news08.net/ads.txt

שוב תאונה, שוב בטשרחינובסקי: 4 פצועים בהם שתי ילדות פונו לבית החולים; עומסי תנועה במקום

מידי יום נשלחות לפחות שתי ידיעות מגורמי ההצלה והרפואה בנושא תאונות דרכים שהתרחשו ברחבי העיר רחובות. המכה הזו הפכה להיות בלתי הגיונית, עד לרמה שכבר לא ניתן לדווח על כל כך הרבה תאונות דרכים.

לפני כחצי שעה התרחשה תאונת נוספת ברחוב טשרניחובסקי בסמוך למעבר החציה. ארבעה פצועים מתוכם אם ו-2 ילדות פונו שנסעו ברכב מאחור פונו אל בית החולים קפלן. נהג הרכב השני פצוע באורח קל. כוחות המשטרה מדווחים על עומסי תנועה במקום.

תאונות דרכים הן הסיבה המרכזית לתמותת ילדים בישראל

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה לאחרונה נתונים קשים מנשוא אודות תאונות דרכים מאז קום המדינה לפיהם 33,358 נהרגו בישראל ומהם כאמור לעיל 5,071 ילדים. בשנת 2017, נכון לכתיבת שורות אלו חמישה ימים לפני תום השנה, נהרגו 360 איש. התפנית החדה ביותר התרחשה בעיקר בשנים 2013-2016 בהן חלה עלייה גדולה במספר ההרוגים כאשר ב-2016 היה חלקם של הנהגים הגדול ביותר בקרב ההרוגים (31%), רבע מההרוגים היו נוסעים ברכב, 29% הולכי רגל, 12% רוכבי אופנוע ו-3% רוכבי אופניים.

לפי הנתונים, היום המסוכן בשבוע בשנה זו היה יום חמישי ובו אירעו התאונות הקטלניות הרבות ביותר. שעות השיא בתאונות הדרכים אשתקד היו בין 15:00 ל-16:00 ובין 19:00 ל-20:00. אגב, מספר הפצועים עמד בשנה זו על 1,656 בני אדם, עלייה של 16% מאז 2014. מתוך נפגעים אלו בארבע השנים האחרונות שליש היו הולכי רגל, רבע מהם נהגו ברכב, רבע נסעו ברכב ויותר מחמישית היו רוכבי אופנוע.

על פי ניתוח הדו”ח 20% מעבירות התנועה שבוצעו ובגינן קרתה התאונה היו אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, 14% אי ציות לתמרור או לרמזור, 13% מהירות מופרזת ו-11.7% סטייה מנתיב. גם הולכי הרגל מהווים קבוצת סיכון בהיותם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר, כשליש מההרוגים בתאונות הדרכים בעשור האחרון. הולכי הרגל בני 65 ומעלה הם קבוצת הגיל הפגיעה ביותר ומהווים 40% מהולכי הרגל ההרוגים. מהנתונים עולה כי תאונות הדרכים הינן הסיבה המרכזית לתמותת ילדים בישראל. ב-2016 נהרגו בתאונות דרכים 31 ילדים – 8% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים – כאשר הממוצע בעשור האחרון עמד על 9%. עוד עולה מהנתונים כי 59% מהילדים נהרגו כהולכי רגל, 33% כנוסעי רכב ו-7% כרוכבי אופניים.

חלקם של נהגים צעירים עד גיל 24 בתאונות דרכים קטלניות היה גבוה גם הוא בעשור האחרון. הם היוו 28% מסך ההרוגים בתאונות הדרכים. 70% מהנהגים הצעירים שהיו מעורבים בתאונת דרכים קטלנית ביצעו עבירות נהיגה. אך לא רק הם – גם האזרחים הבוגרים בישראל מהווים אוכלוסיית סיכון, אף שהם מהווים 11% מהאוכלוסייה בלבד, חלקם בקרב הרוגי תאונות הדרכים בעשור האחרון עומד על 20%. קבוצת הסיכון הגדולה ביותר היא בקרב בני 84-80 והסיכון לתמותה בתאונות דרכים עולה בהתאם לגיל.

מבין כלי התחבורה השונים בקבוצות הסיכון נמצאים רוכבי האופנוע ואלה המעורבים בתאונות דרכים עם כלי רכב כבד. בעשור האחרון 13% מבין ההרוגים רכבו על אופנוע ובשנה האחרונה חלה עלייה ניכרת בשיעור זה. מתחילת השנה נהרגו 55 רוכבים (נכון לחודש הקודם) – עלייה של 38% מהתקופה המקבילה אשתקד, אז נהרגו 40 רוכבים. אופנועים מעורבים בשיעור הגבוה ביותר בתאונות הדרכים – 56.4 אופנועים לכל מיליארד ק”מ נסועה, סיכון של פי 10 מנסיעה ברכב פרטי. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים ציינו כי עם העלייה במשקל האופנוע חלה עלייה במספר הנפגעים. מספר ההרוגים הנמוך ביותר נמצא עבור אופנוע עד 50 סמ”ק והגבוה ביותר באופנוע מעל 400 סמ”ק. 28% מההרוגים בתאונות דרכים בעשור האחרון היו מעורבים בתאונה עם רכב כבד.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן