו עכשיו ותרמו!
https://www.hamagbit.com/diana/

דילוג לתוכן