news08.net/ads.txt

שימו לב: אזעקת “צבע אדום” תישמע הערב בגן יבנה | עדכנו את בני המשפחה והחברים

עורף מדינת ישראל מאוים באופן תדיר על ידי רקטות וטילים. במקרה שנשקפת סכנה לאזרחים, פיקוד העורף מספק התרעות ומידע מציל חיים במגוון אמצעים, בכל מקום בו קיימת סכנה לאוכלוסייה. זאת על מנת להבטיח שהתושבים יוכלו להתגונן ולנקוט פעולות שיגנו על חייהם ועל חיי יקיריהם.

היום (שלישי) מתקיים בגן יבנה תרגול של הנחיות התנהגות וכניסה למרחב המוגן בעת ירי טילים. במסגרת התרגיל, תופעל אזעקה עולה ויורדת בשעה 18:05 ותתקבל התרעה ביישומון פיקוד העורף. התרגול מהווה חלק מפעילות מקדמת מוכנות לחירום המשותף לרשות המקומית ולפיקוד העורף. בזמן הפעלת ההתרעה, התושבים מתבקשים לתרגל כניסה למרחב המוגן ולוודא את מוכנותם לחירום.

ברחבי המדינה פרוסים אלפי צופרים של פיקוד העורף, המיועדים בעיקר לאוכלוסייה השוהה מחוץ למבנה. השוהים בתוך המבנה יכולים לקבל את ההתרעות באמצעות יישומון פיקוד העורף ופורטל החירום הלאומי. הצופרים מספקים התרעה באמצעות אזעקה עולה ויורדת או אזעקת צבע אדום באזור עוטף עזה. משך האזעקה מספק לנו אינדיקציה לזמן העומד ברשותנו להיכנס למרחב המוגן, כלומר פרק הזמן שבו נשמעת האזעקה הוא פרק הזמן העומד לרשותנו על מנת להיכנס למרחב המוגן.

לעיתים ניתן לשמוע אזעקות מצופרים הפועלים באזורים סמוכים. כדי להיות בטוחים שההתרעה מופעלת במקום שבו אתם נמצאים, הגדירו ביישומון פיקוד העורף כאזורי עניין את האזורים הסמוכים למקום מגוריכם ואת כל אזורי ההתרעה בעיר מפוצלת, וכך תדעו האם צליל האזעקה ששמעתם הוא מכיוון שהופעלה שם התרעה, שאינה מיועדת לכם. בנוסף, אם אתם שוהים בתוך מבנה, קיימת סבירות שלא תשמעו את האזעקה בשל גובה המבנה, חלונות סגורים, טלוויזיה שפועלת או פעילות המזגן שבביתכם. לכן כדאי להשתמש באחד מאמצעי ההתרעה – צופר אישי (יישומון פיקוד העורף), צופר ביתי (פורטל החירום הלאומי) וצופר ציבורי (צופרי פיקוד העורף).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן