news08.net/ads.txt

תיכון דרכא רמון ע”ש אילן ואסף רמון בגדרה – אחד מהזוכים בפרס החינוך של ארגון המורים על שם אחמד טהא אגבארייה ז”ל

ארגון המורים ערך השבוע את טקס פרס החינוך התשע”ח. השנה הוענק הפרס לבתי הספר המקדמים “חינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה. הפרס הוענק השנה ל-21 בתי ספר מצויינים, כל אחד בתחומו בקידום החינוך בצורה פורצת דרך ומעוררת השראה בדגש על קידום תוכנית חינוכית ערכית ייחודית לקידום ערכים בהם נתינה, כבוד הדדי, סובלנות, מעורבות חברתית ואזרחית ותרומה לקהילה – בהם תיכון דרכא רמון ע”ש אילן ואסף רמון בגדרה שחזונו “כל אדם הוא חלק מהותי מפסיפס אנושי ויש לו יכולת וזכות להתפתחות אישית חברתית ולאומית”.

מהנהלת דרכא רמון נמסר כי “בית הספר מחנך לערכים ולהישגיות. מטרתו לחנך לרגישות לזולת ולנתינה כדרך חיים. נתינה היא הערך סביבו נרקמת התוכנית החברתית של בית הספר. כל התלמידים והתלמידות בוחרים את מסגרת המעורבות וההתנדבות המתאימה להם באופן אישי ויוצרים מערכת של הדדיות עם הסביבה בה הם חיים”.

הדרך להגשמת החזון, לפי תפיסת בית הספר, היא על ידי איחוד כוחות של כלל הנוגעים בדבר בבית הספר ובקהילה. תוכנית המעורבות וההתנדבות בקהילה מובנית ומוגדרת בשעות מחייבות, ביום קבוע בשבוע, מכיתה ז’ עד י”ב. תוכנית תיקון עולם של פעילות לבעלי מוגבלויות, שהחלה בכיתות ט’, נעשתה לשפה בית ספרית, ומתקיימת גם בחטיבה העליונה. כל רכז מקצוע מוביל מיזם להתנדבות בקהילה בתחום הדעת שבאחריותו. לדוגמה: תוכנית בלימודי אזרחות – נושאי מגדר וגזענות ותוכנית לטיפוח מנהיגות.

בין היוזמות המבורכות הנוספות שניתן למנות במסגרת פעילויות בית הספר: יום אימוץ כלבים שנערך פעמיים בשנה ופתוח לכלל תושבי העיר. פרויקט נוסף הוא פרויקט חיים משותפים – פעילות עם בית ספר ערבי נוצרי ברמלה ובית ספר בדואי להכרה הדדית של השונה בחברה הישראלית.

בנוסף, עורך בית הספר פעילות במעון מוריה לחינוך מיוחד שבו נערכים פעילויות וימי ספורט משותפים לבתי הספר. עוד במסגרת הנעשה בבית ספר ניתן לציין גם את מיזם “רגע של שיח” – בניית מצע מתודי לשיח ערכי במסגרת יומית של 15 דקות, נוסף לשעות החברה, בנושאים אקטואליים חברתיים.

בנימוקי הוועדה הפדגוגית של ארגון המורים להענקת פרס החינוך לחטיבת הביניים רודמן נכתב כי “בית הספר זכה בפרס החינוך על עשייה ייחודית בתוך כלל הגישה המערכתית בבית הספר לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה”.

רן ארז (צילום: פיני חמו)

יו”ר ארגון המורים רן ארז אמר כי “השנה ייעדנו את הפרס לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה. ועדת הפרס בחרה מבין בתי הספר הטובים את 21 המצוינים ביותר, והם “נבחרת הפרס” לשנת תשע”ח. בכוונתנו להמשיך במפעל זה, לאור חשיבותו ולאור העובדה שמדי שנה גדל מספר בתי הספר היוזמים ומיישמים חינוך ערכי ומצוינות חברתית בצד שאיפתם למצוינות בתחומי הדעת”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן