news08.net/ads.txt

שימו לב: מלבד התקנה על המשך חובת עטית מסכה – הוועדה קבעה תקנה נוספת!

ועדת העבודה והרווחה אישרה את המשך חובת עטית מסכה בהתקהלויות בשטח פתוח. עוד קבעה הועדה כי בהיעדר שילוט בולט לעין – השוטר יחויב במתן אזהרה טרם קנס. בנוסף, הוארכה חובת בידוד להורה המטפל בילד מאומת; משרד הבריאות: “אם לא נראה הדבקה בקרב מטפלים המחוסנים בחיסון שלישי – נאשר פטור מבידוד”.

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח”כ אפרת רייטן מרום אישרה את בקשת משרד הבריאות להאריך תוקפן של התקנות המחייבות עטית מסיכה בהתקהלויות של מעל 100 איש בשטח פתוח וחובת בידוד למחוסנים המטפלים ושוהים בקרבה לילד או לחסר ישע חולי קורונה.

כזכור, ב-11.8 קבעה הוועדה כי תוקפו של הצו יוגבל עד ה-12 בספטמבר לאור הצורך בהבהרות בנוסח ובבחינה מחדש של נתוני החיסון והתחלואה. כעת ביקש משרד הבריאות להאריך את תוקפו של הצו, זאת לאחר ביצוע תיקונים והבהרות כנדרש. בין היתר הוגדר בצו החדש מי הוא חסר ישע וכן הובהר כי במידה ואין שלט ברור וניכר לעין המיידע את הנוכחים בחובת עטית מסיכה בחלל פתוח (בעת התקהלות של מעל 100 איש), יהיה השוטר או הפקח מחויב להזהיר אדם טרם מתן קנס בגין אי עטית מסיכה.

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות אמרה: “גם בגל הראשון של התחלואה מקדם התחלואה ירד משמעותית כשהכנסנו חובת עטית מסיכות. זה נכון לגבי קורונה, כמו גם לכל פטוגן שההדבקה שלו היא דרך האוויר. בשטח סגור כמובן יש יותר הדבקות אבל עדיין הנגיף הזה עמיד מאוד ויודע לשרוד גם באוויר הפתוח בתנאים מסוימים דקות ולפעמים שעות”.

לגבי חובת האזהרה הסביר אורי בוצ’ומינסקי, מנהלת האכיפה הארצית קורונה: “בשטחים סגורים לא קיימת החובה להזהיר כי זה ברור שיש חובה לעטות מסיכה. בשטחים פתוחים זה לא חד משמעי ותלוי בגדול ההתקהלות ולכן יש צורך בהודעה באמצעות שלט או באזהרה. אין לנו פילוח של כמה דו”חות ניתנו בחלל פתוח או סגור כי העבירה היא אותה עבירה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן