news08.net/ads.txt

תגלית בפרויקט חדש: יהדות התפוצות מתחברת לחברה הישראלית ולקהילת העולים מאתיופיה

תגלית בקרית משה

יוזמה אקדמית חדשה של פרויקט תגלית מציעה לסטודנטים יהודיים מרחבי העולם סיור ייחודי בן 13 ימים בישראל, הכולל השתתפות במספר קורסים אקדמאיים באוניברסיטאות המובילות בישראל. לצד החלק הלימודי מקיימים הסטודנטים מפגשים בלתי אמצעיים בשטח הרלוונטי לאופי הקורס ומשלבים מסלול רגיל של תגלית הכולל ביקור באתרי מורשת, תרבות ובילוי.

קבוצה של סטודנטים שהגיעה לישראל במסגרת תגלית אקדמאית ביקרה לאחרונה בקהילת יוצאי אתיופיה שבשכונת קריית משה בעיר רחובות, במטרה להעמיק את היכרותם של חברי הקבוצה עם החברה הישראלית. הביקור נערך בשיתוף עם מרכז הינם לסובלנות חברתית, עמותת שורשים והאוניברסיטה העברית. הקבוצה התארחה בבתי התושבים מרחובות לטקס בונה מסורתי ושמעה מהם על המסורת העשירה והמיוחדת של העדה האתיופית. לאחר מכן התנדבה הקבוצה במועדון חץ קדימה שבשכונת קרית משה, המפעיל חוגים וסיוע לימודי לילדי השכונה. ירון קנר, מנהל מרכז הינם, הודה למארחים על שפתחו את ליבם ובתיהם לאורחים מחו”ל, כמו גם לעיריית רחובות על התמיכה רבת השנים בפעילות לקידום חברה סובלנית ומשותפת בעיר.

ראש העיר, רחמים מלול, ברך את המשתתפים וציין כי הוא רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשר בין יהדות התפוצות לחברה הישראלית ובתוכה גם לקהילה המיוחדת של יוצאי אתיופיה. “תגלית שמה לעצמה למטרה לחדש ולהתחדש באופן מתמיד בתכניות שאנו מציעים, ובעומק של הקשר שהמשתתפים שלנו מייצרים עם החברה הישראלית” אומרת אלה חצב, מנהלת תכניות מיוחדות בתגלית ומוסיפה “ההיכרות עם האתרים, ההיסטוריה והארץ משמעותית מאוד לחוויה החינוכית שאנו מעניקים למשתתפי תגלית, אך ההשפעה החזקה והמתמשכת ביותר מגיעה מהקשר האישי שנוצר במהלך הסיור עם ישראלים. חוויות של אירוח בבתים, מפגש עם קהילות מגוונות ושיחות עמוקות עם אנשים שונים כפי שקבוצה זו חוותה ברחובות ובערים נוספות, הם מה שייצרב בזיכרונם של אותם צעירים וייצר את החיבור האמיתי בינם לבין ישראל”.

במהלך 18 השנים מאז היווסדו, השתתפו בפרויקט תגלית, למעלה מ-600,000 צעירים יהודים מ-67 מדינות מרחבי בעולם, במטרה להתחבר ליהדותם ולחזק את הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן