news08.net/ads.txt

שמונה מיתוסים של חורף, באדיבות מומחי מאוחדת

מתכוננים לחורף

אל תצאו מהבית בלי סוודר! אל תדרכו בשלוליות! תסגרו את החלון שלא תיכנס רוח! – מכירים את כל המשפטים האלה, נכון? הגיע הזמן לברר, אחת ולתמיד, מה עומד מאחוריהם (אם בכלל)

אל תלכו יחפים: החיידקים והווירוסים שגורמים לנו לחלות לא נכנסים לגוף שלנו דרך כפות הרגליים, מן הסתם. אבל אם הולכים יחפים על רצפה קרה, טמפרטורת הגוף שלנו צונחת משמעותית -וגורמת למערכת החיסון להיות רגישה יותר ויעילה פחות. לסיכום: לא מופרך לחלוטין.

אל תצאו החוצה עם שיער רטוב: בדומה להשפעת היחפנות, גם שיער רטוב גורם לטמפרטורת הגוף לרדת. טמפרטורת גוף נמוכה מדי מחלישה את מערכת החיסון. כשמערכת החיסון מוחלשת נתקלת בווירוס או בחיידק – הסיכון לחלות הוא גבוה יותר. חכו קצת בבית החם לפני שאתם יוצאים. לסיכום: לא מופרך לחלוטין.

חולים? – איכלו מרק עוף: לא רק אצל הסבתא הפולניה שלכם: המיתוס הזה קיים בכל התרבויות, ולא סתם. למרק עוף יש השפעה חיובית על מערכת החיסון שלנו. המרק תורם להעלאת חום הגוף, ומכיל מלחים שמונעים התייבשות ומדללים את הפרשות הנזלת והליחה הצמיגות. כל זה מאפשר לגוף שלנו להתמודד עם התופעות ביתר קלות. לסיכום: נכון לגמרי.

הצטננתם? – שתו כוס מיץ תפוזים: אם אתם לא צורכים פירות וירקות באופן סדיר, כוס מיץ תפוזים תעניק לכם בוסט של ויטמין C שעוזר למלחמה בהצטננות. אבל אם אתם כוללים פירות וירקות בתפריט היומיומי שלכם, הרי שעודף של ויטמינים פשוט יוצא החוצה מהגוף דרך השתן. לסיכום: נכון, אם התזונה שלכם אינה מאוזנת בדרך כלל.

יש לכם חום? – אבוי, סכנה! חייבים להוריד אותו: החום אינו מחלה בפני עצמה, אלא רק תסמין שנלווה אליה. לחום יש תפקיד, והורדתו באופן מלאכותי לא מזרזת את ההחלמה, ואפילו להיפך. כל עוד החום לא מאוד גבוה (כלומר, לא מעבר ל־39 מעלות צלזיוס) הוא לא מסוכן לגוף, ובמידה שהוא לא מפריע לנו יותר מדי – אין צורך להוריד אותו. מצד שני, אם החום גורם לנו לתחושה כללית לא טובה ואנחנו סובלים ממנו – כדאי להוריד אותו כדי לתת לגוף לנוח ולישון כמו שצריך. לסיכום: לא נכון.

החלון פתוח? – מהר לסגור! אחרת תחלו: הפוך, גוטה. אם לא פותחים לאוורר והחלון נשאר סגור – הווירוסים נשארים ולא הולכים לשום מקום. חייבים לפתוח את החלון, גם אם המזגן מחמם, אחרת כולכם במשרד תדביקו אחד את השני לאורך על החורף. לסיכום: לא נכון.

אל תצאו בלי סוודר: הקור עצמו, כמו שכבר אמרנו, לא גורם לנו להיות חולים. אבל מעבר חד בין טמפרטורה חמה לקרה יכול להחליש את מערכת החיסון, מה שיגרום לנו להתמודד פחות טוב עם הווירוסים שבהם ניתקל בדרך. סמכו על הגוף שלכם: קריר? -לבשו עוד שכבה. אם לא קר לו, אין צורך להעמיס עליו סוודר. הקשיבו לו, הוא יודע הכי טוב. לסיכום: לא מופרך לחלוטין.

לא עושים אפצ’י בלי לשים את כף היד על האף: לא כדאי לשים יד על האף כשמתעטשים או לשים את היד על הפה כשמשתעלים, כי אחר כך אנחנו נוגעים בכל דבר עם היד: לוחצים על הכפתור במעלית, פותחים את הדלת, נוגעים בידית. ואז אנשים אחרים נוגעים במקומות בהם נגענו, והווירוס עובר לידיים שלהם, ו… אתם יכולים לנחש מה קורה. במקום זה, השתעלו או התעטשו לתוך המרפק הכפוף שלכם. לסיכום: לא נכון.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן