news08.net/ads.txt

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, חתם על הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית בלוד

 

 

לוד, היא מבין 12 הערים שיקבלו יחד כחצי מיליארד שקלים, לטובת תשתיות לפינוי בינוי. במעמד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, התקיים טקס חתימה חגיגי על הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית. בכך, מצטרפת לוד לערים: אשדוד, בית שמש, בת ים, גבעתיים, חדרה, חיפה, ירושלים, קריית אונו, קריית ים ורמת גן.

הסכמי המסגרת צפויים לממן פיתוח תשתיות להתחדשות עירונית בתקציב של כחצי מיליארד ₪. מימון זה יאפשר להסיר חסם משמעותי להתקדמות של פרויקטים להתחדשות עירונית. תהליכים של התחדשות עירונית, הכרוכים בתוספת בינוי ובתוספת אוכלוסייה בתחומי הרשות המקומית, מחייבים מתן מענה לצורכי ציבור. ההסכמים פותרים מצב של העדר משאבים מספיקים בידי הרשויות המקומיות למימון צרכי הציבור, ובמיוחד במקומות בהם יש פטור מהיטל השבחה למגורים. בהתאם להסכמי המסגרת, תסייע הרשות להתחדשות עירונית, במימון התשתיות אותן נדרשת הרשות המקומית לספק, לצורך מימוש מיזמי התחדשות עירונית בהיקפים נרחבים, או בכדי לתת מענה לצרכים הנובעים מהם, וזאת כתמריץ לקידום מיזמים אלו.

התקציב לכלל הרשויות המקומיות עומד על סך של 440,000,000 ₪. כאשר בגין אישור היתרי בנייה למיזמי פינוי בינוי, תהיה הרשות המקומית זכאית למימון בסך השווה למכפלת מספר יחידות הדיור התוספתיות שיאושרו בהיתר בנייה, כפול הסכום שייקבע לכל יחידות דיור. המימון עבור יחידת דיור, כאשר הרשות המקומית גובה היטל השבחה מלא, יהיה 25 אלף ש”ח וכאשר קיים פטור חלקי או מלא מהיטל השבחה, המימון יהיה 30 אלף ש”ח. המימון יינתן לרשות המקומית עבור ביצוע תשתיות המצויות בזיקה ישירה לתהליכי ההתחדשות העירונית שבתחומה. תשתיות אלו, ייבחרו על ידי צוות ההיגוי, מתוך רשימת תשתיות שתצורף להסכם המסגרת. וועדת היגוי תתכנס בכל רבעון, בכל רשות מקומית עמה ייחתם הסכם ויוצג בה סטטוס הפרויקטים והתקדמות ההסכמים.

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: “הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית שאנו מקדמים  הם פריצת דרך בתחום. העתיד של הערים והשכונות הוותיקות באזורי הביקוש  נמצא בהתחדשות עירונית והיום אנו מסירים את אחד החסמים העיקריים שעמדו בפני קידום הפרויקטים על ידי מתן תקציב לפיתוח התשתיות הנחצות לבנייה. ההסכמים האלו יביאו לצמיחה אדירה בהיצע הדירות ויהפכו שכונות ישנות ומסוכנות למודרניות ובטוחות שייטיבו עם התושבים בערים השונות.”

ראש העיר לוד, יאיר רביבו: “אני שמח שהעיר לוד חתמה על הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית שיסיעו לקדם תוכניות רבות לרווחת התושבים בעיר. כמי שמוביל את העיר לוד בהתחדשות עירונית בשנים האחרונות ועם קידום של למעלה מ-14 אלף יחידות דיור בעיר, יותר מכל עיר אחרת בישראל, התוספת של משרד השיכון תופנה כולה אל התושבים ותקדם שיפור, שיפוץ והקמה של בתי ספר, מתנסים, פארקים וגני שעשועים, שיפור התשתיות וחיזוק השירותים לתושב. לוד תמשיך להוביל בהתחדשות עירונית ולעמוד ביעדים של למעלה מ-70% מהמבנים בעיר לצד בנייה של שכונות חדשות והרחבת רשת התחבורה והחיבור בין המרכז ליתר חלקי הארץ”.

המשנה לראש העיר, חבר המועצה רפי יקותיאליו”ר הוועדה להתחדשות עירונית ומחזיק התיק:  “פרי המאבק הצודק שהובלנו בשלוש וחצי השנים האחרונות ולפיו תוספת דירות בעיר מחייבת הקמת והרחבת תשתיות ציבוריות כמו תחבורה, גינות, מבני ציבור ועוד. תודה למנהלת המבואה, למהנדסת העיר, למנכ״ל העירייה, ולראש העיר יאיר רביבו על האמון שנתןבי להצעיד ולחדש את העיר, בע״ה נעשה ונצליח למען העיר האהובה שלנו”.

אביעד פרידמן, מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון: “אני מברך על חתימתם של הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית, זהו צעד מהותי בקידום של תחום ההתחדשות העירונית שהולך ותופס נפח גדל בבנייה ובהגדלת היצע יחידות הדיור. שיתוף פעולה הדוק בין הגורמים הממשלתיים למקומיים יביאו לתוצאות בשטח ויטיב עם תושבי הערים.”

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: “החתימה על הסכמי המסגרת תסייע לרשויות המקומיות להגיע למימוש גבוה של פוטנציאל ההתחדשות בתחומן. המימון שיינתן לרשויות יתמרץ מתן היתרי בנייה שהיה קושי לקדמם, למרות קיומן של תכניות התחדשות איכותיות, וזאת בגלל היעדר תקציבים לפיתוח תשתיות ומוסדות ציבור לקלוט את התושבים החדשים עם הוותיקים. ההשקעה הממשלתית חסרת התקדים בקידום התחדשות עירונית מהווה אמירה ברורה שהתחדשות עירונית היא ענף מרכזי בבנייה בארץ, והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תמשיך לקדם מטרה זו.”

עשהאל גדות, מנכ”ל בפועל כלכלית לוד: “החברה הכלכלית ,בעבודה משותפת עם ראש העיר והעירייה, מקדמת את ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל. למעלה מ-70% מהמבנים יעברו פינוי בינוי מלא ולצידם יתחדשו גם השטחים הציבוריים המקיפים אותם, הפארקים והגנים הציבוריים, שבילי הולכי הדרך והאופניים ועוד. בפעילות מחדשים את כל התשתיות בעיר לעשרות שנים קדימה. התוספת הממשלתית שמוביל משרד השיכון תסייע לקדם את העיר לוד בדרך להפיכתה למרכז מגורים, עסקים ותחבורה בלב ישראל״.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן