שבוע הספר ייפתח הערב בגן המגינים. פעילי מחאת הזבל: “הדרך לגן מלאה בשקיות אשפה”, רמי מדהלה: “עושים את כל מה שאנחנו יכולים”

בשעה 17:00 ייפתחו חגיגות שבוע הספר בגן המגינים, שיקושט במיצגי תלת ממד, מפגשים עם סופרים ומשוררים מקומיים, הצגות, סדנאות יצירה, מתחמי משחק ופינות קריאה אבל את פעילי מחאת הזבל מטרידה יותר העובדה כי בדרך לאירועים התרבותיים הרחובות הסמוכים מלאים בשקיות של זבל.

הבוקר בדרך לגן המגינים

פעילי מחאת הזבל מפרסמים היום (רביעי) תמונות בהן נראות ערימות של אשפה מכל עבר, בדרך לגן המגינים, שם כאמור יתקיימו החגיגות. אחד מהפעילים, ניב שגיא

אשר צילם את התמונות והעלה אותן לקבוצה: “תושבי רחובות דורשים תמורה בעד הארנונה (מחאת הזבל)” כתב: “האם זה מה שיראו תושבי העיר רחובות בדרכם לגן המגינים – ככה זה נראה. במרחק של 50 מטר משם – אולי לכבוד שבוע הספר העירייה תשים סוף לסיפור?”.

בהמשך ציין כי “אני בטוח שגן המגינים עצמו ערוך ונקי – ושיהיה שבוע ספר מצוין (בואו בהמוניכם) אבל אין סיבה שהדרך לשם או לספריה העירונית יראו אחרת). הפקחים עובדים בשעות הבוקר אין סיבה שתהיה השלכה המונית כזו. לאור יום של פסולת במקום. בפינת רחוב הבנים / פרץ יש שקיות זבל באופן קבוע, מעניין שלמרות הדיווחים התופעה לא נפסקה”.

בדרך לאירוע שבוע הספר – ערימות של אשפה
רמי מדהלה, מנהל אגף השכונות ויו”ר ועד העובדים בעיריית רחובות: “באחרונה פתחנו קו אשפה נוסף ואנחנו משתדלים לתת מענה לכל הפניות שמתקבלות אצלנו בנושא הניקיון בעיר, עם כח האדם הקיים. גם אנחנו מצפים להגדלת כח האדם בכדי להעניק מענה מהיר יותר עבור כלל התושבים. בינואר 2018 העירייה תערוך ספירה של הפחים בעיר וניערך בהתאם. צריך להבין שהעיר גדלה, מספר הקילומטראז’ שאנחנו אמורים לנקות גדול ואני מקווה בע”ה שבמכרז הבא של הניקיון העירייה תיערך בהתאם. מצידנו, אנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים”.
רמי מדהלה. נלחם בין היתר על מס’ עובדי הניקיון

פגישה בין פעילי המחאה להנהלת העיר

בתוך כך יצוין כי אתמול התקיימה פגישה בין מובילי מחאת הזבל להנהלת העיר. במהלך הפגישה טענו קברניטי העיר כי המחאה נעשית בכדי לייצר פלטפורמה פוליטית עבור קייסי חזי, ממובילות המחאה. היום היא התייחסה לדברים וכתבה בדף הפייסבוק של המחאה: “כל הזמן מציינים בפנינו שהמחאה היא בכלל פוליטית, העיר סופר נקייה, ממש לאכול מהרצפה. אז נגיד והמחאה פוליטית, למה זו קללה? ראש העיר לא פוליטי? חברי המועצה לא פוליטיים?
“למה מחאה שבאה מאינטרס ציבורי לעשות טוב צריכה להצטייר כניסיון להפיל את ראש העיר מכיסאו? הסיבה היא שאין להם, לכל הנוגעים בדבר שום סיבה להאמין שתושבים אכן דואגים לעיר, שתושבים באמת רוצים שיהיה בה טוב. תזכירו לי מה ההבדל ביני לבין חברי מועצה.. למה הם שם? למה גיורא הוא אכפתי ודואג ואני רק חותרת תחתם? אני מאחלת לכולנו הרבה בהצלחה עם הנהלת העיר הנוכחית כי רחוק לא נגיע איתם. מקסימום יבנו עוד איזה בניין…”.
למה מחאה שבאה מאינטרס ציבורי לעשות טוב צריכה להצטייר כניסיון להפיל את ראש העיר מכיסאו?
מילה גורדצקי, אף היא ממובילות המחאה ציינה: “בחיים לא היינו מנחשות שהמאבק הקטן שהתחיל באוגוסט של השנה שעברה יגיע למימדים כאלה ונזכה לכל כך הרבה בוז מצד העירייה. אתם לא מתארים לעצמכם כמה אנחנו סופגות, כולל תקיפות מילוליות ושוביניסטיות. לא על הכל אנחנו כותבות כי זה לא יעזור לקדם את המטרה. קשה לכמה אנשים בעירייה לקבל את העובדה שבוקר אחד קם אדם קטן ומחליט שהגיע הזמן לשנות, ושמגיע לכולנו חיים טובים יותר, הם פשוט לא רגילים לזה שמישהו מפריע את מנוחתם”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן