שום דבר לא יעצור אותו: סג”מ ע’ ממודיעין, בעל לקות ראייה, נבחר למצטיין הנשיא

הוא נולד עם לקות ראייה חמורה אך זה לא עצר את סג”מ ע’ ממודיעין מלהתנדב לשירות בצה”ל, להפוך לקצין מצטיין המשרת באמ”ן ומתעסק במבצעים הרגישים והחשובים ביותר של ישראל מחוץ לגבולות המדינה. על שירותו הצבאי, הוא קיבל הצטיינות נשיא ביום העצמאות. 

שגרת יומו של סגן משנה ע׳ לא קבועה, ולעיתים קרובות הוא מוצא את עצמו ער לילות שלמים, ומבלה שבתות וחגים בבור. כך נראית השגרה של קצין טיפוסי בחטיבת ההפעלה של אמ״ן, אשר מתעסק במב״ם ובתקיפות הרגישות שעליהם שומעים פעמים רבות בדיווחים זרים כאלו ואחרים בתקשורת. לחבריו למשרד של סג״ם ע׳, העובדה שהוא מקבל מצטיין נשיא נראת מובן מאליו, אבל סגן ע׳ יודע שעצם שירותו בצה״ל לא מובן מאליו בכלל. “נולדתי עם ליקוי ראייה חמור. יש לי ראייה ירודה בכל התנאים – מקרוב ומרחוק” מספר סג”מ ע’.

“מגיל 9 חודשים כבר הייתי צריך להרכיב משקפיים. זה מונע ממני דברים שנראים לכל אדם אחר כמובנים מאליהם. למשל- אני לא יכול להוציא רישיון נהיגה. פעם אחרונה שביקשתי צחקו לי בפנים”. ע’, מספר שהאתגר במוגבלות שלו גבר משמעותית כשהחל ללמוד בבית הספר היסודי: “כשעליתי לכיתה א’ זו בעצם היתה הפעם הראשונה שהרגשתי באמת חריג. פעם ראשונה הרגשתי ממש שונה, ושלא יודעים עד הסוף איך להתנהל איתי”. למרות האתגר ותחושת השונות, ע’ מספר כי הבין שעליו לאמץ גישה אחרת לחייו: “כבר כילד, למדתי שבחיים שלי, עם המוגבלות שלי, יש לי תמיד 2 אפשרויות: אפשרות ראשונה היא כזו של רחמים עצמאיים. זו האופציה הכי נוחה, אבל היא לא תוביל אותי לשום מקום בחיים. האופציה השנייה, היא לדרוש את הזכויות שלי ולהילחם על מנת לא לתת ללקות שלי להגביל אותי”.

ע’ מספר כי ההתעקשות שלו הייתה מהקטן לגדול, בין אם התעקש שיכתבו על הלוח בכתיבה בטוש שחור, ובין אם התעקש ללמוד בתיכון בכיתה רגילה. ע’ מאמין שיש לו תפקיד חשוב ביכולת להראות לאנשים עם מוגבלות ראייה, שהם מסוגלים לפרוץ גבולות ולדרוש את הזכויות שלהם. כבר בכיתה ז’ החל להתנדב בעמותת “פעולה” שבעיר מגוריו. השלב החשוב ביותר עבור ע׳ היה גיוסו בצבא. ״המצב שלי למעשה פוטר משירות בצבא, ודורש להתנדב. כבר בתיכון היה לי ברור: אין דבר כזה שלא אתגייס. סבא שלי נלחם בשלוש מלחמות, ושני ההורים שלי קצינים. אין דבר כזה שלא אתרום גם אני כמו כולם בצה״ל״. ע’ החל לפנות ליחידות שונות בצבא, עד שהגיע ליחידה 9900 באמ”ן :”אמרו לי שלא יודעים עוד לאיזה תפקיד, אבל שאבוא ונסתדר. זו הייתה הזדמנות אדירה. הגעתי לתפקיד שעוסק בתחום האג”מ במיפוי. תפקיד אדיר שאחראי על המיפוי בצה”ל. תמיד צחקנו על זה שזה אירוני שדווקא אני הגעתי ליחידת המיפוי, בהתחשב בזה שאני ומפות בדרך כלל לא הולכים יחד.” לאחר מספר חודשים בתפקיד, ע’ אף מילא תפקיד של קצין וקיבל תעודת הצטיינות ממפקד 9900. במהלך מבצע “שומר החומות”, החליט ע’ כי הוא מוכרח לצאת לקצונה, על מנת להמשיך לתרום באמ”ן. כיום, סג”מ ע’, משרת כקצין בחטיבת ההפעלה באמ”ן ומתעסק במבצעים הרגישים והחשובים ביותר של ישראל מחוץ לגבולות המדינה. אכן, כבוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן