news08.net/ads.txt

תיכון דרכא רמון הציג תערוכת אמנות פלסטית בגלריה טל, שנולדה מתוך דיון בכיתה

מקסים: תיכון דרכא רמון קיים תערוכת אמנות פלסטית בגלריה טל. קיום התערוכה נולד מתוך דיון בכיתה בנושא שירה השוואתית. מעיסוק בזרמים שונים של שירה, עברה השיחה לאמנות בכללה. מה נחשב לאמנות, האם אמנות אמורה להיות ריאליסטית, האם יצירתו של ואן גוך חשובה או מרשימה יותר מזו של ג’קסון פולק, מהו המסר של האמן ביצירתו, מעבר לכך, מהו המסר שהקהל מחליט לקבל, הדיון הער יצר את הפרויקט שלנו גלריה לאמנות שיצרו התלמידים. התלמידים קיבלו הזדמנות להביע עצמם בכל דרך שבחרו. היו שבחרו בציור או רישום, אחרים בחרו בפיסול או מוסיקה, שירה או פרוזה, והיו שבחרו באמנות הבישול.

בנוסף ליצירה האמנותית וכתיבת אוטוביוגרפיה, היה על התלמידים לכתוב חיבור המציג היבטים שונים של יצירתם. היו שהתמקדו במסר, אחרים בהשראה ליצירה. הם התייחסו לאמצעי הביטוי שבחרו והסבירו את השימוש במרחב, קווים, צורות ומרקם במסגרת היצירה. בשיעורים הבאים, יתאמנו התלמידים בהבעה בע”פ תוך הסבר של היצירה לכל הכיתה.

לתערוכה התייצבו התלמידים בלבוש רשמי וביקרו את יצירות חבריהם בעזרת דף הדרכה, ואגרטל מלא “פרחי” שאלות ביקורתיות שמטרתן לעודד דיון כיתתי. כל תלמיד בחר פרח וענה על השאלה בהתייחס ליצירה מסוימת. הפרויקט מעודד ביטוי אישי והיכרות עצמית. באמצעות הבנה מעמיקה יותר של מושג האמנות, למדו התלמידים להביט יותר לעומק גם בעולם הסובב אותם.

ענת קוך, מנהלת אגף החינוך: “אנו מעודדים אומנות על כל סוגיה בקרב תלמידנו. אני מאמינה כי דרך האומנות ילדינו נחשפים לרבדים עמוקים של עושר תרבותי אשר דרכו לומדים להקשיב ולכבד את כלל הדעות בחברה. מעבר לכך דרך האומנות הילדים חווים ומתנסים בצורות שונות של הבעה. ישר כח לכל עוסקים במלאכה זוהי יוזמה מבורכת”.

ראש המועצה, יואל גמליאל: “התערוכות השונות יצרו אווירה חגיגית והציגו תוצר של מדיניות פדגוגית בית-ספרית לעידוד למידה בדרך חווייתית ויצירתית. מחמם את הלב לראות את התוצר המלמד על תהליך עומק. כל הכבוד לתלמידות ולתלמידים על היצירתיות והעשייה ולצוות בית הספר על העידוד ללמידה בדרך מיוחדת”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן