news08.net/ads.txt

תביעה נגד ‘מכבי’: עקב מילוי מרושל של הצהרת בריאות מטעם רופא המשפחה, נדרש מאבטח חולה לב לעבור מבחן ריצה – ומת

תביעה בגין מוות מיותר כתוצאה ממאמץ יתר של חולה לב, הוגשה בימים אלה לביהמ”ש השלום בהרצליה, ע”י עוה”ד רן שפירא ממשרד אלמוג-שפירא. על פי התביעה, המנוח, יליד 1959 מאשדוד, לקה בשנת 2010 בהתקף לב, ורופאה תעסוקתית קבעה כי במצבו, אין הוא יכול לבצע עבודה פיזית מאומצת. משכך הוא התקבל לעבודה כשומר לא חמוש, והוצב ביחידות ב’אישפוזית’ – יחידה לגמילה מסמים המופעלת ע”י משרד הבריאות. 

על פי התביעה, במסגרת עבודתו, נדרש המנוח להעביר שאלון רפואי מטעמו בכל הנוגע ליכולותיו הבריאותיות לבצע פעולות גופניות. הוא פנה לרופא קופ”ח ‘מכבי’ בה היה חבר, והרופא מילא את השאלון ובמסגרתו ענה על כל השאלות בשלילה – וקבע בין היתר שלגבר אין מחלת לב, חרף עברו הלבבי. ואז, לפני כשנתיים, כך על פי התביעה – נתבקש המנוח על ידי מעסיקתו – להגיע לאתר מטווחים על מנת לבצע מטווח. נאמר לו כי יתכן שידרש גם לבצע ריצה. המנוח לא סבר שידרשו ממנו לעשות דבר מה שמסכן אותו מבחינה רפואית.

אלא שעל פי התביעה, כאשר הגיע המנוח לביצוע המטווח, הוא אכן התבקש לבצע גם מבחן ריצה. המנוח ביצע את שנדרש לו ובסיום הריצה התקשר לאשתו ואמר לה כי אינו חש בטוב, וכי הוא מרגיש תעוקה בחזה ולחץ בגרון.

אשתו מיהרה אל המקום במכוניתה. במקביל הוזעקה ניידת מד”א. הפרמדיקים שהגיעו למקום מצאו את המנוח בהכרה מלאה אך כ-30 שניות לאחר הגעתם הוא התמוטט ואובחן כסובל מפרפור חדרי הלב. המנוח הובהל לבית חולים תוך כדי ניסיונות החייאה, שלא הועילו. משהגיע לבית החולים נקבע מותו, והוא בן 58.

עו”ד רן שפירא (צילום: אופיר הייב)

**

בימים אלה הגיש עוה”ד שפירא, בשם משפחתו של המנוח – תביעה בטענה לרשלנות רפואית נגד קופת חולים ‘מכבי’.  לתביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ’ יאיר יודפת, מומחה ברפואת משפחה. פרופ’ יודפת קבע בחוות דעתו כי הרופא המטפל התרשל בכך שמילא את השאלון באופן שמנוגד חד משמעית למצבו הרפואי של המנוח טרם אירוע הריצה. לדבריו, הרופא המטפל הכיר את מצבו של המנוח ועליו היה לדעת את הסיכונים בביצוע פעילות גופנית – למסור את המידע הנכון, אשר על בסיסו לא היה מתאפשר למנוח לבצע את הפעילות הרלוונטית, ופטירתו המצערת הייתה נמנעת.

“המנוח נפטר כתוצאה של רשלנות מקוממת ומיותרת”, דברי עו”ד שפירא. “הוא הותיר משפחה שבורה, אלמנה ושלושה ילדים. מיותר לציין את ההשלכה של המקרה הנורא על בני המשפחה כולם – מותו גרם להלם מוחלט והפך את חיי כל המשפחה על פיהם”.

עוד נטען בתביעה כי המנוח, שהיה עמוד התווך של המשפחה ומקור גאוותם, הלך לעולמו בתאונה מצערת ומיותרת, כשהותיר את אלמנתו וילדיו בקושי נפשי בל יתואר ובקושי כלכלי רב. התביעה שהוגשה באמצעות עו”ד שפירא, לפיצויים בסכום המקסימלי הקבוע בחוק בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית (2.5 מיליון שקלים), נדונה בימים אלה בביהמ”ש השלום בהרצליה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן