שיחה עם ניצול הטבח בבארי תתקיים ברחובות בהובלת חבר המועצה ד”ר אסף אל-בר

פוליטיקה בזמן מלחמה? יש דבר כזה. הערב: חבר מועצת העיר ד”ר אסף אל-בר מארח לשיחה במכון ויצמן את ד”ר אלון פאוקר היסטוריון, חוקר פוליטיקה בציונות, בקיבוץ ובמדינת ישראל שניצל מהטבח בבארי

ד”ר אלון פאוקר, חבר קיבוץ בארי וניצול טבח ה7/10, מגיע לשיחה פתוחה עם חבר המועצה והקולגה ד”ר אסף אל-בר, על מלחמה, מחאה ובחירות. פאוקר הוא היסטוריון, חוקר פוליטיקה בציונות, בקיבוץ ובמדינת ישראל ועומד בראש מרכז בובר לחינוך דיאלוגי במכללת בית ברל.

טבח ה7 באוקטובר והמלחמה העוקבת, בה אנו נמצאים כבר 4 חודשים, יצרו טלטלה וערעור גדול בכל החברה הישראלית. ועל אף השינויים הגדולים, עוד פחות מחודש יתבקש הציבור לצאת להצביע בבחירות לרשויות המקומית. אלון פאוקר, ניצול הטבח והסטוריון של הפוליטיקה מגיע לרחובות הערב (חמישי, 1/2) בשעה 20:30 לשיחה פתוחה לציבור על השאלות הקשות שרבים שואלים את עצמם בימים אלה; האם בחירות בעת מלחמה הן דבר רלוונטי בכלל ומה לעיצוב החיים בעורף בשעה שלוחמים, מחרפים את נפשם בחזית?

אם עד ה7 באוקטובר, נדמה היה שהמחאה כנגד החקיקה שהובילה הממשלה המכהנת, מגבירה את מעורבות האזרחים ומחזקת את מעמדן של הבחירות לרשויות בסדר היום הציבורי, הרי שקשה מאוד להעריך כיצד משפיעה המלחמה על ציבור המחאה שחווה, כחלק מהחברה הישראלית כולה, טלטלה עזה מאז אותו יום ארור.

לדברי ד”ר אסף אל-בר: “אני פוגש כל כך הרבה אנשים בחודשים האחרונים; סטודנטים, קולגות, מפונים בים המלח… כולם בשבר נורא עמוק. מעבר לחווית ההפקרות והחרדה, נוספה מעל הכל שכבה דקיקה של ייאוש, של תחושה שאולי בעצם הכל חסר משמעות..”

אל-בר, חבר מועצה מכהן שמוביל בבחירות הקרובות את סיעת ‘חוזה חדש’, החליט שמעל הכל מה שחשוב לו הוא להזכיר לאנשים שעדיין יש בשם מה להאבק, “אני מאוד מבין את תחושות האובדן ואפילו אובדן התמימות, אבל אם לא נזכיר לעצמנו שאנחנו עדיין אחראיים על איך החיים שלנו נראים כאן, ועל איך נראים פניה של העיר שלנו, של המדינה שלנו.. מי שימלא את החלל יהיו בדיוק האנשים שלא ישרתו אותנו או את תפישת עולמנו. אם לא נדאג בעצמנו שהעיר הזאת תהיה מקום שטוב לחיות בו, אף אחד אחר לא יעשה את זה בשבילינו…”

המפגש ייערך כאמור הערב בשעה 20:30 בספריית הפיסיקה במכוון ויצמן. מספר המקומות מוגבל, ולפיכך יש להרשם בקישור בלחיצה כאן. הכניסה בחינם.

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עומרי
עומרי
3 months ago

ניצול הטבח בבארי נראה לי מהזן הנאלח והטמא לבית מחנה ממלכתי-סטלין-מפא”י-לנין-מערך-עבודה (בעיניים).
לא לחינם הלך הזרזיר אצל החזיר.

תודה רבה!

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עומרי
עומרי
3 months ago

ניצול הטבח בבארי נראה לי מהזן הנאלח והטמא לבית מחנה ממלכתי-סטלין-מפא”י-לנין-מערך-עבודה (בעיניים).
לא לחינם הלך הזרזיר אצל החזיר.

תודה רבה!

דילוג לתוכן