news08.net/ads.txt

שר המשפטים אמיר אוחנה יסמיך את בית משפט השלום בקרית גת לדון בהליכי חדלות פירעון

שר המשפטים אמיר אוחנה הפיץ היום (רביעי) טיוטת צו להערות הציבור שעניינה הסמכת בתי משפט השלום באילת ובקרית גת לדון בהליכי חדלות פירעון של חייבים יחידים.

לפי סעיף 353 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע”ח-2018, בית משפט השלום שיכול לדון בהליכי חדלות פירעון של יחידים בכל מחוז – יהיה בית משפט השלום שבו יושב נשיא בית המשפט. משמעות הדבר היא שבית משפט השלום היחידי המוסמך כיום לדון בהליכים כאמור במחוז הדרום הוא בית משפט השלום בבאר שבע בלבד.

אותו סעיף מסמיך את שר המשפטים, בהתייעצות עם נשיא בתי משפט השלום במחוז הנוגע בדבר, להסמיך בתי משפט שלום נוספים באותו המחוז, שידונו גם הם בהליכי חדלות פירעון של חייבים יחידים. בעקבות פניות שונות שהתקבלו לגבי מחוז דרום, שר המשפטים אוחנה יסמיך את בתי משפט השלום באילת ובקרית גת לדון גם הם בהליכי חדלות פירעון של יחידים, בנוסף לבית משפט השלום בבאר-שבע שדן בהם כיום. פעולה זו תאפשר ניהול הליכים של בעלי דין שהם תושבי הדרום קרוב יותר לאזור מגוריהם.

לדברי שר המשפטים אמיר אוחנה, “הצו האמור יביא בשורה חשובה לתושבי הדרום המצויים בתהליך של חדלות פירעון, יזרז את דרכם לשיקום כלכלי, יקל על העומס בבית המשפט בבאר שבע – ובנוסף יביא לחיזוק הערים אילת וקרית גת אליהם יגיעו עורכי דין ובעלי הדין למיצוי חובותיהם וזכויותיהם”.

מ״מ מנכ״ל משרד המשפטים, המשמשת גם ככונסת הנכסים הרשמית והאפוטרופסה הכללית, עו״ד סיגל יעקבי: “הצו מבטא מחוייבות עמוקה להנגיש את השירותים המשפטיים הניתנים על ידי מערכת המשפט בכללותה, ובפרט כאשר מדובר באוכלוסיות חלשות, גם לפריפריה הגיאוגרפית. הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים החל בבחינת המשמעויות הנובעות מהסמכת בתי משפט נוספים במחוז הדרום על מנת לתת את המענה המיטבי לכלל בעלי הדין בהליך”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן