news08.net/ads.txt

שלושה מוסיקאים צעירים מהעיר רחובות נבחרו לנגן בקונצרט הקיץ של הפילהרמונית הצעירה בניצוחה של קתרין לארסן

הכוכבים של רחובות : המוסיקאים הצעירים והמצטיינים מהעיר רחובות, נבחרו לנגן בקונצרט הקיץ של התזמורת הפילהרמונית הצעירה, תחת שרביטה של המנצחת הבינלאומית המוערכת קתרין לארסן. הנגנים הצעירים מרחובות, יחד עם עוד כ-138 מוסיקאים צעירים מרחבי הארץ, יעברו קורס מרוכז בן עשרה ימים בו ינגנו מהבוקר עד הלילה בהדרכת טובי המוסיקאים מהארץ ומהעולם ובראשם לארסן. בתום הקורס, ינגנו חברי הפילהרמונית הצעירה בשני קונצרטים חגיגיים בהיכל התרבות תל אביב ותיאטרון ירושלים. 

העיר רחובות שולחת השנה 3 נגנים צעירים ומוכשרים שהצטרפו לשורות התזמורת וישתתפו בקונצרט: נועם ישראלי מכיתה י”א באבוב, איתמר בר מכיתה י”ב בויולה ונוי רבין מכיתה י”ב בחצוצרה. התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה של המרכז למוסיקה ירושלים חוזרת לבמה, ותקיים שני קונצרטי קיץ חגיגיים בירושלים ובתל אביב, בניצוחה של קתרין לארסן מגוויר מבריטניה.

הקונצרטים יתקיימו בשני מועדים:

יום חמישי  21.7.22 באולם הנרי קראון תיאטרון ירושלים ולמחרת ביום שישי  22.7.22 באולם לואי, היכל התרבות ע”ש צ’רלס ברונפמן תל אביב.

התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה היא תזמורת הנוער הסימפונית המובילה בישראל. הפילהרמונית הצעירה פועלת בניהולו של המרכז למוסיקה ירושלים, משכנות שאננים ומורכבת מ-100 המוסיקאים והמוסיקאיות הצעירים הבולטים ביותר בישראל, בגילים 14-18 אשר נבחרים לשורות התזמורת מכל הארץ. בעשור האחרון העמידה התזמורת למעלה מ-1,000 בוגרים, מוסיקאים ומוסיקאיות מצטיינים, שממלאים תפקידי מפתח בקהילת המוסיקה הקלאסית בישראל ובעולם. במהלך חופשת הקיץ יקיימו נגני הפילהרמונית הצעירה קורס מרוכז בן עשרה ימים ובו ינגנו מבוקר עד לילה בהדרכת טובי המוסיקאים מהארץ ומהעולם ובראשם כאמור קתרין לארסן מגוויר, ובסופו יקיימו את הקונצרטים בניצוחה. תוכנית הקונצרט כוללת את יצירתו של מוסורגסקי, תמונות בתערוכה, סוויטה שנכתבה בשנת 1874 ומורכבת מ-10 קטעים ובינהם אינטרמצו. היא נכתבה במקור לפסנתר, אך הותאמה על ידי מלחינים שונים לסגנונות שונים. היצירה נכתבה בעקבות מותו הפתאומי של חברו של מוסורגסקי האדריכל והצייר ויקטור הרטמן , בשנת 1873, בגיל 39 , והוקדשה לו. שמה המקורי של היצירה היה “הרטמן” ובשמה המלא היא נקראת “תמונות בתערוכה -זיכרון לוויקטור הרטמן”. היצירה היא מחווה של מוסורגסקי לחברו ומתוארים בה בצורה מוסיקלית ציורים שצייר.

עוד בתוכנית סימפוניה מס.2 בדי מז’ור, אופ 73 מאת ברהמס, הסימפוניה השנייה של ברהמס הולחנה בקיץ 1877, במהלך ביקור בעיירה באוסטריה. הסימפוניה נכתבה עבור 2 חלילים, 2 אבובים, 2 קלרינטים, 2 בסונים, 4 קרנות, 2 חצוצרות, 3 טרומבונים, טובה, טימפני וכלי מיתר. ברהמס כתב על היצירה בנובמבר 1877  שהיא כל כך נוגה שקשה לשאת אותה: “מעולם לא כתבתי דבר כל כך עצוב , אבל הייתי חייב להוציא איך שהוא את האבל”. הבכורה של הסימפוניה נוגנה בווינה ב-30 בדצמבר 1877 על ידי הפילהרמונית של וינה בניצוחו של הנס ריכטר.

קתרין לאנסן -מגוויר היא מנצחת מבוקשת בתזמורות באירופה ובדרום אמריקה.

עונת 21-22 כוללת הופעות בכורה שלה עם תזמורת ה-BBC הלאומית של ווילס, התזמורת הקאמרית של ז’נבה, התזמורת הקאמרית של פריבורג (שוויץ) והסימפונית של גטינגן בגרמניה, כמו גם הופעות רבות עם תזמורת הרדיו הסלובני והתזמורת הסימפונית של טנריף. לצד הרפרטואר התזמורתי הסטנדרטי, לקתרין לארסן-מגוויר גם עניין מיוחד במוסיקה בת זמננו והיא ניהלה ביצועי בכורה של מספר יצירות. עקב חיבתה המיוחדת לעבודה עם מוסיקאים צעירים, קתרין נהנית לעבוד ולקדם אנסמבלים צעירים בכל רחבי העולם. היא חברת צוות השופטים בתחרות בזנסון ב-2017 ו- 2019 ובחמש השנים האחרונות החזיקה בפרופסורה אורחת בניצוח באוניברסיטת האומנויות בברלין.

גדי עבאדי מנהל המרכז למוסיקה ירושלים מתייחס לשיתוף פעולה המנצחת קתרין “אנו מתרגשים ומצפים לקראת העבודה עם קתרין לארסן מגוויר, קתרין מנצחת עם ניסיון עצום, כריזמה ואהבה גדולה לעבודה עם צעירים. קתרין הייתה אמורה לנצח על התזמורת כבר בקורס החורף האחרון ובגלל נגיף האומיקרון וסגירת השמיים לא יכלה להגיע. היום, כבר הספקנו לשכוח איזו תקופה מאתגרת עברה עלינו. “אנו במרכז למוסיקה ירושלים מתכוננים במרץ לקראת קורס הקיץ של הפילהרמונית הצעירה ולקונצרטים החגיגיים, ההכנות בעיצומן וממאה בתים בישראל אפשר כבר לשמוע את נגני התזמורת מכינים לכם את הסימפוניה ה-2 של ברהמס ותמונות בתערוכה של מוסורסקי. גם אחרי 15 שנה, 30 קורסים ומאות בוגרים של הפילהרמונית הצעירה המנגנים כיום בתזמורות החשובות בישראל ובעולם אנו תמיד מלאי התרגשות וציפייה כאילו זה היה הפרוייקט הראשון” , “כאשר אתם הקהל תראו את חברי הפילהרמונית הצעירה עולים לבמה, תראו חבורת בני הנוער תוססים בגילאי 14-18, אך כאשר תאזינו לנגינתם תחת שרביטה של המנצחת קתרין לארסן -מגוויר, תשמעו בצד רעננות נעורים, בגרות ועושר רגשי“-  אומר יורם קליגמן מנהל החינוך למוסיקאים מצטיינים במרכז למוסיקה ירושלים.

תכנית הקונצרט

מוסורגסקי, תמונות בתערוכה.

ברהמס, סימפוניה מס.2 בדי מזור, אופ 73

ירושלים: יום חמישי  21.7.22  בשעה 19:00 אולם הנרי קראון תיאטרון ירושלים

תל אביב: יום שבת  22.7.22 בשעה 12:30 – היכל ע”ש צ’רלס ברונפמן תל אביב

הזמנות באתר המרכז למוסיקה: www.jmc.org.il | או בטל. 02-5090300 עלות כרטיס: 145/110 ₪  ומחירים מיוחדים לתלמידים עד גיל 18.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן