תיקון עולם: ממשיכים לפעול לשינוי עמדות ויחס של בני נוער לאנשים עם מוגבלויות שונות 

העמותה מאמינה כי אדם הוא עולם שלם ועשיר – עולם של חלומות ושאיפות, קשיים ותקוות, יכולות כישורים ייחודיים.

“בתאונת אופנוע במקסיקו נקטעה ידי השמאלית כאשר הבגד שעיצבתי היה זה שגרם לקטיעת היד שלי..” שיתפה באומץ אדר כהן בפתיחת המחזור החמישי של “קמפוס עדי

בהתרגשות גדולה נפתח המחזור החמישי של “קמפוס עדי”, התוכנית להכשרת מרצים מבית עמותת עדי תיקון עולם. 25 אנשים ונשים מכל רחבי הארץ המתמודדים עם מוגבלויות שונות, הגיעו לעבור הכשרה מקצועית בכתיבת הרצאה על סיפור חייהם עבור שילובם בעתיד כמרצים מעוררי השראה בתוכנית החינוכית “תיקון עולם”.

“תיקון עולם” הפועלת לשינוי עמדות ויחסם של בני נוער כלפי אנשים החיים עם מוגבלות פועלת בכ- 130 בתי ספר ברחבי הארץ. כ-80 בתי ספר מהחינוך הכללי בעל יסודי ובכ-50 בתי ספר מהחינוך המיוחד.

התוכנית מאחדת בתוכה את כלל האוכלוסייה: ממלכתי, ממלכתי דתי, חרדי, ערבי ודרוזי, ערי מרכז  ופריפריה, בדגש  על שיתוף כל השכבות הסוציו אקונומיות בחברה.

במסגרת תכנית ‘תיקון עולם’ אותה מפעילה עמותת “עדי”, תלמידי מערכת החינוך נחשפים לראיית האחר והשונה כחלק מהמרקם האנושי, ומתוך הבנה כי שינוי היחס והעשייה למען החולייה החלשה בשרשרת החברתית- מחזק את השרשרת כולה ויוצר חברה חזקה וערכית יותר הזוכה להיקרא חברת מופת.

את הערב פתחה בתאל קטורזה כהן מנהלת התוכנית, בהדגמה כיצד מעבירים מסרים דרך הרצאה כאשר שיתפה רגעים ותמונות ממסע חייה ומפועלה של עמותת עדי.

הערב המשיך עם סדנה בהנחייתו של ד”ר נועם פיינהולץ, מומחה לסטוריטלינג ודוקטור לתקשורת. נועם לימד את המשתתפים כיצד כותבים ומספרים סיפור בדרך המדוייקת למרצה ולקהל, והעניק להם כלים רבים לכתיבה של הרצאה מעוררת השראה.

במהלך הסדנה התבקשו המשתתפים להתנסות בכלי “פתיחה חזקה” להרצאה.

“אני מעצבת אופנה למחייתי. לפני שנה טסתי למסיבה במקסיקו. שם, בתאונת אופנוע נקטעה ידי השמאלית כאשר הבגד שעיצבתי אני למסיבה היה זה שגרם לקטיעת היד שלי..” שיתפה באומץ אדר כהן, ממשתתפי קמפוס עדי.

בסיכומו של המפגש התבקשו המשתתפים לחלוק את תחושותיהם.

ארז אברהם המתמודד עם חירשות אמר “היה ערב מעצים. שמחתי להכיר כל כך הרבה סיפורים, אני רואה שלכל אחד כאן יש התמודדות אחרת”.

איתמר שנף קטוע רגל הוסיף על דבריו “ערב מלא עניין והשראה. שמחתי לפגוש אנשים שיש לי איתם מכנה משותף”.

“זכרו שסטוריטלינג (אומנות סיפור הסיפורים) הוא כמו מפתח” סיכם נועם את הערב, “אם רק תסובבו את הסיפור נכון – כל הדלתות ייפתחו”.

תכנית ‘תיקון עולם יזמה ומובילה עמותת עדי שלב עשייתה מבוסס על ההבנה שקיימת מחויבות עמוקה כלפי החלשים ביותר בחברה.

עמותת “עדי” מעניקה לילדים וצעירים עם מוגבלויות ברמות שונות, מענה רפואי ושיקומי ברמה גבוהה. המרכזים פועלים בפיקוח משרד הבריאות, משרד החינוך והאגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

העמותה מאמינה כי אדם הוא עולם שלם ועשיר – עולם של חלומות ושאיפות, קשיים ותקוות, יכולות כישורים ייחודיים. השליחות שלה היא לאפשר לכל דייר ולכל מטופל במרכזים השיקומיים לחוות, להרגיש, ללמוד ולהתפתח, להגשים את חלומותיו ולממש את היכולות הגלומות בו.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: עדי תיקון עולם

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן