news08.net/ads.txt

אח מבית החולים יוספטל הוכה על ידי רופא בכיר ומנהל מחלקה בכתלי בית החולים.

אדוארד שפורנקו הינו אח סיעודי מוסמך וותיק, העובד בחדר הניתוח של בית החולים יוספטל באילת. ב-4 באוקטבר השנה היה שפורנקו לטענתו, קורבן לתקיפה אלימה, הן פיזית והן מילולית, על ידי ד”ר מיכאל כהן, מנהל מחלקה אורולגית במרכז רפואי העמק בעפולה, שהגיע לבית החולים יוספטל על מנת למלא מקום של רופא אחר, בניתוח.

מהתלונה שהגיש שפורנקו להנהלת בית החולים, למשטרה ולוועדת האתיקה של הסתדרות הרופאים עולה כי בבוקר התקיפה, העיר ד”ר כהן לאח שפורנקו על כך שהיה בלי מסכה.

לטענתו, הסיבה לכך היתה שהוריד את המסכה הפרטית שעמה הגיע מהבית והיה באותה העת בהתארגנות לקראת כניסה לחדר ניתוח. בהמשך, בשעה ששפורנקו ישב מול מחשב, רחוק מכל אדם אחר, וסקר את תוכנית הניתוחים, כשהמסכה מכסה רק את סנטרו, נכנס ד”ר כהן לפרוזדור חדר הניתוח, כשפניו אל גבו של שפורנקו, חבט בו לפתע בחוזקה על גבו והחל למשוך את המסכה מהסנטר, ולדחוף אותה בכוח אל תוך פיו של שפורנקו.

מזועזע מהתקיפה הפתאומית והבלתי צפויה, הסתובב שפורנקו וראה את ד”ר כהן מביט בו בזעם וצורח עליו “כך צריך לשים מסיכה!”.

שפורנקו ניסה להרחיק את הידיים של ד”ר כהן אך הדבר לא עלה בידו. לבסוף הצליח שפורנקו לקום מכיסאו ולברוח, תוך שד”ר כהן בועט בחוזקה בישבנו. גם כשעמד שפורנקו במרחק רב יותר מד”ר כהן, צעק האחרון: “אתה לא רגיל שמתייחסים אליך ככה, הא?”.

“אני עדיין המום ופגוע מהאירוע. אני עוסק ברפואה כאח מוסמך בחדר ניתוח 25 שנה ומעולם לא נתקלתי באלימות כזאת כלפי, ועוד מצד רופא בכיר שאיני מכיר כלל” אומר שפורנקו” ומוסיף “ד”ר כהן פגע בגופי, בנפשי ובכבודי ועשה זאת מול קולגות שלי לעבודה, דבר שהעצים את ההשפלה. מעבר לפגיעה האישית בי, ד”ר כהן פגע בסביבת העבודה והמוגנות של צוות חדר הניתוחים בבית החולים. זאת ועוד, מאז האירוע ד”ר כהן לא מצא לנכון להתנצל בפני”, מדגיש שפורנקו.

בעקבות המקרה פנה שפורנקו באמצעות עו”ד יאיר פייגלין ממשרד יהודה רוה להנהלת בית החולים יוספטל, במקביל הוגשה תלונה בועדת האתיקה של הסתדרות הרופאים, שם השיבו שהתלונה צריכה להתברר קודם בטריבונל משמעתי. תלונה שהוגשה במשטרה נסגרה בטענה שההליך הפלילי איננו המסגרת המתאימה לבירור התלונה.

עו”ד יאיר פייגלין מדגיש כי התקיפה של ד”ר כהן, מהווה הפרה בוטה של כללי האתיקה הרפואיים, ויש לבחון את התנהלותו של ד”ר כהן הן בהיבט המשמעתי, והן בהיבט האזרחי.

התלונות הוגשו יחד עם אסמכתאות מהימנות להתרחשות המתוארת.

פנינו היום למשטרת ישראל והנהלת יוספטל וטרם התקבלה תגובתם למקרה. התגובה תובא כשתתקבל.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מישהו
מישהו
3 years ago

למה לא החזרת לו ושלחת אותו לרופא שיניים? הגנה עצמית זכות של כל בן אדם בעולם

בני
בני
3 years ago

תכלס הרופא צודק.
שים מסיכה!

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מישהו
מישהו
3 years ago

למה לא החזרת לו ושלחת אותו לרופא שיניים? הגנה עצמית זכות של כל בן אדם בעולם

בני
בני
3 years ago

תכלס הרופא צודק.
שים מסיכה!

דילוג לתוכן