news08.net/ads.txt

תלמידי בית הספר עתיד טכנולוגי ברחובות מצילים חיים בבטיחות בדרכים

 

תלמידי בית הספר עתיד טכנולוגי רחובות, הגיעו לגמר בתחרות יזמים צעירים מצילים חיים בבטיחות בדרכים. השבוע, התקיים בתיכון יוענה ז’בוטינסקי בבאר יעקב, אירוע סיום תחרות “יזמים ומצילים חיים” של רשת עתיד, עמותת אור ירוק ובנק המזרחי טפחות. האירוע היווה את אקורד הסיום לתחרות השנתית והתקיים במעמד יו”ר וועדת המשנה לבטיחות בדרכים, חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד). בסיום האירוע, נבחר המיזם המנצח על ידי חבר השופטים והוענק פרס לקבוצה הזוכה. תלמידי בית הספר עתיד רחובות, הציגו מיזם לדגם של שולחן מעשי ללימוד חוקי הנהיגה. הם עיצבו רמזורים, תמרורים וסימני דרך על גבי משטח פעילות. הדגם מיועד לעמוד על שולחן ולעזור להבנה של הכביש באופן ויזואלי ואינטראקטיבי. התלמידים השקיעו בעיצוב המיזם שבאמצעותו יכלו ללמוד את חוקי הכביש לקראת מבחן התאוריה. 

במקום הראשון זכה בית ספר “עתיד טייבה”. התלמידים פיתחו רעיון לאפליקציית מעקב אחר אופניים וקורקינטים חשמליים, כתוצאה מאירוע קשה של פגיעת חבר מבית הספר כשרכב על אופניים חשמליים. על כן זכו התלמידים בפרס של 3,000 שקלים.

במקום השני זכו תלמידי ישיבת “ראשית חכמה” מאלעד. התלמידים שהציגו מיזם לפריסת מצלמות חכמות בכבישים וצמתים אדומים, להתראה בזמן תאונה, פינוי צירים והגעה לפצועים בזמן קצר. על כן זכו התלמידים בפרס של 2,000 שקלים.

במקום השלישי זכו תלמידי “עתיד אום אל פחם” אשר פיתחו רעיון למגנט גלגלים למניעת הידרדרות רכבים וזאת כדי לענות על הצורך באום אל פאחם אשר משופע בעליות וירידות. על כן זכו התלמידים בפרס של 1,000 שקלים.

בחודשים האחרונים יצאה לדרך תכנית חדשה ‘יזמים ומצילים חיים’. תשעה בתי ספר מרשת “עתיד” (אום ביטין, יוענה ז’בוטינסקי באר יעקב, עתיד ג’וליס, עתיד באר שבע, עתיד אלעד, עתיד טייבה, עתיד רחובות, עתיד אום אל פאחם, ועתיד ירכא) לוו על ידי מדריכים מטעם עמותת אור ירוק, במטרה לקדם את תחום הבטיחות בדרכים באמצעות פיתוחים טכנולוגיים.

במסגרת התכנית הוכשרו קבוצות יזמים צעירים בתכנית לימוד המורכבת מתחום הבטיחות בדרכים על כל רבדי. התלמידים  התמקדו ב”יזמות חברתית וטכנולוגית” במסגרתן הם ביקשו לייצר פתרונות טכנולוגיים למען הבטיחות הדרכים. לכל אורך הדרך צוותים מנחים ומנטורים מקצועיים ליוו את התלמידים אשר עסקו במגוון תחומים: תחום הבטיחות בדרכים, תחום יזמי וטכנולוגי, תחום עסקי.

בסיום תהליך הלימוד פיתחו התלמידים פתרונות טכנולוגיים מעולם הזהירות בדרכים. במסגרת התכנית התלמידים רכשו כלים וכישורי חיים – הכרות עם תהליך יזמות, מחקר, וחשיפה לעולמות תוכן חדשים ובנוסף לכך הגדילו והעמיקו את המודעות לבטיחות בדרכים.

עמותת אור ירוק: “אנו מברכים את השותפים שלנו מבנק מזרחי טפחות ורשת עתיד על שיתוף פעולה פורה, חשוב ומציל חיים. העלאת המודעות בקרב התלמידים בתכנית לבטיחות דרכים מפחיתה את רמות הסיכון בקרב המשתתפים וסביבתם למעורבות בתאונות דרכים ויוצרת קהילה בטוחה של “שגרירי זהירות בדרכים”. כל עיסוק בבטיחות בדרכים הינו מבורך והעלאת המודעות בקרב צעירים תוביל אותם בעתיד הקרוב להבין ולהטמיע את ערכי הבטיחות גם בסובבים אותם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן