news08.net/ads.txt

“שיעבדו הלבנים ליד הפס” | גיא צור הגן על עובדים ממוצא אתיופי מפני גזענות בניסוי טלוויזיוני; שאול צגהון: “בשבילי הוא אח”

פרצופה של המדינה נחשף בניסוי חברתי רלוונטי מתמיד – הערב (ראשון) שודרה בערוץ 13 “מה אתם הייתם עושים” – תכנית הבוחנת ניסוים של תושבים הנקלעים לסיטואציות שונות. הפעם הגיע צוות התכנית אל מסעדת “גחלים” שבבעלות אייל דנילוב, בפארק המדע, במרכזה תועדו במצלמות נסתרות ובאקראי, חבר המועצה גיא צור ומנהל מחלקת המים בעיריית רחובות, עמוס כועי. השניים סעדו יחד כאשר נקלעו לסיטואציה בה משגיח הכשרות דרש להפסיק את עבודתם של עובדים ממוצא אתיופי. למה? מפני שהם אתיופים – סיטואציה שהתרחשה במציאות, במסעדה אחרת.

העובדים היו שחקנים שהושתלו במסגרת הניסוי, כך גם משגיח הכשרות ומנהל המסעדה. הסיטואציה כולה תועדה על ידי מספר מצלמות שפוזרו מבעוד מועד ברחבי המסעדה. צור וכעוי תועדו כשהם כועסים על ההתנהלות מול העובדים, צור הגדיל לעשות כאשר שוחח אישית עם משגיח הכשרות ודרש ממנו להתנצל בפני העובדים אותם השפיל, יתרה מכך העביר את הטלפון האישי שלו אל “העובד” ממוצא אתיופי והבטיח לו כי ימשיך לעבוד במקום, ובמידה וינסו לפטרו – שיצלצל אליו. בנוסף אמר כי אם צריך יפנה לבג”צ. לאברי גלעד, אמר: “האתיופים הם אחים שלנו”. כועי אמר: “אמרתי לו גם אני שחור למה אתה לא שואל אותי אם אני יהודי?”. גלעד סיכםף “היה תענוג להסתכל עליכם, באמת”.

מה אתם הייתם עושים – גזענות

"בכל מקום אנחנו מקבלים ככה גזענות"צהרים. אתם במסעדה. פתאום אתם שומעים את בעל המסעדה מבקש שעובדים שהם יוצאי אתיופיה לא ייגעו באוכל, מחשש לתגובת משגיח הכשרות. הלקוחה טדסה אטגו רואה את הסיטואציה וממש כואב לה, אבל אומרת שהיא כבר התרגלה לגילויי גזענות כאלה>>>הקטע המלא ישודר בתכנית "מה אתם הייתם עושים" עם אברי גלעד Avri Gilad, תוכנית המציגה דילמה מוסרית יומיומית ובוחנת איך הסביבה תתמודד איתה – ראשון ב-21:15, ערוץ 13*עובדי המסעדה ומשגיח הכשרות המוצגים בקטע הינם שחקנים

Publiée par ‎ערוץ 13‎ sur Jeudi 11 juillet 2019

מאז שעלה הפרומו לאוויר, צור וכועי הוצפו במאות טלפונים והודעות, רבים מהם מיוצאי העדה האתיופית, תושבים, מכרים וחברים. בקבוצת הוואטסאפ של חברי הקואליציה זכה צור לתגובות אוהדות מצד חברי הסיעות השונות, ביניהם שאול צגהון, חבר מועצה גאוות העדה האתיופית, אשר דואג רבות לזכויות העדה. “זכיתי שיש לי חברים כמוך גיא היקר”, כתב צגהון לצור.

לחדשות אפס שמונה אמר צגהון הערב: “אני תמיד שמח שיש אנשים טובים וטוב לדעת שיש לי חברים כאלה. אני בן אדם שמאמין,  באנשים טובים. כתבתי פעם שהפחד הכי גדול שלי הוא שאנשים טובים ישתקו – ותודה לאל שאנשים טובים כמו גיא לא שותקים ומגנים על מי שחלש ומי שצריך את העזרה”.

הבוקר, אגב, הגיעו צור וכאוי אל אולפני ערוץ 13 שם התראיינו לתכנית “פותחים יום” עם אברי גלעד וסיפרו את השתלשלות העניינים שעוררה אצלם סלידה מאותם מנהלי מסעדה, שבדיעבד התבררו כשחקנים.

צור אמר: “התכנית נגעה בנקודה רגישה וחשובה בחברה הישראלית. השוויון והכבוד ההדדי. משגיח כשרות החליט לכאורה למנוע מאחינו ואחיותינו בני העדה האתיופית לקחת חלק ממלאכות שונות הקשורות למטבח במסעדה בה סעדנו בתואנה של כשרות. לא רק שהדבר לא נכון הלכתית הוא לא נכון ערכית ומוסרית. כאשר נתקלנו בסיטואציה מיד הגבנו בהתאם – לא לאפליה פסולה, לא לאי השוויון אלא להכלה ולקבלה של האחר. שווים אנחנו – אחים ואחיות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן