תומר גלאם רותח: “אני מצפה שהבקרה על קצא״א תהיה מלאה”

ראש העיר ויו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, תומר גלאם, השתתף היום (שלישי) בוועדת חוץ וביטחון שנערכה בכנסת בנושא הארכת צו החיסיון של קצא״א.

ראש העיר ויו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, תומר גלאם, השתתף היום (שלישי) בוועדת חוץ וביטחון שנערכה בכנסת בנושא הארכת צו החיסיון של קצא״א.

בדיון השתתפו גם מנכ״לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי. בדיון הם הביעו את התנגדותם הנחרצת להארכת צו החיסיון.

כזכור, בשנה שעברה, בעקבות התנגדותם הנחרצת של ראש העיר ואיגוד ערים לאיכות סביבה נפת אשקלון הוארך החיסיון בשנה אחת בלבד במקום בחמש שנים. בשנה החולפת פנו העירייה והאיגוד לא אחת בדרישה כי העירייה והאיגוד יוחרגו מהחיסיון כדי לאפשר להם פיקוח סביבתי מלא על קצא”א.

במהלך הדיון היום אמר גלאם לחברי הוועדה: “אני מצפה שהבקרה על קצא״א תהיה בקרה מלאה. לא יכול להיות שבתוך הבית שלי בעיר אשקלון יהיה מתקן שהוא כל כך מורכב ולא נדע הכל לגביו. אין מצב שראש העיר לא יידע מה קורה בעיר שלו. אני לא צריך את החסדים לא של הוועדה ולא של ראש הממשלה, לא של חברי הכנסת ולא של היו”ר עם כל הכבוד, אתם חייבים להבין שאני צריך את זה עבור התושבות והתושבים שלי, כי אני זה שנמצא פה בכל סיטואציה גם בלחימה וגם בשגרה, אני זה שצריך לתת את התשובות לתושבות ולתושבים. כולכם מכירים את ההיבט הביטחוני הכל כך מורכב של העיר אשקלון, ועדיין המדינה לא נתנה תשובות לא לעניין המיגון ולא לעניין ההטבות במס לתושבות ולתושבים וגם על זה אני אמשיך להיאבק”.

מנכ״לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי, אמרה: “צו החיסיון יצר מצב מעוות. אנחנו, האיגוד, הקו הראשון לפיקוח על קצא”א, לא מקבלים בגלל החיסיון את המידע המלא כדי לבצע את הפיקוח בצורה טובה. זה לא הגיוני ולא סביר. אין סיבה שהאיגוד לא יקבל את המידע הדרוש לוכפי שהוא מקבל מכל המפעלים המפוקחים בנפה. הפתרון הוא לא למנוע מהאיגוד לפקח, אלא לתת סיווג ביטחוני לעובד איגוד שיוכל להפעיל את סמכויותיו. אנחנו האחרונים שנפגע בביטחון המדינה”.

אמיתי ציינה כי ברקע מתקיימים במשרד רוה”מ דיונים להגדלת כמויות הנפט במסגרת הסכם Red-Med והזהירה: “אשקלון היא העיר המטווחת ביותר בישראל. מיכלי הדלק הם מטרה ופגיעה בהם היא סכנה אמיתית ומוחשית לתושבי אשקלון והנפה. לכן אנו מבקשים להחריג את האיגוד מצו החיסיון על מנת לבצע פיקוח אמיתי ומקצועי לטובת תושבי אשקלון והנפה”.

צפו בתמצית הדיון:

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אשקלון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן