news08.net/ads.txt

שישה דברים שלא חשבת לבדוק בקניית דירה חדשה | מאת: יוני אבני

צילום אילן בשור

 

החלטתם לקנות דירה חדשה – מזל טוב! על מספר החדרים וכיווני האוויר בטח שאלתם, את המחיר למ”ר השוויתם, ביקרתם אצל ספקי המטבחים והתעכבתם בחנויות הרהיטים. הנה שישה פרטים חשובים שאולי שכחתם לבדוק, וכדאי שתשימו אליהם לב.

תקציב

הנטייה הטבעית שלנו היא לחפש דירה בהתאם לתקציב שיש לנו. הבעיה מתחילה כאשר אנו מגיעים לראות דירות המתחילות בתקציב שיש לנו, ועליו מתווספים שינויים ותוספות. הפתרון הוא להתחיל מהסוף – בדקו כמה כסף יש לכם במיצוי מקסימלי של ההון הראשוני וגובה החזר המשכנתא בו אתם יכולים לעמוד. רק לאחר מכן בקשו הצעות מחיר הכוללות כבר את כל השדרוגים הרצויים לכם, והתאימו כלפי מטה את עלות הדירה הן באמצעות מיקוח והן באמצעות ויתור על האלמנטים הפחות חשובים לכם.

כיווני אוויר

כולם יודעים לבדוק כמה כיווני אוויר, אבל לא תמיד שואלים מה הם כיווני האוויר. למעשה, נתון זה ישפיע לא רק על שעות האור הטבעי בדירה אלא גם על צריכת החשמל ועוד. מעדיפים כניסה של חום? בחרו דירה שרוב קירותיה פונים לכיוון דרום. לעומת זאת פנייה לכיוון צפון תאפשר קירור יעיל יותר בקיץ, אך גם טמפרטורה קרה יותר בחורף שאולי תגרור הוצאות חימום.

יוני אבני (צילום: אילן בשור)

הסביבה

לא מוגזם להגיד שסביבת הדירה חשובה לא פחות מהדירה עצמה. בפרויקטים בסביבה בנויה, המלאכה פשוטה. הגיעו אל סביבת הדירה בשעות שונות של היום, בדקו את הרעש, הנקיון, שוחחו עם השכנים, בדקו נתיבי תחבורה ותחבורה ציבורית ומוסדות חינוך. בסביבה שאינה בנויה המלאכה קשה יותר. עליכם לדרוש מהיזם הסבר מפורט על תכניות הסביבה במקום, הבניינים הצפויים ליד, הפארקים, התחבורה ועוד. אל תפחדו לשאול גם שאלות שמרגישות טיפשיות. מיקום של גינה ציבורית לצד הבית, למשל, יכול להיות נוח ונעים במיוחד למשפחות עם ילדים קטנים, אך מנגד לגרום לרעש במידה והוא מאכלס ילדים ונוער בשעות הצהריים.

בטיחות אש

אנחנו לא אוהבים לחשוב על זה, אך ככל שהבניינים הופכים גדולים יותר ומורכבים יותר, כך ישנם יותר דברים שעלולים להשתבש. על כן בבניינים חדשים מרובי קומות תותקן מערכת גילוי אש וכיבוי על פי חוק. בעת רכישת הדירה אל תשכחו לבדוק שישנה מערכת לגילוי וכיבוי אש מחברה מוכרת. שימו לב שמערכות אלו מתחלקות לשני סוגים: מערכת פתוחה ומערכות סגורה. מערכת סגורה היא מערכת שהטיפול בה מוגבל לספק אחד בלבד, ואילו מערכת פתוחה תאפשר לכם לבחור בין טכנאים מורשים אשר יוכלו מתחרים ביניהם לגבי זמינות ועלות הטיפולים.

החוזה

החלטתם לרכוש את הדירה? בשעה טובה! זה הזמן להצטייד בעו”ד המומחה לנדל”ן, שיעבור אתכם על החוזה ויכניס בו תיקונים במקרה הצורך. בדקו שהסכומים המדויקים, מועדי התשלום וכן מועד המסירה וכל פרט אחר שסיכמתם עליו מופיעים בחוזה במפורש באופן שאינו משאיר מקום למחלוקת.

*הכותב הוא יוני אבני, סמנכ”לTelefire  – יצרנית ומשווקת מערכות לגילוי וכיבוי אש 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן