news08.net/ads.txt

תושבי רחובות, בואו לסיור סליחות חברתי בשכונת אושיות

בכל שנה לפני יום כיפור, מתקיים הסיור הייחודי בשכונה אחרת של העיר: השנה תהיה השנה השישית ברציפות של היוזמה. בשנה הראשונה הסיור התקיים באזור ההיסטורי ברחוב יעקב בעקבות סיפור הקמת המושבה רחובות, שנה לאחר מכן בשכונת שעריים בעקבות העליה מתימן, ובשנה השלישית בשכונת קריית משה על קהילת יוצאי אתיופיה. בשנתיים של הקורונה, הסיור התקיים באמצעות סרטונים בזום, על הקהילה החרדית ועל העולים מברית המועצות לשעבר.   

השנה, הסיור חוזר למתכונת המקורית, פנים-אל-פנים.  המוקד השנה בשכונת אושיות, בערב יום ב’, -3.10.22 בשעה 20:00, בבית כנסת תורת חיים, ברח’ ההסתדרות 33 באושיות.  

ראש העיר, רחמים מלול: “רחובות מתאפיינת בחיי הקהילה השוקקים, ובהרמוניה בין הקהילות השונות. מחמם את הלב לראות יוזמות כמו סיור הסליחות החברתי, שנועד לחבר ולהכיר בין תושבים בעיר”

שאול צגהון, חבר מועצת העיר ומיוזמי הסיור, מספר: “מטרתנו בסיור היא לקרב קהילות ושכונות שונות בעיר זה לזו לטובת כולם. חברי הקבוצה כוללים אנשים מקהילות ושכונות שונות, שמסכימים לעבוד יחד כדי להגשים את המטרה הזו . היוזמה נולדה ב’חיבור בין קהילות’, בקבוצת העבודה של ‘שותפות בקהילה’..”

שירי קלר, מנהלת תחום קהילות ברשות לביטחון קהילתי, אומרת: “כל השנה אנו מקיימים מפגשים בין קהילות שונות בעיר, אך יש משהו מיוחד בסיור בשכונה אחרת שנמצאת ממש קרוב אלינו, השיחה וההליכה ברגל מזמנת תגליות מפתיעות על מקומות ואנשים מדהימים שלא הכרנו ולא ידענו עליהם. יש בסיור כזה קסם מיוחד”.

לב ליטמן, מנהל המרכז לצדק חברתי ברחובות, מוסיף: “בכל שנה תקופת הסליחות היא זמן ייחודי שבו שאנשים נפתחים. לצערי, לפעמים המציאות שאנחנו נמצאים בה סוגרת ומרחיקה בין קבוצות שונות בחברה.  סיור סליחות הוא מעין תיקון למצב הזה”.

דר’ שרמן רוזנפלד מקהילת פסיפס ומיוזמי הסיור מוסיף: “הסיור השנה מבוסס על תחנות בשכונת אושיות. הכוונה היא שתושבי רחובות והסביבה יגיעו לסיור כדי להכיר ולהוקיר את השכונה. דרך הדיונים בתחנות השונות ניגע בנושאים חברתיים ואישיים. אנו מקווים שהערב יעניק לכל המשתתפים השראה לימים הנוראים ולפעילות אזרחית במשך כל השנה.

הסיור מאורגן ע”י פעילי השכונה, מרכז קהילתי חוויות אושיות, דרור ישראל, המרכזים לצדק חברתי, מרכז הגישור, קהילת פסיפס ואגף השכונות.

 

איך נרשמים?

הסיור ללא תשלום אך מותנה בהרשמה מראש. נכנסים לקישור כדי להירשם https://l-p.site/siur_slihot2022

הסיור יתחיל ביום ב’, ה-3.10.22 בשעה 20:00, בבית כנסת תורת חיים, רח’ ההסתדרות 33 באושיות.

פרטים נוספים: אתי נודלמן (052-397-8999) ושרמן רוזנפלד (054-564-3911).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן