news08.net/ads.txt

שאיפה למצוינות: צמיחה של כ-130 אחוז במספר התלמידים הלומדים חמש יחידות במתמטיקה בגדרה.

השיטה של מערכת החינוך בגדרה לעידוד המצוינות: עידוד לימוד המתמטיקה בהיקף של 4-5 יחידות: בניית תכניות אישיות לתלמידים כבר מחטיבת הביניים: הצפי לשלוש השנים הקרובות- 35 אחוז מהתלמידים יסיימו בגרות בהיקף של 4-5 יחידות. כך נראית ההשקעה בתלמידי המושבה.

תלמידי המועצה המקומית גדרה רשמו בשנים האחרונות צמיחה של כ-130 אחוז במספר התלמידים הלומדים חמש יחידות במתמטיקה לבגרות. כך לפי “מפת המצוינות של ישראל”, שהכינו הארגון “רשת ערי מצוינות” וקרן טראמפ המבוססת על משרד החינוך, ביניהם מדד חברתי כלכלי של הרשות. מהנתונים עולה כי עד שנת 2015 נרשמה בגדרה מגמה מעורבת של עליות וירידות בשיעור התלמידים הלומדים 5 יחידות לימוד במתמטיקה. יחד עם זאת, החל משנת 2016, רשמה גדרה עלייה משמעותית בשיעור לומדי 5 היחידות, כך שבשנת 2018 השלימה שיפור של כ-130% בשיעור התלמידים כאמור על פני שש השנים האחרונות. מהנתונים עולה כי גדרה מדורגת במקום גבוה משמעותית, לפי הנתונים ב-2018, מעל לממוצע הארצי, שעומד על 15.5 אחוז בלבד. משנת 2016 חלה עליה משמעותית, בשנה זו למדו 13.9 אחוז, בשנת 2017 למדו 21.1 אחוז ובשנת 2018 למדו 24.3 אחוז בהיקף חמש יחידות לימוד.

מנהלת אגף החינוך, ענת קוך, מה הסוד להצלחה בנתונים ?
“מנהלות ביה”ס והצוותים החינוכיים שמו להם למטרה לקדם את מספר הלומדים בחמש יחידות בהתאם לרפורמה ומטרות משרד החינוך. זאת, מבלי להזניח את התפיסה הערכית חברתית ואת ההישגים גבוהים. את זה ניתן להשיג בהעמקת העבודה האיכותית לקראת בגרות”.

מה השיטה ?
“בגדרה כמעט ולא יהיו תלמידים שלומדים 3 יחידות במתמטיקה, אלא רק בהיקף של 4-5 יחידות. אנו עושים זאת באמצעות מתן משאב הון אנושי שעובדים עם הילדים. אצלנו בגדרה לא לומדים 3 יחידות אנגלית אלא בהיקף של 4 ו-5 יחידות לימוד. הנתונים הללו הם בהלימה עם אחוז הזכאות לבגרות, שעומדים על כ-96 אחוז.
אנחנו נותנים הרבה מאוד שעות למערכת החינוך ו’תופרים חליפות’ לתלמידים מתוך תפיסה שכל תלמיד יכול ובמטרה שיעברו משלוש לארבע יחידות לימוד או מארבע לחמש יחידות לימוד. המעבר לא פשוט, אבל אנו במערכת החינוך בגדרה אנו מקדישים לו זמן ומשאבים. מדובר בהסתכלות ארוכת טווח וההשקעה בתלמידי 5 יחידות לימוד מתחילה למעשה כבר בשלב חטיבות הביניים”.

להערכתך, מה הצפי והאם המגמה תישמר? “היום אנחנו יודעים מה הצפי שש שנים קדימה כדי לקדם את הילדים, כך שמכיתה י’ יודעים כמה יסיימו חמש יחידות מתמטיקה. היום אנחנו מדברים על צפי של 10 אחוזי עליה במספר תלמידי חמש יחידות במהלך שלוש השנים הקרובות, כולל 5 יחידות אנגלית. כלומר אם הנתון יגיע ל-35 אחוז מהתלמידים”.

ענת קוך אמרה כי היא גאה במערכת החינוך ובהשקעה. כשדיברתי על רצף לתלמידים לחטיבה עליונה אנחנו נותנים דגש מגן הילדים עד י”ב שזה יעד מרכזי בחינוך בגדרה . מדברים על הכנות לחטיבת הביניים, לעולים מכיתה ו’ לכיתה ז’, העמקת רכזים של תחומי הדעת שפה ומדעים וכיצד מכינים את הילדים ללמידה העתידית שלהם. זה תלוי בתפיסה שיותר תלמידים צריכים ללמוד בחמש יחידות. כשהעבודה מתוכננת שש שנים קדימה, מסתכלים על חטיבה עליונה כרצף מחטיבת הביניים, מכינים אותם ועובדים על זה נכון ומשקיעים תוך ראייה עתידית, אנו רואים שהיעדים מושגים”.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: “איכות ההוראה והישגי מערכת החינוך מתבטאים היטב באמצעות הישגי תלמידינו היקרים. חמש יחידות בגרות במתמטיקה פותח דלתות לעולם ההייטק והטכנולוגיה ואני גאה בתלמידינו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן