news08.net/ads.txt

שעתיים וחצי לפני הזמן: היעד הושג, למעלה מ-5 מיליון נתרמו לבניית בית הכנסת בקרעטשניף

בניין ישיבת חסידות קרעטשניף ברחובות (צילום: מיכאל יעקובסון)

בריקודי שמחה פצחו לפני זמן קצר מאות חסידי קרעטשניף כאשר נודע כי בתום עבודה מאומצת הגיעו אל היעד הראשוני: 5 מיליון שקלים – לבניית בית הכנסת שנוסד לפני למעלה משישים שנה ברחובות, על ידי האדמו”ר דוד משה מקרעטשניף ז”ל, אביו של האדמו”ר הנוכחי.

כידוע, לפני אחד עשר חודשים, בפברואר 2018, התגלה בתחילת החפירות במקום, המקווה של הרבי דוד משה מקרעטשניף, שנודע בכל העולם כשליח מן השמים ושאיפתו של הרבי הייתה להקים בית מדרש גדול ומפואר לחסידות שנכחדה בשואה. הרבי השקיע רבות ברכישת הקרקע וכאשר שאלו אותו מאין הוא יבנה כדי לבנות את בית המדרש הוא השיב: “מי שזקוק לגאולה יבנה את בית המדרש”.

רבי דוד משה רוזנבוים – האדמור מקרעטשניף

המבנה שימש כמגדלור של מאות ואלפי יהודים מדי יום במשך כמעט 60 שנה, אולם הבניין נתון לצו סגירה לאחר שהונפקה חוות דעת הנדסית הקובעת כי “הבניין מסוכן ויש לחזקו”. כאמור לפני שנה, במהלך חפירות עם תחילת השיפוצים בבניין בית הכנסת של חצר קרעטשניף, נחשף המקווה הפרטי ששימש לפני יותר מ-60 שנה את האדמו”ר רבי דוד משה מקרעטשניף זצ”ל.

הוא נולד בשנת תרפ”ה לאביו האדמו”ר רבי אליעזר זאב רוזנבוים, שימש כאדמו”ר השלישי מקרטשניף ומקים החסידות ברחובות אחרי השואה. בשנת תש”ד, כשנשלח עם אביו למחנה השמדה באושוויץ, הסמיכו אביו לממשיך דרכו, והבטיח לו כי ינצל מהשואה היות שעם ישראל זקוק לו. לאחר השואה הגיע לעיר לסיגעט, ותלמידיו מינו אותו לאדמו”ר. בשנת תש”ו התחתן עם אסתר רחל בת האדמו”ר רבי חיים מרדכי מנדבורנה זצ”ל.

בשנת תש”ז עלה לישראל והתגורר בירושלים, ובתחילת שנות ה-50 עבר לרחובות והקים את קריית קרעטשניף, שם פתח את מוסדותיו והקים את ישיבה על שם אביו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן