news08.net/ads.txt

תאגיד מ.א.י: “אנו קוראים לתושבי מזכרת בתיה להצטרף למהפכה הסביבתית ולהתחיל למחזר פסולת חשמלית”

מועצה מקומית מזכרת בתיה ותאגיד מ.א.י למחזור פסולת אלקטרונית, חתמו בימים אלו על הסכם לטיפול ומיחזור בפסולת אלקטרונית וסוללות, במסגרתו הוקמו ברחבי המושבה מוקדי ומרכזי איסוף חדשים לפינוי ולמיחזור. מזכרת בתיה ותאגיד מ.א.י פועלים יחד ליצירת שינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת הכי מזהמת – פסולת אלקטרונית. במסגרת שיתוף הפעולה הוצבו במושבה שני מרכזי מיחזור חדשים לפסולת אלקטרונית וסוללות – אחד במרכז המיחזור ברחוב מילכה וולפסון והשני במרכז המיחזור שברחוב המגן (לידי המיניפאץ׳).  כמו הוצבו 6 מתקני איסוף פסולת אלקטרונית קטנה ב-5 בתי הספר היסודיים במושבה וכן בעל יסודי ״ברנקו וייס’ ע”ש יצחק רבין.

בהמשך לשת”פ יתקיימו בקרוב פעילויות לקידום והסברה לתושבים על התשתית העירונית, ופעילויות חינוכיות בנושא מחזור פסולת אלקטרונית לתלמידי ביה”ס – “לא פוסחים על אף סוללה”, ובמ.א.י פקטורי – מרכז המבקרים מהמתקדמים והחדשניים בעולם למיחזור פסולת אלקטרונית וסוללות שינחת בקרוב במזכרת בתיה. במסגרת הפעילות המבקרים יביאו עימם פסולת אלקטרונית חשמלית ביתית, ויעברו מסלול חוויתי המדמה את מפעלי המיחזור לפסולת חשמלית הקיימים בישראל ובעולם. באמצעות אור, קול, שמע ומישוש תומחש לתלמידים ולתושבים חווית המיחזור. בדרך חדשנית זו יקבלו את האפשרות לקחת חלק פעיל ומעשי באיסוף ומיחזור, ואף יזכו לתמורה חברתית וערכית. התושבים יכולים כמובן למחזר פסולת אלקטרונית לאורך כל השנה. ברחבי מזכרת בתיה מוצבים מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית וסוללות מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר המועצה ובאתר תאגיד מ.א.י

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק”ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק”ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. היא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כגון עופרת וכספית, שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ”לים משותפים בתאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: “הילדים של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. ואנו קוראים לתושבים להצטרף ולמהפכת המיחזור ולשמור על הסביבה”.

ראש המועצה המקומית מזכרת בתיה, גבי גאון: .״תודה לתאגיד מ.א.י על השותפות. יחד נמשיך למחזר יותר ולשמור על סביבה נקייה וטובה יותר. בהצלחה!”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן