שאול שניידר בכנס התשתיות: “נמל אשדוד הוא העורק הכלכלי הראשי של ישראל”

שאול שניידר, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד השתתף בכנס התשתיות, בשיח: בין חמאס לחות’ים – לשמור על שער פתוח לישראל בזמן מלחמה

שאול שניידר, יו”ר דירקטוריון נמל אשדוד השתתף בכנס התשתיות שנערך השנה בסימן ‘מניעים את גלגלי המשק בזמן מלחמה’.

הכנס אירח את המומחים ומקבלי ההחלטות בענף, מתחומי המימון, התכנון, הביצוע והחדשנות, הן מהמגזר העסקי והן מצד הרגולציה, על מנת למפות את ההווה ואת העתיד, להסביר על ההזדמנויות והחסמים ולהציע פתרונות אפשריים.

שאול שניידר השתתף בפאנל בנושא ‘בין חמאס לחות’ים – לשמור על שער פתוח לישראל בזמן מלחמה’, בו דיבר על החשיבות הביטחונית של נמל בבעלות המדינה, שניידר נתן סקירה על הנמלים ואמר כי הנמל היחיד הנמל הוא בשליטה של מדינת ישראל, הוא נמל אשדוד, לדבריו: “לפי התוכנית היינו אמורים להיות בהפסד, אבל אנו שומרים על הנמל כנמל רווחי. הנמל נמצא בתהליך התייעלות ואנו נאלצים לעשות התאמות כדי להיות תחרותיים ולייעל את העבודה כדי להיות רווחיים”.

לגבי ההפרטה התייחס שניידר ואמר כי אירועי ה-7 באוקטובר שינו את התפיסה במדינה. “אני חושב שנמל אשדוד צריך להישאר בשליטת המדינה אבל הוא גוף שזקוק להשקעות ולכן יש 2 אפשרויות לבצע גיוס חוב או לבצע הנפקה של מניות ב49% דבר אשר ישפר את מבנה ההון של החברה, ידאג לעתידה וגם ידאג לעובדים המסורים אשר יוכלו להנות מפירות הצלחת התהליך”.

שניידר אמר גם, כי: “הנמל היה פתוח גם ב־7 באוקטובר וברציפות עד היום. נמל אשדוד הוא העורק הכלכלי הראשי של ישראל. 99% מכלל הסחורות מגיעות מהים, מתוכן 40% דרך נמל אשדוד. הנמל הזה לא נסגר אף פעם. הרציפים התרוקנו, וסבלנו מזה שחברות ספנות פקדו אותנו ב־50% פחות בשבועות הראשונים למלחמה. הרבעון הרביעי של 2023 נפגע משמעותית מכך, אבל אנחנו רואים את קו השיפור וקרובים לממוצע השבועי מבחינת ההכנסות.

עובדי הנמל הם שותפים מלאים ובלעדיהם לא היינו מגיעים לתוצאות כאלה, בכל התקופה המאתגרת שעברנו, אנשים עבדו באופן מלא ופרקו סחורות גם אזרחיות וגם בטחוניות, תוך הפגנת גבורה אזרחית”.

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – נדל”ן, כלכלה, הייטק ועסקים לחצו כאן

צילום: פבל טולצינסקי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן