תחרות בחדר בריחה – השיטה החדשנית ללימודי מדעים ברחובות; “זהר בלום: “נמשיך ליזום, לחדש ולשנות”

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום צועק כל הזמן את הסיסמא “החינוך בראש” ונראה כי יחד עם מנהלת האגף אפרת צוקרמן וכמובן בברכת ראש העיר רחמים מלול, משהו טוב קורה בחינוך ברחובות. לראייה, השיטה החדשנית ללימוד מקצוע המדעים שהונחל בבתי ספר בעיר אשר כללה תחרות בחדר בריחה.

במה מדובר? ובכן, נספר כי לכבוד חודש המדע, החל בחודש מרץ, אגף החינוך והנוער בשיתוף אשכול הפיס , הזמינו את תלמידי כיתות ז’ בעיר להשתתף בתחרות עירונית וירטואלית: חדר בריחה בנושא טכנולוגיה וחלל. מכל העיר השתתפו 30 קבוצות מכיתות ז׳ בעיר, בכל קבוצה 5 תלמידים. החדר ״אל המאדים ובחזרה״ כלל אתגרים בתחומים שונים: 1) חישוב צפיפות, 2) שימוש בגוגל ארץ, 3) היבטים של טיסת חלל ושהייה בתחנת החלל, 4) ‘הישרדות על הירח’ – מבוסס על תרגיל נאסא לאימון תאורטי של אסטרונאוטים, 5) ‘אש בחללית’ – ניתוח פיזקלי של תקלה אפשרית, 6) שימוש בקורדינטות ב-Google maps לגילוי נקודת הנחיתה של חללית. התלמידים קיבלו קוד כניסה לחדר הראשון. ה״שיגור״ התקיים בתחילת החודש. על מנת לסיים היו צריכים לפענח חידות שונות חידוני קהוט ומשימות בונוס בשמונה חדרים – מעבדה, שיכור, מבט מלמעלה, תחנת חלל, הישרדות על הירח, טיסה למאדים, חזרה לכדור הארץ, מוזיאון החלל.

אתמול התקיים ב’אשכול הפיס’ טקס חלוקת הפרסים לתלמידים הזוכים בתחרות חדר הבריחה מדעי “אל המאדים ובחזרה” במעמד זוהר בלום, אפרת צוקרמן, מנהל חט”ב ישיבת הדרום יעקב ארביב, מנהלת חט”ב דה שליט א’ אביבה חדד, מנהלת חט”ב קציר א’ מרסל שמואלי, מורים ותלמידים. ואלו הם הזוכים: למקום הראשון הגיעה קבוצת ישיבת הדרום שפתרה ראשונה את כל שמונת החדרים ובונוס. למקום השני הגיעה קבוצת דה שליט א’ ולמקום השלישי הגיעה קבוצת קציר א’. כל אחד מהתלמידים הזוכים קיבל אוזניות בלוטוס מתנת אגף החינוך והנוער בעיריית רחובות.

“מערכת החינוך העירונית זוכת פרס החינוך הארצי מתאימה את עצמה לדור העתיד, ופועלת להטמיע את האהבה למדעים בדרכים חדשניות שמתאימות לתלמידים של היום”, אומר בגאווה רחמים מלול ראש העיר. “ברכות לזוכים – כל מי שהשתתפו בתחרות כבר זכו בידע ובאתגר”. זהר בלום, מחזיק תיק החינוך, ממלא מקום ראש העיר: ״אנחנו יוזמים שיטות לימוד פורצות דרך וטכנולוגיות על מנת להביא להישגים וללימודים מתוך אהבה וחוויה. נמשיך ליזום, לחדש ולשנות – כדי לשמר את ההצלחה של החינוך בעיר ולהגיע לכל תלמיד ותלמידה״. אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך והנוער הוסיפה כי ״ההיענות הגבוהה ותגובות התלמידים בפרוייקט הזה מוכיחים עד כמה חשוב להתאים את דרך הלימוד לימים אלה ולמיומנויות של התלמידים של היום”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן