תיעוד מחריד | רעידת האדמה בטורקיה: בניין קרס לעיני התושבים, רחובות שלמים נמחקו

אלי אביסרור מזהיר: “זוהי תזכורת לכך שישראל באזור מועד לפורענות”

תיעוד מחריד ברעידת האדמה בטורקיה: בניין קרס לעיני התושבים, ומדובר רק בבניין אחד מרחובות שלמים שקרסו בזה אחר זה בשתי הרעידות – זו שהתרחשה הלילה וזו שהתרחשה היום בצהריים, שתי הרעידות הורגשו היטב ברחבי ישראל.

צפו בתיעוד >>

יו”ר ארגון הקבלנים בנגב ומ”מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אלי אביסרור התייחס לרעידות האדמה שפקדו את טורקיה והשפיעו על ישראל ואמר כי “רעידת האדמה החזקה שפקדה את טורקיה הבוקר הינה תזכורת לכך שישראל באזור מועד לפורענות. החמור מכך הוא שרוב המבנים בארץ ובפריפריה בפרט אינם חזקים דיים ולכן יש לקדם בהן תוכניות פינוי בינוי.

אביסרור: “אני שב ומתריע בפני הממשלה: תושבי הפריפריה אינם חיים בשטח הפקר! ידוע כי רוב המבנים הישנים נמצאים בעיקר באזורי הפריפריה שבצפון וככאלה גם בדרום, ואלה בדיוק האזורים שבהם עלולים לקרוס מבנים ישנים על יושביהם. רק כשתהיינה אבדות בנפש המדינה תיזכר להתעורר??? על הממשלה לפעול באופן מיידי, ולקדם את תוכניות פינוי בינוי גם בפריפריה ולהתיר חסמים בירוקרטיים מעכבים. בשונה מטורקיה, מדינת ישראל קטנה בשטחה ואירוע של רעידת אדמה יוביל בוודאות לפגיעה קשה ביותר בחיי אדם בהיקפים שלא נראו כמותם ולשיתוק המשק. בישראל לא מדובר בשאלה של האם תהיה רעידת אדמה, אלא בשאלה של מתי היא תקרה ובאיזו רמת מוכנות נגיע אליה כמדינה”.

כפי שפורסם בחדשות 08 – היום בצהריים הורגשה ברחבי ישראל בעוצמה של מעל 7, בחלק מהיישובים הופעלת אזעקה. ברמלה דיווחו על רעידות שהורגשו בגנים ובבתי הספר, המנהלים התבקשו להוציא את הילדים למרחב פתוח. בנוסף, ברחובות פארק המדע – הורגשה רעידת אדמה בבניניים. תושבים בצפון ובמרכז הארץ מדווחים גם כן על רעידת אדמה נוספת שהורגשה בדקות האחרונות, ככל הנראה מדובר ברעידת משנה בטורקיה בסולם 7.7.

אגף סיסמולוגיה במכון גיאולוגי עדכן כי ביום שני 06.02.23 בשעה 12:24 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 7.3 ,במרחק של 748 ק”מ צפונית מזרחית למגדל שמס.

הבוקר בחדשות 08, פרסמנו על רעידת אדמה שהורגשה הלילה היטב בכל רחבי ישראל. תחילה נדמה היה כי הסופה “ברברה” היא זו שגרמה לתזוזות האדירות, אולם מהר מאוד הובן כי מדובר ברעידת אדמה בעוצמה גבוהה. מפיקוד העורף נמסר: רעידת אדמה הורגשה הלילה, בתאריך 6.2.2023 במגניטודה 7.7 בטורקיה. גולשים רבים דיווחו על סדקים בקיר, רעידות חדות ובהלה רבה. לא ידוע על נפגעים.

להלן ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה בישראל >>

בעת קבלת התרעה על רעידת אדמה או כאשר מבחינים בסימנים של רעידת אדמה, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:
◼️ השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ”ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
◼️ השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.
◼️ הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

ככל שיהיו עדכונים נוספים, נמשיך לעדכן.

צילום: שימוש לפי סעיף 72 א לחוק זכויות יוצרים | אלי אביסרור-יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן