news08.net/ads.txt

“שולחן השבת” | פרויקט מדהים הוקם בלוד על ידי הרב איתן שנרב

הרב שנרב שאיבד את בתו רנה ז”ל בפיגוע במעיין דני, לא נח על זרעי הדפנה ובשנים האחרונות פועל במספר פרויקטים מדהימים למען הקהילה. אחד מהם החל לפני שלושה שבועות בשם “שולחן השבת” – מדי ערב שבת, סביב שולחנות ערוכים, כאשר ריח התבשילים באוויר, מתכנסים עשרות אנשים לסעוד יחד את סעודת השבת. מבוגרים וילדים, בעלי משפחות קשיי יום ומבוגרים בודדים, עולים חדשים וותיקים, מבני כל עדות ישראל. 

הרב שנרב, שנשא משואה ביום העצמאות החארון, הקים את עמותת ‘חסד בלוד’ ייסד יחד עם דני ניקריטין שפועלת לקידום מפעלי חסד, חלוקת מזון לנזקקים וסיוע והכוונה לתושבים, ומאז הרחיבה את פעילותה לתחומים נוספים. הגמ”ח כולל פרויקטים ומיזמים שונים, כולל עזרה ושיקום כלכלי של משפחות, הפעלת חנות ביגוד יד שנייה בנוסף לכך העמותה מקיימת מדי שבוע סעודות שבת למאות נזקקים, ואנשים עריריים. עוד הקים בעיר תלמוד תורה לילדים מגיל שלוש עד גיל תיכון, אשר מגיעים אחרי הלימודים פעמיים בשבוע ולומדים תורה.

בעקבות הרצח נוסדה עמותת ‘קול רנה’ שאותה הוא מנהל. אל העמותה נוספו מאות מתנדבים ופעילותה הורחבה לכ-20 ערים שמופעל בהן פרויקט שולחן שבת ויותר מ־10 חנויות יד שנייה בכל הארץ.

חבר המועצה, גיל חדד התייחס לפרויקט וברשומה שהעלה לרשת החברתית ציין: “מבקש לשתף אתכם על פרויקט מקסים, המאיר בתקוה ובאופטימיות המתקיים בעיר שלנו. לפני כשלוש שנים החלה להתפתח קהילה צעירה בתוך שכונת גבעת הזיתים. את הקהילה מלווה עמותת המרכז לחינוך וחברה, אשר מובילה ומעודדת השתלבות בתוך השכונות הוותיקות. הקהילה המקסימה בשיתוף הרב שנרב (אשר איבד את בתו רנה הי”ד בפיגוע) פועלים ללא הרף במגוון פעילויות וביניהן בין השאר הפעלת מרכז למידה בבית ספר ספיר. הפרויקט החדש, פרויקט שולחן השבת, החל לפני כשלושה שבועות. פרויקט שולחן בשבת עורך סעודה משותפת של חברי הקהילה יחד עם אנשים שידם אינה משגת לארוחת שבת, או שאין להם עם מי לאכול את סעודת שבת. פרויקט כזה החל לפני למעלה מעשור, הוא ייחודי ללוד ומתקיים בארבע שכונות שונות. את האוכל לכל הסעודות מבשלים תושבי העיר.
מרגש ומחמם את הלב לראות את הנתינה, המעורבות הקהילתית וההשתלבות האמיתית של הקהילה הצעירה והדינמית בעירנו האהובה. עם כאלה יוזמות ישנה סיבה לאופטימיות, גאווה אמיתית, כן ירבו כאלה יוזמות ומחוות!”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן