news08.net/ads.txt

תושבי יבנה, הכירו את בוטיק השקית

חדשות 08 יבנה | יש לכם פריטים שאתם רוצים למסור או שאתם צריכים פריטים מסוימים? הכירו את בוטיק השקית!

רכישת מוצרים יד שניה – מבגדים ועד ריהוט לבית כבר מזמן אינו דבר שמאפיין יחידים אלא כבר תרבות צריכה חדשה שמתגבשת בתוכנו. עם העלייה במודעות על שמירה על איכות הסביבה והנזקים של השופינג האינסופי שלנו כצרכנים – רבים החלו לרכוש את המוצרים שלהם בבוטיקים יד שנייה שממלאים את ערי העולם, ואף לקחת מאחרים ולהעביר הלאה.

רבות העמותות והאנשים הפרטיים שתורמים מזמנם, אוספים וממיינים תרומות ומעבירים אותם למי שצריך ומבקש, וביניהם ‘בוטיק השקית’ ביבנה. היוזמה המקומית מסייעת לאנשים להיפטר מדברים שהם לא צריכים או רוצים ואינם יודעים למי להעביר או לא מוצאים את הזמן, ומהצד השני מאפשרת למשפחות לקבל מוצרים באיכות טובה כמעט חדשים לגמרי מבלי להרגיש שזו תרומה.

מהפכה בתרבות הצריכה:

תרבות הצריכה החדשה קוראת לנו הקניינים לברור היטב מה אנחנו צריכים לפני שאנחנו יוצאים לקניות, ולראות מה אפשר לקבל מאחרים- ובאותה נשימה- להעביר הלאה את מה שלא נמצא בשימוש אצלינו. אם בעבר בגדים ומוצרים יד שניה או שלישית נחשבו לפחות טובים ונמסרו כתרומות בלבד, הרי שהיום נדמה שמתרחשת מהפכה של ממה- אנשים לא ממהרים לרכוש פריטים חדשים, מצמצמים את רשימת הקניות שלהם להכרחי בלבד, ונוטים לקחת פריטים מאנשים שהם אינם מכירים במקום לקנות אותם יד ראשונה.

בשוק הבגדים ניתן לראות זאת בצורה מאוד ברורה -חנויות יד שניה מעוצבות, בוטיקים מוכרים שהכניסו מחלקה של יד שניה, חנויות של ויצו שמוכרות בגדים משומשים במצב טוב ומעבירות את הכסף לתרומה ואפילו ענקית האופנה ‘זארה’ החליטה להיכנס לשוק של בגדי יד שנייה.

לא רק המודעות לנזק הסביבתי של תעשיית האופנה הביא למצב החדש, כי אם תקופת הקורונה שהשאירה משפחות רבות שעד אז היו מבוססות היטב ללא הכנסה קבועה לאורך זמן וללא חסכונות, יוקר המחיה שמשפיעה על כלל האוכלוסייה ואפילו טרנד הוינטג’. כל אלה ביחד הביאו למצב בו לא רק משפחות שרשומות ברווחות או חיות מהיד לפה מבקשות ביגוד, מצרכים וריהוט אלא גם משפחות הנחשבות מעמד בינוני או כאלה שלא עומדות בקריטריונים של משפחה נזקקת (וטוב שכך) עושות את החישוב בינן לבין עצמן ומעדיפות לקבל מוצרים ופריטים מאשר לרכוש אותם.

בוטיק השקית- איך זה התחיל?

היוזמה התחילה עם הסגר הראשון כשהרבה מאוד משפחות מצאו את עצמן ללא אפשרות לקנות ספרים וצעצועים לילדים ואפילו מספיק אוכל לחג- ומשם התפתחה רשימה של משפחות ויחידים- עם מידות וצרכים דבר המאפשר לארגן להם חבילות מסודרות ומאורגנות שאינן תרומה.

איך זה עובד?

מהצד הנותן – אפשר ליצור קשר ולעדכן מה אתם מוסרים ונעשית הצלבה עם הבקשות שאצלנו בכדי להעביר ישירות למי שצריך. מה שלא נמסר עובר מיון וכביסה ומסודר במחסן לפי נושאים ומידות. ניתן למסור רק פריטים באיכות טובה ואפשר לתאם איסוף/מסירה

מהצד המקבל – ניתן לבקש פריטי לבוש, משחקים, ספרים, בגדי בית ספר ואפילו ריהוט- מה שיש מועבר בהתאם ובמידת האפשר נאסף. אפשר לבוא לקחת או לבקש איסוף.

מה קורה עם מה שלא נמסר?

הפריטים שנשארים במחסן לאורך זמן מועברים לספסל נתינה, לעמותות ספציפיות שיש איתן שיתוף פעולה ולמחלקת הרווחה בעיר כך שלא נשאר בסופו של דבר פריט ללא דורש.

אם יש לכם פריטים שאתם רוצים למסור או שאתם צריכים פריטים מסוימים, אתם יותר ממוזמנים ליצור קשר.

ליצירת קשר (טלפון/ווטסאפ) 0528848286 חן

צילום: PEXELS.COM

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן