שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין ארגון ‘שלוה’ ותיאטרון החאן בירושלים: ההצגה “על אם הדרך”

“על אם הדרך – אגדה שעוד לא סופרה” – הפקה מקורית שעלתה בתיאטרון החאן בירושלים בהשתתפות שחקני להקת החאן אריה צ’רנר וכרמית מסילתי יחד עם שחקנים בעלי מוגבלויות מארגון שלוה

בעיצומו של חודש המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלויות נערכה הצגת הבכורה של ההפקה המקורית “על אם הדרך” שיתוף פעולה ראשון מסוגו של תיאטרון החאן וארגון שלוה. הצגה ראשונה, התקיימה השבוע, יום ג’ 2.1.24 באולם תיאטרון החאן

“על אם הדרך – אגדה שעוד לא סופרה” הנה הפקה מקורית שעלתה אמש בתיאטרון החאן בירושלים בהשתתפות שחקני להקת החאן אריה צ’רנר וכרמית מסילתי יחד עם שחקנים בעלי מוגבלויות מארגון שלוה.

תיאטרון החאן וארגון שלוה משתפים פעולה בפרויקט מיוחד, ראשון מסוגו, שנערך בתמיכת הקרן לירושלים ועיזבון הגב’ דליה רם ז”ל.

ההפקה נוצרה במטרה לעודד יצירה תיאטרונית מקורית, להעצים ולשלב את אנשי התיאטרון הקהילתי והמקצועי, לקדם את ערך קבלת השונה ולחזק את הלכידות החברתית. מדובר בציון דרך היסטורי עבור שני גופים ירושלמיים שחלמו יחד לקדם בעוד צעד את שילובם של אנשים בעלי מוגבלויות בחברה.

בפרמיירה החגיגית השתתפו: ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון, יו”ר הוועד המנהל של תיאטרון החאן מושיק ביבי, יו”ר ומייסד שלוה מר קלמן סמואלס, מנכ”ל תיאטרון החאן יורם ברוורמן, מנכ”ל ארגון שלוה מר יוחנן סמואלס, מנהלת תחום התרבות בקרן ירושלים הגב’ רות דיסקין, המנהל האומנותי של התיאטרון אודי בן משה, בני משפחות שחקני שלוה ועוד.

מנכ”ל החאן יורם ברוורמן: “לגופי התרבות בישראל יש אחריות שמעבר ליצירה האומנותית. אחריות לעשות את החברה שלנו לטובה יותר. תיאטרון החאן אינו רק תיאטרון הוא גם ארגון תרבות שמנסה בכל דרך לקרב בין לבבות ולחבר יותר ויותר בין השונים. משימה שבימים אלו משמעותית ורלוונטית הרבה יותר.
ההצגה יחד עם ארגון שלוה נועדה להעביר מסר גדול של קבלה וחיבוק השונה מאיתנו וגשר לעולם טוב יותר.

מנכ”ל שלוה עו”ד יוחנן סמואלס: “הפקה כזו היא הגשמת חלום השילוב מבחינתנו. חודשים ארוכים בהם השחקנים בהנהגתו של יצחק לאור כתבו את המחזה ולאחר מכן קיימו חזרות ועד למוצר המוגמר בו הם משחקים ומציגים על במה אחת יחד עם שחקנים מהבכירים בישראל אל מול קהל שרכש כרטיס על מנת לצרוך תרבות ולראות אותם בקידמת הבמה, זה השילוב האמיתי. אנו אסירי תודה לתיאטרון החאן על העשייה המשותפת, על הפיכת החזון למעשה ועל המקצועיות הבלתי מתפשרת. תודה מיוחדת ליורם ברוורמן וליובל קורן על הרמת הכפפה והדחיפה קדימה ובתקווה לעוד פרויקטים משותפים רבים בעתיד”.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: יעל אילן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן