news08.net/ads.txt

שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה: 3 מתכוני חג בשילוב תפוח ודבש

 

הצעה לארוחת חג המשלבת תפוח ודבש בכל מנה ומשאירה את הטעם המתוק של תפוחים ודבש על שפתי האורחים לאורך כל הערב: גם אחרי שהברכות מסתיימות ממשיכים למנה ראשונה של דלורית בשקדים ודבש, אחריה מנה עיקרית של עוף בתפוחים ולקינוח פאי תפוחים אמריקאי קלאסי ,

המתכונים באדיבות מחלקת התזונה של מותג מוצרי החשמל Teka.

דלורית בשקדים ודבש

רכיבים:

1 דלורית

15 מ”ל שמן זית כתית מעולה

100 גרם דבש

15 מ”ל חומץ בן יין אדום

8 עלי דפנה

40 גר’ שקדים קלויים וקצוצים

מלח ים

פלפל שחור

 אופן הכנה: קולפים את הדלורית וחוצים לשניים. בעזרת סכין חדה וגדולה חותכים את חצי הדלורית עד לחצי הגובה בחתכים דקים ומניחים אותם על תבנית תנור מרופדת בנייר אפיה. מערבבים בקערה את שמן הזית, החומץ והדבש ומברישים את הדלוריות בכמה שכבות של תערובת בין החתכים. מכניסים את עלי הדפנה באקראי לתוך החתכים.אופים בחום של 200 מעלות צלזיוס, במשך 30 דקות, מוציאים את הדלורית להברשה נוספת של תערובת ומכניסים לתנור ל-20 דקות נוספות עד שהדלורית מזהיבה ורכה. מעבירים לצלחת הגשה גדולה. מפזרים את שבבי השקדים הקלויים ומגישים.

עוף צלוי בתפוח

רכיבים

2 בצלים

2 תפוחים

שמן זית כתית מעולה

200 גרם פטריות מזנים שונים

600 גרם כרעיים

150 מ”ל יין לבן

מלח

גרגירי פלפל שחור

רוזמרין טרי

פירות יער יבשים

אופן ההכנה: מחממים תנור ל-200 מעלות, חום עליון ותחתון. מקלפים וחותכים את הבצל והתפוחים לקוביות ומניחים יחד בתבנית תנור משומנת. מבשלים קלות את הפטריות במחבת גדולה עם שמן זית, ומניחים אותן מעל הבצל והתפוח. באותו השמן מטגנים גם את כרעי העוף על אש גבוהה משני הצדדים ומניחים אותם על הבצל, התפוח והפטריות. מוסיפים את היין הלבן עם מלח ופלפל , מפזרים מעט רוזמרין ופירות יער אדומים מיובשים ואופים במשך 45 דקות. מומלץ להגיש עם אורז בסמטי.

פאי תפוחים

רכיבים:

לעוגת התפוחים:

2 משטחי בצק פריך מצונן ומרודד

1 ק”ג תפוחי גרני סמית

125 גרם סוכר

3 כפות קמח תירס

1 כפית קינמון טחון

½ לימון

25 גרם שמן קוקוס/ חמאה

לקישוט:

1 ביצה

סוכר

גלידת וניל

אופן ההכנה: קולפים את התפוחים וחותכים אותם לקוביות גדולות. מניחים בקערה ויוצקים את מיץ הלימון, הסוכר והקינמון, מערבבים ומשאירים לספיגת הטעמים במשך 30 דקות. לאחר מיכן, מסננים את המיץ ומוסיפים לתפוחים את שמן הקוקוס/ החמאה המומסת וקמח התירס ומערבבים. מרדדים עלה של בצק, מניחים על תבנית פאי משומנת, מרפדים את הבצק היטב לדפנות התבנית עם הידיים ויוצקים את תערובת התפוחים על המאפה. מניחים את דסקית הבצק השנייה על קרש חיתוך, מרדדים מעט עם מערוך, חותכים רצועות שוות ומניחים על גבי התפוחים בשתי וערב. אוטמים בקצוות, מברישים בביצה טרופה ומפזרים סוכר מעל. אופים ב-180 מעלות למשך שעה ומגישים חם עם כדור גלידת וניל.


קרדיט: TEKA

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן