שביתה נוספת במערכת החינוך בישראל

המורות והמנחות, המועסקות כמורות קבלן דרך הזכיין ה”חברה למתנ”סים” מוחות על אי תשלום תוספות השכר שהובטחו ואושרו מכוח המכרז החדש להפעלת התכנית. זאת לאחר שש שנים(!) ללא חל שום שינוי בשכרן.

איגוד מורי ומורות תכנית היל”ה וועד מנחי היל”ה המאוגדים בכוח לעובדים ישביתו מחר (3.4.24) את הלימודים בתכנית בכל הארץ למשך יום שלם.

המורות והמנחות, המועסקות כמורות קבלן דרך הזכיין ה”חברה למתנ”סים” מוחות על אי תשלום תוספות השכר שהובטחו ואושרו מכוח המכרז החדש להפעלת התכנית. זאת לאחר שש שנים(!) ללא חל שום שינוי בשכרן.

תכנית היל”ה מהווה את הכתובת האחרונה לנוער נושר ממערכת החינוך. כ-1200 מורים מלמדים כ- 8000 תלמידים שנשרו ומנותקים ממערכת החינוך . בתקופת משבר עולה חשיבותה של התכנית. כך בקורונה עלה היקף התלמידים הנושרים ב-20%. מאז ה-7 באוקטובר, כ-8000 תלמידים לא משובצים למסגרות לימוד, עפ”י נתוני משרד החינוך. בתכנית מעריכים כי רבים מהם יקלטו בתכנית היל”ה.

למרות חשיבות עבודתן המורות והמנחות מועסקות כעובדות קבלן. תנאי העסקתן מתאפסים בכל מכרז מחדש; שכרן נמוך ב-20% ממקביליהן בחינוך העל יסודי וחלקן מועסקות במתכונת שעתית –ללא שכר בחופשות משרד החינוך (*ארבע חודשים ללא שכר!). בקיץ 2023 פורסם מכרז חדש לתכנית אשר כלל, בעקבות מאבק האיגוד, גם הבטחה לתוספת שכר. אולם מסיבות בירוקרטיות הוקפא המכרז למועד לא ידוע ועמו תוספות השכר המובטחות.

שירה חייט מורה בתכנית היל”ה: “מורות היל”ה היו הראשונות לחזור וללמד מאז תחילת הלחימה, במסגרות לנוער בסיכון. מאז קלטנו תלמידים מפונים מהצפון ומהדרום. המלחמה על כל תלמיד ותלמידה היא העבודה שלנו גם בשגרה. מביש לראות כיצד משרד החינוך ממשיך לראות בנו מורים ומורות “שקופים”. עוד מעט יגיע פסח ועימו ההוצאות הנלוות וגם אליו אגיע ללא משכורת. צמצמנו עד עתה את פעולות המחאה, אך לאור אטימות משרד החינוך אין מנוס מהחרפת המאבק. לא נסכים עוד להתפשר על פרנסה הוגנת”.

עמרי פז ראש ענף חינוך בכוח לעובדים: “התקציב לעליית השכר כבר אושר. כל שנדרש הוא לממש את התקציב הזה. אין סיבה להתעמר במורות ובמנחות ולשמר את תנאי העסקתן הפחותים לאחר שכבר התקבלה החלטה שיש לשפר את שכרן. חשוב לזכור: בקרוב ייחתם הסכם קיבוצי למורים העל יסודיים שיעמיק עוד יותר את הפער בין מורות היל”ה לבין מקבילותיהן בחינוך העל יסודי. מהלך כזה רק יגביר את נטישת המורות, שחשיבות עבודתן ברורה מתמיד לכל”.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן