news08.net/ads.txt

שותפות היסטורית בין מכון ויצמן למדע ומכון קירי מצרפת

מכון ויצמן

מכון ויצמן למדע ברחובות ומכון קירי בפריז – שני מכוני מחקר חשובים מהרמה העליונה – חתמו על שותפות היסטורית שתאפשר לצוותים שלהם לעבוד ביחד באופן קרוב כדי לשפר את הידע במדעי החיים, במיוחד בתחומי הפיזיקה והכימיה, ובאופן הכי ספציפי – במחקר הסרטן. זה ציון דרך בתולדות שני המכונים האלה שעובדים יחד 15 שנה, במיוחד בתחום הביופיזיקה.

השותפות הזאת תקיף דיסציפלינות רבות, ביניהן פיזיקה, כימיה, ביולוגיה של התא, אפיגנטיקה, גנטיקה, אימונולוגיה וגישות של תא בודד, דימות ואיסוף נתונים. המשלימות של המחקר בין הקבוצות השונות במכון קירי ובמכון ויצמן הוכרו במיוחד בהזדמנויות של סדנאות מדעיות משותפות שנערכות בקביעות לסירוגין בפריס וברחובות. כל תוכנית מחקר תאורגן סביב זוג של חוקרים עם מדען ממכון קירי ומדען ממכון ויצמן למדע, שיקבלו תמיכה על בסיס שנתי. השותפות הזאת גם כוללת חילופי מדענים וכנס קירי- ויצמן שיאורגן כל שנתיים, לסירוגין ברחובות, ישראל ובפריס, ויתמקד באחד מנושאי המחקרים המשותפים. כדי לממן את ההתחלה של שיתוף הפעולה הזה, מכון קירי ומכון ויצמן למדע יממנו את תוכנית המחקר הזאת ב-€200,000 כל אחד, ויארגנו אירוע גיוס כספים משותף עם נדבנים ונותני חסות מחברות.

מכון-ויצמן (1)

המדע בשירות אנשים – זאת הדרך הטובה ביותר לתאר את ה”אני מאמין” של שני המכונים, ששניהם נוסדו על ידי אנשים דגולים שהטביעו חותם חשוב על ההיסטוריה של העולם. מחד – חיים ויצמן, כימאי ומחבר של הרבה תגליות ופרסומים, הוא המייסד של מכון ויצמן, והיה הנשיא הראשון של מדינת ישראל בין 1949 ו-1952. מאידך – מרי קירי, שנולדה בשם מריה סקלודובסקה, הקימה את מכון הרדיום ב-1909. האישה הראשונה שהייתה פרופסורית וראש קתדרה בסורבון, האישה הראשונה שזכתה בשני פרסי נובל ונקברה בפנתיאון של פריז בזכות הישגיה שלה. באופנים רבים, שני המדענים האלה עברו דרך יוצאת דופן.

אבל מעבר למייסדים היוקרתיים האלה, שני המכונים האלה שותפים לאותו החזון לגבי המדע, בשירות אנשים ומונע על ידי ערכים חזקים, אותה הסקרנות לגילוי ולידע בשירות בריאות האדם. מכון ויצמן למדע ומכון קירי גם שותפים לאותה אמונה ששיתוף פעולה בינ”ל בתחום המדע והחלפת רעיונות בין גבולות של דיסציפלינות יכולים להאיץ את הקידמה לתועלת האנושות. המכנה המשותף הזה הוא שמאפשר היום לשיתוף הפעולה הזה להכות שורש, ושמחר יאפשר לנו להכפיל את המאמצים וכתוצאה מכך ליהנות מתגליות חשובות חדשות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן