news08.net/ads.txt

תוכנית האב של עיריית רחובות לספורט: קידום הספורט ההישגי, השקעה במתקנים, יותר ספורט עממי

 

מהפכת הספורט: 

תכנית האב של עיריית רחובות לספורט: קידום הספורט ההישגי, השקעה במתקנים ויותר ספורט עממי. מנהל אגף הספורט, איציק עובדיה: “לאורך התהליך עמדה לנגד עינינו טובת תושבי העיר, תכנון נבון ויעיל של מערכת הספורט העירונית – והרצון לתת מענה לצורכי הציבור הקיימים והעתידים”

בסוף השבוע הגישה החברה העירונית את המלצותיה לתכנית אסטרטגית לקידום הספורט שעליה עמלו בנושא הספורט בעיר, תוך התחשבות בגידול האוכלוסיה, מיפוי מפורט של המצב הקיים ובחינה כלל מערכתית של מצב הספורט בעיר וצריכת הספורט בעיר על ידי התושבים. המסמך מכיל נתונים אודות הענפים התחרותיים והעיסוק בענפי הספורט בבתי הספר ובחוגים בעיר.

תכנית האב נועדה לגבש חשיבה כלל מערכתית של הגורמים השונים ברחובות, לכדי תכנית פעולה לטווח זמן של בין 5-15 שנים והיא מתבצעת בשיתוף פעולה מלא עם משרד התרבות והספורט. לדברי קברניטי התוכנית, היא הוכנה על מנת לייעל את הפעילות, לתכנן אותה בצורה ראויה לשנים הקרובות, לשפר את השירות בתחום הספורט שהעירייה מציעה לתושבים ובכך את ההישגים של הספורט התחרותי בעיר.

 

המלצות מפורטות, רה-ארגון

התוכנית האסטרטגית מכילה המלצות מפורטות על מנת לקדם את מצב הספורט בעיר בשנים הבאות כאשר מימושן של רוב התוכניות תלויות בגורמי מימון שונים, בעיקר כספי פיתוח של הרשות וקרן המתקנים של הטוטו, מפעל הפיס ומנהל הספורט. על פי התכנית שהוגשה, מימוש התוכנית אינו מחייב הוצאת כספים מיידית, אלא הדרגתית. צוין כי תכנון נכון יאפשר לגורמים השונים – פרטיים, מוסדיים, ציבוריים – להשתלב בביצוע על פי תכנון נכון, הן של השטחים הקיימים ברשות והן של המשאבים הנחוצים לה. התכנון ההדרגתי מתחלק לשלושה טווחי זמן כדלקמן: טווח זמן מיידי – עד 3 שנים, טווח זמן בינוני – 3 עד 5 שנים וטווח זמן ארוך – 5 עד 15 שנים.

אחת ההמלצות המשמעותיות הינה רה ארגון לאגף הספורט, קרי שינוי המבנה הארגוני באגף והטמעת תהליכי עבודה. כך צוין: על מנת להתאים את הטיפול העירוני – מערכתי בגידול בהיקף העיסוק בספורט וליישם את ההמלצות נכונה, מומלץ לערוך רה-ארגון באגף הספורט כך שיפעלו בו ארבע מנהלי מחלקות: מנהל הספורט ההישגי, מנהל הספורט העממי וספורט במוסדות החינוך, מנהל אצטדיון עירוני ומנהל מתקני ספורט.

הרעיון נעוץ בחלוקת תחום הספורט בעיר לשלושה תחומי פעילות עיקריים: האחד – הספורט ההישגי הכולל פעילות ברמות של אגודות שונות, תחרויות ארציות ובין לאומיות. השני – הספורט העממי – פעילות במסגרת חוגים, מועדוני ספורט, חדרי כושר, פעילות פרטית יזומה וחינוך בלתי פורמלי והשלישי – ספורט במערכת החינוך הפורמלי, הכוללים שיעורי חינוך גופני ותחרויות במוסדות חינוך.

קידום הספורט ההישגי

לאחר סקירת ענפי הספורט בעיר, הן ברמה החוגית והן ברמה התחרותית, ההמלצה הראשונה היא להשקיע השקעה יתרה בקידום הקבוצות התחרותיות, מתוך כוונה להגדיל את כמות המשתתפים והמשתתפות וכן לשדרג את הקבוצות הייצוגיות של העיר לגברים ולנשים בספורט ההישגי.

קידום  “תוכנית המתקנים” העירונית

נושא הקמת מתקני הספורט מקבל התייחסות מאוד גדולה ב-4 השנים האחרונות – ומגמה זו תימשך. עיריית רחובות תמשיך לתכנן ולבצע הקמת מתקני ספורט בעיר, בהתאמה להתפתחות העיר וצריכת הספורט הקיימת והעתידית. מומלץ לשקול הקמת אולם כדורסל עירוני עם תכולה משמעותית של לפחות 3,000 צופים ובפרט לאור ההמלצה להמשיך ולחזק את ענף הכדורסל בעיר.

כמו כן, יש חשיבות מכרעת להקמת אצטדיון עירוני ראוי שאושר לאחרונה לטובת פיתוח ענף הכדורגל. מומלץ כי האחריות על התחזוקה של כל מתקני הספורט בעיר תרוכז בידי אגף הספורט של החברה העירונית שינהל את התחזוקה בצורה האופטימלית. לשם כך, אגף הספורט יקים צוות היגוי אשר יתכנס פעמיים בשנה לשם קביעת המדיניות בנושא ההקמה של מתקני הספורט בתחום הרשות, אילו מתקנים יש להקים בשנה העוקבת על פי הנקבע בתוכנית האב לספורט, את המיקום שלהם ואת האומדן שלהם.

המלצות בתחום הספורט העממי

התוכנית ממליצה להוסיף ללוח האירועים הקיים פעילויות ולעבות אותו, כלומר – להוסיף אירועים עממיים נוספים וזאת, בהדרגה, במשך 3 השנים הקרובות. כמו כן יש לחזק את מגמות הספורט. בעיר קיימים מועדונים בית ספריים ומגמות ספורט. יש לחזק מגמות אלה, לתת לכולן מעמד של מגמות על עירוניות, לשדרג את תלמידיהן באופציה ללמוד לקבלת תעודת הדרכה בקורסי מדריכי ספורט ולחזק את הקשר בין הספורט הפורמלי לבלתי פורמלי. כמו כן יש לקדם תהליך של התמקצעות בתי הספר לפי ענפי הספורט המובילים דוגמת כדוריד, כדורעף, שחייה וכדורסל. התוכנית ממליצה על יישום מודל שלושת השלבים לפיתוח ספורטאים מצטיינים בעיר. המודל הינו מודל פשוט בבסיסו אשר פועל בצורת פירמידה. תחילתו במערכת החינוך הפורמאלית, המשכו בחוגי ספורט שונים וסופו בקבוצות הישגיות תחרותיות.

מנכ”ל העירייה דורון מילברג

השקעה באוכלוסיות ספציפיות

יש להשקיע בקידום העיסוק בספורט של אוכלוסיות הנשים, הדתיים, העולים החדשים והאזרחים הוותיקים בספורט. בהתאם לכך יש לגייס רכזי ספורט שיעסקו בכך לגבי כל אוכלוסייה. יש לוודא כי כל המתקנים בעיר מתאימים לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות ויש לשלב אותם באירועי הספורט או ליצור עבורם אירועי ספורט.

מנכ”ל העיריה, דורון מילברג אמר כי “בשנים האחרונות משקיעה העיריה רבות בתחומי התקציב העירוני לאגודות הספורט ומתקני הספורט. הקצינו סכומים משמעותיים להשקעה בתשתיות – מגרשים ואולמות חדשים ומחודשים ברחבי העיר. אנו בעיצומו של מכרז אצטדיון עירוני מפואר ומתקדם בצפון מזרח העיר אשר בסמוך אליו ייבנה מגרש אימונים. כמו כן נבנה בעתיד הקרוב אולם ספורט מרכזי עם 3,000 מקומות ישיבה לכדורגל ולכדורסל. התכנית שהוכנה היא מצפן למימוש חזון הפעילויות והמתקנים הנוספים, כפי שרואים ראש העיר וחברי מועצת העיר”.

איציק עובדיה, סמנכ”ל החברה העירונית ומנהל אגף הספורט: “תרבות של פעילות גופנית היא נדבך מרכזי בחברה בריאה. סיימנו תהליך ארוך של כשנת עבודה על הכנת התוכנית אב לספורט בעיר רחובות. בתהליך ההכנה היו שותפים אנשי מקצוע מתוך ומחוץ לרחובות. התוכנית הינה מקיפה ומשמעותית ביותר, נוכח שינוי התפיסה שהנהיג ראש העיר ביחס לספורט בשנים האחרונות. לאורך התהליך עמדה לנגד עינינו טובת תושבי העיר, תכנון נבון ויעיל של מערכת הספורט העירונית והרצון לתת מענה לצורכי הציבור הקיימים והעתידים. אני מודה לראש העיר ולמנכ”ל העירייה, דורון מילברג, על האמון והתמיכה ועל החזון בהכנת התוכנית”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן