שוב: ישיבה סוערת; רועי שרעבי הגיש ליועצת המשפטית מסמכים המעידים על העברת כספים, לכאורה, בעת ניגוד עניינים ממתן דיל לחמו בהיקף של כ-740 א”ש

האם הועברו פרוייקטים לעבודה בהיקף של כ-740 אלף שקלים מעו”ד מתן דיל בתקופת כהונתו כסגן ראש העיר אל בן משפחתו? על השאלה הזו תצטרך היועצת המשפטית של עיריית רחובות להשיב בקרוב לאחר שהערב (ראשון) במהלך ישיבת המועצה חשף חבר המועצה ומחזיק תיק הספורט רועי שרעבי מסמכים לפיהם ניתנו שירותים, לכאורה, מתיק התחזוקה, בראשו עמד דיל לבן משפחה קרוב בין השנים 2013-2019. בסה”כ העביר שרעבי אל היועצת המשפטית מיכל דגן 20 מסמכים, על החשיפה שהציג בפני חברי המועצה.

השיח בין השניים החל כאשר הועלה נושא צו הרחבת הארנונה של משרד הפנים. מתן דיל המכהן כיו”ר האופוזיציה, העלה את החשש כי מדובר בהעלאת סרק וכי הוא דואג לכספי הציבור. דיל שאל שאלות בנושא ושרעבי התפרץ לעברו: “אם אתה כל כך דואג לכספי הציבור – שזו המחויבות הראשית שלנו לדאוג לציבור – כולנו צריכים לנהוג ולפעול תחת יושרה וניקיון כפיים. יש לי שאלה אליך: האם בזמן שכיהנת כסגן ראש עיר בשכר ומחזיק התחזוקה 2013-2018, לכאורה סידרת עבודות לחמך בנגריה והפנית אליו עבודות בסך כולל של 700 אלף שקלים? לאחר מכן תהה שרעבי האם דיל עדכן את כל הגורמים בנושא שכן ישנו ניגוד עניינים. שרעבי תהה עוד האם דיל דיווח שמדובר בחמו שקיבל את העבודות בזמן שדיל כיהן כסגן ראש העיר. “האם אין פה עבירה על החוק? האם פורסם מכרז? אני מבקש לקבל בכתב את כל התשובות לשאלותיי” דרש מדגן.

בשלב זה המועצה השתתקה וכל הנוכחים היו שרויים בהלם. עם זאת יצוין כי, במעמד זה דיל לא הכחיש כי מדובר בחמו שביצע עבודות לעיריית רחובות אולם מדובר בעבודות אשר היו שייכות לאגף החינוך. שרעבי הבהיר: “זה לא מעניין לאיזה אגף, היית סגן ראש העיר? מחזיק תיק תחזוקה? מרגע זה שהיועצת המשפטית תבדוק שאין פה עבירה על החוק, ואני מבקש בדיקה יסודית!”.

לחדשות אפס שמונה

אמר הערב שרעבי כי יבקש למצות את הנושא עד תום. “האם מדובר בעבירה פלילית? – אם מעבירים כספים לא במינהל תקין – זו פגיעה מהותית ביושר, בהגינות של נבחר ציבור שהרי צריך לפעול לפי כללי האתיקה הכי מחמירים שיש. הגשתי את החשבוניות ששולמו על ידי העירייה ליועצת המשפטית שתבדוק איך יכול להיות שעבודות בהיקף שכזה בוצעו בלי מכרז? ואם היה הליך – איך יכול להיות שאושר, האם הודיעו על ניגוד עניינים?”.

שרעבי הוסיף: “אני שומע את האופוזיציה כל הזמן כותבת פוסטים בפייסבוק כמה הם לטובת הציבור וכל מה שהם עושים זה רק יחצנות כדי שמתן דיל יקבל סגן ראש עיר בשכר. לא מעניין אותם הציבור. כל מי שנמצא באופוזיציה מעניין אותו שמתן דיל יקבל משכורת – אחרת איך מסבירה את העובדה ש-7 שנים הוא היה סגן ראש עיר ולא העלה שאילתה אחת? לא הייתה לו התנגדות לתהליכים? הוא לא דיבר אפילו פעם אחת ופתאום שהוא לא מקבל שכר אכפת לו מהציבור? איפה הוא היה עד היום? הציבור לא מטומטם, הציבור מספיק אינטילנגט ומבין שכל נושא שהוא מעלה לציבור הוא נטו יחצנות”.

מתן דיל מסר בתגובה:

“אני לא שופט אדם בשעת צערו, כנראה שרועי נמצא במקום לא טוב בחייו. כמובן שמדובר בשקרים ומידע שלא קשור אליי בעליל. מעולם לא הועבר פרויקט תחת ידי שקשור לחמי. מעולם לא אישרתי עבודה בתחום הנגרות. מעולם לא השתתפתי בדיון שקשור לחמי העובד כספק של העיריה שנים רבות לפני כהונתי כסגן ראש העיר. יותר מכך, לא חתמתי ואישרתי הזמנות עבודה בשוטף בתחום התחזוקה של העיר. מדובר בתחום שנוהל תחת זוהר בלום לאור כך שמדובר לרוב במבני חינוך. לדאבוני אני כנראה אאלץ לתבוע את רועי דיבה. חייבים לעצור את התופעה המכוערת הזו שכל אחד יכול לומר מה שבא לו ללא מעצור חוקי, ערכי או אמיתי”.

לתגובתו של דיל, השיב רועי שרעבי:

“אני נמצא בתקופה הטובה ביותר בחיי ויתרה מכך בתקופה בה אני חש נאמן לציבור התושבים בעיר רחובות. מיום ליום אני מבין כי נבחרתי כדי לשמש שליח הציבור בכדי להגן ולטפח את התיק עליו אני אחראי – הספורט ויחד עם זאת, מרגיש צורך בשקיפות ביתר הנושאים המובאים לדיון באופן שוטף במועצת העיר. עם זאת איני רוצה לומר סרה על ידידי מתן דיל, ואתן ליועצת המשפטית ולגורמי האכיפה לבדוק ולבחון את הסוגייה שהעליתי. אציין שני דברים: האחד – לא הייתי מעלה דבר שלא הייתי בטוח במאת האחוזים בו והשני אני מתחייב כי אם שגיתי – אתנצל אך מצפה ממי ששגה – שישלם את המחיר במלואו”.

להלן 3 מהחשבוניות שהועברו לבדיקה:

המשך יבוא…

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן