news08.net/ads.txt

תוכנית הרכבת לאילת עוברת לקידום מואץ?

חדשות 08 אילת והערבה

מנכ”ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, העביר את התוכנית למסילת הרכבת לאילת לוועדה לתשתיות לאומיות – במטרה לקדם את סיום תכנונה, לאחר שטופלה בוועדה המחוזית בדרום. לדבריו, האומדן הכלכלי הגבוה, שמנע עד כה השקעה, ייבחן בשנית – כך מדווח היום (ראשון) אתר גלובס.

לפי הכתבה שפורסמה בגלובס, “מדובר בתוכנית בעלת חשיבות לאומית שעתידה ליצור חיבור מסילתי של הערבה, העיר אילת והנמל”, אומר אלמליח. “במסגרת הליך התכנון תיבחר החלופה המיטבית לתוואי הרכבת, בהתאם לשיקולים תכנוניים וסביבתיים. זאת, לצד בחינת כדאיות כלכלית מחודשת והקמת נמל יבשתי”.

למעשה, מדובר במסילה לרכבות נוסעים מבאר שבע לאילת שאורכה 222 ק”מ, ומסילת מטענים שאורכה 260 ק”מ עם חמש תחנות נוסעים בדימונה (תחנה שתחליף את זו הקיימת), ספיר, יטבתה, נמל תעופה רמון ואילת. נוסף על תחנות אלו, היא כוללת גם את הקמתן של תחנות תפעוליות ותחנות עריכה שבהן מחברים את קרונות המשא לרכבות, וכן מסוף מטענים ודיפו במבואות העיר אילת. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של 250 קמ”ש.

בשנת 2020, תחת כהונתה של מירי רגב במשרד התחבורה, סוכם בין מנכ”ל המשרד דאז עופר מלכה לבין מינהל התכנון על ביצוע פרוגרמה חדשה שתכלול צפי מדויק ועדכני שעל פיו תיבחן המסילה. מלכה הנחה אז כי “התוכנית צריכה להכיל את המצבים המחמירים”.

בהמשך הכתבה של אסף זרגיזק צוין כי כעת, המקטע הצפוני של מסילת המטענים מבאר שבע למחלף מסילתי רותם כולל 50 ק”מ של מסילה קיימת, שזקוקה לשכפול ולשדרוג. המקטע עוכב בשל סוגיות הקשורות בהובלת חומרים מסוכנים, שכן הוא עובר דרך מרחבים עירוניים, בעיקר בבאר שבע. תוכנית זו אושרה, ומה שמקודם עתה הוא החלק הדרומי עד אילת.

צילום: רכבת ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן