תביעה ייצוגית על סך 20 מיליון ש”ח של עובדת בתחנת סונול קריית מלאכי

עובד חנות נוחות בתחנת סונול קריית מלאכי ועובדי תידלוק וחנויות הנוחות של החברה הגישו בימים אלה תביעה ייצוגית נגד סונול בסכום של כ-20 מיליון ש”ח. בתביעה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב באמצעות עורכת הדין נחל אוזלבו, נטען כי החברה פגעה לאורך שנים רבות, בשכרם של עובדים רבים בכך ששינתה והפחיתה, מדו”חות הנוכחות של העובדים, שעות עבודה בפועל בהם עבדו ושילמה להם שכר נמוך מהשכר שמגיע להם.

בתביעה נכתב כי עובדי סונול מהווים אוכלוסייה מוחלשת הכוללת חיילים משוחררים בעבודה מועדפת, צעירים, סטודנטים ועולים חדשים  אשר אין ביכולתם ובהבנתם, לעקוב או לגלות  את ההפחתה השיטתית שנעשתה בשכרם לאורך השנים.  בפרט כאשר סונול נמנעה מלמסור לעובדיה דו”ח שעות עבודה וגם כאשר מספר עובדים ביקשו את הדו”ח, פניותיהם לא נענו. 

לתביעה הייצוגית צורפו תצהיריהם  של כ-10 מעובדי סונול בהם נחשפים פערים גדולים בין שעות העבודה שעבדו  בפועל, לבין  שעות העבודה ששולמו להם. התובעת  הייצוגית שחוששת כי יתנכלו לה בעקבות הגשת התביעה,  עובדת בסונול מזה כ-8 שנים והועסקה בתחנות דלק בקריית מלאכי ובאילת. מדו”ח אקטואר שצורף לתביעה, עולה כי הפסד השעות הלא מדווחות במהל 7 השנים האחרונות מסתכם בכ-20 מיליון ש”ח.

עו”ד נחל אוזלבו: “מי שיעיין  בתצהירי עובדי סונול שצורפו לתביעה, ילמדו בקלות  על מגמה שיטתית וסדרתית של סונול, על פני תקופה של מספר שנים שאיננה מקרית או חד פעמית. מדובר  בתופעה ממושכת ורחבת היקף הנוגעת לאלפי  עובדים שעבדו או עדיים ועובדים בסונול”. 

הקבוצה הייצוגית כוללת כל אדם אשר עבד בסניפי סונול ונרשמה לו פגיעה בשכר במהלך שבע השנים  רטרואקטיבית,  מיום הגשת התביעה.  בתביעה חברת סונול מתבקשת  להשיב לחברי הקבוצה את שעות העבודה החסרות, בהן עבדו העובדים בפועל ולתת צו מיידי אשר במסגרתו יורה בית הדין לסונול  לפעול בהתאם לחוק וכן להימנע בעתיד מלבצע הפרות עתידיות דומות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן