news08.net/ads.txt

שישי היסטורי: תלמידי כיתה ח’ סיכמו את תכנית “אמץ אתר” במעמד ראש העיר וחבר המועצה אבי קינד

במסגרת פרויקט “אמץ אתר”, המתקיים זו השנה השמינית ברחובות, נערכו היום (שישי) סיורים עצמאיים ב-14 אתרי מורשת בעיר, בהדרכת תלמידי כיתות ח’ מהחטיבות בעיר.

זהו פרויקט משותף למחלקת החינוך העל יסודי באגף החינוך בעיריית רחובות, המועצה לשימור אתרי מורשת ישראל, עמותת ש.מ.ר, בית יד לבנים, משרד החינוך, מנהל חברה ונוער מחוז מרכז ושל”ח. תלמידי חטיבות הביניים בעיר לוקחים חלק בתוכנית “אמץ אתר”, במטרה להכיר את תולדות העיר רחובות.

במהלך הפרויקט התלמידים לומדים את הסביבה הקרובה בדרך חווייתית: באמצעות תהליכי חקר מציאת מידע על משפחות, מבנים אורח חיים והתלבטויות של הצעירים מקימי המושבה. כל בית ספר “מאמץ” אתר בעל משמעות היסטורית במושבה לומד את סיפורו ומכין ערכת הדרכה. הפרויקט נועד לעודד את תלמידי העיר רחובות להכיר את תולדות עירם בצורה שתהיה משמעותית עבורם – באתרי השימור המרכזיים: בית דונדיקוב, בית חביבי, בית ספר סמילנסקי (צפייה בסרטים), בית הכנסת הגדול, בית האסמים, הבאר ברחוב מנוחה ונחלה, בית סלוצקין, ארמון הנשיא-מכון ויצמן, אתר היקב ברחוב הנשיא הראשון, ארכיון, בית העם, בית בתיה מקוב, בית איזנברג, בית יוספזון.

הטקס המסכם של האירוע התקיים במעמד ראש העיר רחמים מלול וחבר מועצת העיר אבי קינד. עבור קינד היה האירוע מרגש פעמיים, שכן שני בניו התאומים, היו מהתלמידים שהשתתפו בתכנית. “מרגש לצעוד עם התלמידים – ובהם התאומים שלי יהלי ועפרי – בין אתריה ההיסטוריים של העיר רחובות”, אמר קינד. “אני גאה שאנו פועלים לשמור על האתרים ההיסטוריים של העיר ולהעביר את הסיפור ההיסטורי של העיר רחובות לדור הצעיר. כפי שהצהרתי תמיד, נולדתי ברחובות, אני מגדל את ילדיי ברחובות ואני מקווה שגם נכדיי יגדלו בעיר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לראש העיר וכל הפעילים של עמותת שימור אתרים רחובות ובמיוחד לעדי אברהמסון המובילה את הפרויקט – שהייתה מורתי בילדותי וכיום היא המורה של ילדיי. מבחינתי הדבר הזה ממחיש היטב את המחויבות והשורשיות של תושבי רחובות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן